Alle HD 6870 in crossfire?

Pagina: 1
Acties:

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12 13:08
In de pricewatch staan bij de specificaties van verschillende HD 6870's bij het kopje ondersteuning 'Crossfire' bij andere HD 6870's staat dit niet.

Met het oog op de toekomst wil ik de mogelijkheid hebben om een tweede HD 6870 aan te schaffen en deze in Crosfire te draaien

Moet ik hiermee rekening houden of betekent dit alleen maar dat er bij de ene kaart een verbindingsbruggetje meegeleverd wordt en de andere niet?

Ik kom er niet helemaal uit.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 20:02
Lijkt mij dat alle HD6870 crossfire ondersteunen, hangt meestal alleen af van je moederbord.

Ook wordt het verbindingsbruggetje geleverd bij je moederbord en niet bij de videokaart.

Of heb ik het mis, iemand?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10
Bij elke Ati kaart die ondersteuning voor CF bied word een verbindingsbrug meegeleverd.
Dus ja, elke 6870 bied Crossfire ondersteuning als je moederbord dit ondersteund.

Zucht...

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:15
jasiccama schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:18:
Lijkt mij dat alle HD6870 crossfire ondersteunen, hangt meestal alleen af van je moederbord.

Ook wordt het verbindingsbruggetje geleverd bij je moederbord en niet bij de videokaart.

Of heb ik het mis, iemand?
Dat heb je inderdaad mis, de Crossfire Bridge word altijd geleverd bij AMD kaarten die Crossfire ondersteunen.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 20:02
Dylan93 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:44:
[...]

Dat heb je inderdaad mis, de Crossfire Bridge word altijd geleverd bij AMD kaarten die Crossfire ondersteunen.
Is dan anders dan bij Nvidia :)
Daar heb ik nog geen SLI bridge bij gezien, alleen bij het moederbord.

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 14:49
jasiccama schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:52:
[...]

Is dan anders dan bij Nvidia :)
Daar heb ik nog geen SLI bridge bij gezien, alleen bij het moederbord.
Klopt, omdat je geen SLI kan/kon draaien op zomaar ieder moederbord met twee PCI-e 16x sloten, wat wel kan met ATI kaarten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33
RJeee schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:45:
In de pricewatch staan bij de specificaties van verschillende HD 6870's bij het kopje ondersteuning 'Crossfire' bij andere HD 6870's staat dit niet.
Voor exacte specificaties moet je niet op de pw vertrouwen maar gewoon op de site van de fabrikant kijken.
Pagina: 1