Toon posts:

Alle HD 6870 in crossfire?

Pagina: 1
Acties:

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 17:12
In de pricewatch staan bij de specificaties van verschillende HD 6870's bij het kopje ondersteuning 'Crossfire' bij andere HD 6870's staat dit niet.

Met het oog op de toekomst wil ik de mogelijkheid hebben om een tweede HD 6870 aan te schaffen en deze in Crosfire te draaien

Moet ik hiermee rekening houden of betekent dit alleen maar dat er bij de ene kaart een verbindingsbruggetje meegeleverd wordt en de andere niet?

Ik kom er niet helemaal uit.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Lijkt mij dat alle HD6870 crossfire ondersteunen, hangt meestal alleen af van je moederbord.

Ook wordt het verbindingsbruggetje geleverd bij je moederbord en niet bij de videokaart.

Of heb ik het mis, iemand?

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:24
Bij elke Ati kaart die ondersteuning voor CF bied word een verbindingsbrug meegeleverd.
Dus ja, elke 6870 bied Crossfire ondersteuning als je moederbord dit ondersteund.

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 10:48
jasiccama schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:18:
Lijkt mij dat alle HD6870 crossfire ondersteunen, hangt meestal alleen af van je moederbord.

Ook wordt het verbindingsbruggetje geleverd bij je moederbord en niet bij de videokaart.

Of heb ik het mis, iemand?
Dat heb je inderdaad mis, de Crossfire Bridge word altijd geleverd bij AMD kaarten die Crossfire ondersteunen.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Dylan93 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:44:
[...]

Dat heb je inderdaad mis, de Crossfire Bridge word altijd geleverd bij AMD kaarten die Crossfire ondersteunen.
Is dan anders dan bij Nvidia :)
Daar heb ik nog geen SLI bridge bij gezien, alleen bij het moederbord.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
jasiccama schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:52:
[...]

Is dan anders dan bij Nvidia :)
Daar heb ik nog geen SLI bridge bij gezien, alleen bij het moederbord.
Klopt, omdat je geen SLI kan/kon draaien op zomaar ieder moederbord met twee PCI-e 16x sloten, wat wel kan met ATI kaarten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
RJeee schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:45:
In de pricewatch staan bij de specificaties van verschillende HD 6870's bij het kopje ondersteuning 'Crossfire' bij andere HD 6870's staat dit niet.
Voor exacte specificaties moet je niet op de pw vertrouwen maar gewoon op de site van de fabrikant kijken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee