Toon posts:

[LED TV] Opzoek naar een nieuwe TV.

Pagina: 1
Acties:

• Gon1234
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 17:48
Hallo!

Ik ben al langere tijd opzoek naar een nieuwe TV.
Momenteel heb ik namelijk een dikke beeldbuis TV van zo'n 32inch, dus je begrijpt wel dat ik aan een nieuwe TV toe ben, en helemaal vanaf onderaan moet beginnen qua kennis. Gelukkig heb ik al een hele poos op het oog om een nieuwe TV te kopen, waardoor ik al enige kennis heb opgedaan.

Waar ben ik naar opzoek?
* 37 - 40inch LED TV
* Full-HD
* een niet te hoge input lag (ivm het spelen van shooters)
* 4+ HDMI ingangen
* Budget: 500-600euro (mag wat afwijken, maar liever niet)

100hz zou een groot pluspunt zijn, al lijkt dat me dat niet mogelijk incm de bovenstaande eisen + budget.
M'n voorkeur gaat naar een Samsung of Sony TV, gezien de kwaliteit en het mooie design.

Iemand een idee wat een goede TV voor mij zou zijn?
:)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Gebruik de Pricewatch eens.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• Gon1234
Al gedaan, maar het probleem is dat er dan alsnog 20tv's overblijven, die vrijwel allemaal hetzelfde zijn.
Ook ben ik naar de Mediamarkt geweest om daar beeldschermen te vergelijken. maar het probleem is dat ze daar niet al die 20tv's hebben staan, maar hooguit een stuk of 4.
Bovendien staan de instellingen niet allemaal gelijk, dus schiet je er alsnog niet veel mee op. Dus vandaar dat ik hier een topic heb geopend om mensen om advies te vragen :)

[Voor 62% gewijzigd door Gon1234 op 09-06-2011 19:46]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Van die lijst is een groot deel dubbel (andere maat of kleur) of niet meer relevant. Als er maar 4 staan zou dat de keus juist makkelijker moeten maken ;)

Laat LED schieten en kijk naar een goede LCD zoals bijvoorbeeld de Sony 40EX500 of Panasonic L37/42G20 (de plasma versie P42G20 is een stuk beter maar net boven de €600)

[Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 09-06-2011 20:45]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Gon1234
En wat is de reden dat ik LED moet laten schieten en voor een goede LCD moet gaan?
Is het niet zo dat LED op alle vlakken stukke beter is dan CCFL?

De Panasonic P42G20 hoor ik inderdaad wel vaker, wat me wel aan het twijfelen maakt.
Ik vind het design namelijk nogal lomp en goedkoop er uit zien...
Dus kijk ik liever eerst nog even verder. Dan kan ik namelijk als ik een andere tv gevonden heb de voor en nadelen naast elkaar zetten en kijken welke ik meer geschikt vindt :)

Het zijn er inderdaad geen 20, maar 7tv's die ik gekozen heb en aan mn eisen voldoen:

Samsung C5100 (570euro) input lag: 17ms (bij de 37inch)

Samsung D5000 (600euro) input lag: 22ms.

Sony ex600 (615euro)

Sony ex521 (630euro)*

Samsung d5700 (688euro)

Philips pfl6605h (635euro)

Philips pfl7605h (635euro)

* Alle bovenstaande TVs zijn 40inch, op de Sony na, die is 37inch.

[Voor 4% gewijzigd door Gon1234 op 10-06-2011 23:33]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Gon1234 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:07:
En wat is de reden dat ik LED moet laten schieten en voor een goede LCD moet gaan? Is het niet zo dat LED op alle vlakken stukke beter is dan LCD?
Een 'LED' tv heeft ook gewoon een LCD scherm hoor, en is alleen door de LED ipv CCFL backlight niet opeens beter. Lijkt bij de goedkopere modellen juist vaak meer als marketing punt gebruikt te worden.

• Gon1234
Dat klopt, ik bedoelde in de 2e zin inderdaad CCFL ipv LCD.
Maar ik heb gelezen dat LED een beter contrast heeft, klopt dit dan niet?
En welke van de bovenstaande tvs raad jij me aan?

[Voor 3% gewijzigd door Gon1234 op 09-06-2011 22:43]

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 07:23
De C5100 heeft naar mijn weten de beste reactie tijd van de schermen die je hebt opgesomd. Dat wil zeggen dat je bij games het minste last hebt van inputlag

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Gon1234
Reactietijd en input lag zijn 2 verschillende dingen. Al lijkt het er inderdaad op dat de C5100 erg goed te gebruiken is om te gamen! maar ik neem aan dat je niet alle input lag/ reactietijd gegevens kent van de genoemde tv's, toch?
Ik ga vanmiddag nog wel even er naar op zoek, zodat het voor mij ook makkelijker is om een keuze te maken. al vrees ik dat ik van genoemde tvs maar een paar input-lag gegevens kan vinden.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05 07:23
Gon1234 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 04:21:
Reactietijd en input lag zijn 2 verschillende dingen. Al lijkt het er inderdaad op dat de C5100 erg goed te gebruiken is om te gamen! maar ik neem aan dat je niet alle input lag/ reactietijd gegevens kent van de genoemde tv's, toch?
Ik ga vanmiddag nog wel even er naar op zoek, zodat het voor mij ook makkelijker is om een keuze te maken. al vrees ik dat ik van genoemde tvs maar een paar input-lag gegevens kan vinden.
Ik werk al meerdere jaren in de detailhandel en KTV is mijn primaire doelgroep daarin dus ik kan best wel wat vertellen over die schermen ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

En wat is de reden dat ik LED moet laten schieten en voor een goede LCD moet gaan?
Is het niet zo dat LED op alle vlakken stukke beter is dan CCFL?
Nee, vergelijk bijvoorbeeld eens de EX500 met de EX711 in de winkel... LED is wel platter en wat zuiniger.
Het zijn er inderdaad geen 20, maar 7tv's die ik gekozen heb en aan mn eisen voldoen:

Samsung C5100 (570euro) -> nieuwe versie: Samsung D5000 (600euro)
= Samsung d5700 (688euro) minus internet functies

Sony ex600 (615euro) -> nieuwe versie: Sony 40ex521 (680euro)

Philips pfl6605h (635euro) = Philips pfl7605h (635euro) zonder Ambilight/LAN

[Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 10-06-2011 10:57]

• Gon1234
Schizo007nl schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:58:
[...]
Ik werk al meerdere jaren in de detailhandel en KTV is mijn primaire doelgroep daarin dus ik kan best wel wat vertellen over die schermen ;)
Wil je daarmee zeggen dat ik het verkeerd heb dat reactietijd en input lag niet hetzelfde zijn?
of dat je me meer kan vertellen over de input lag van de genoemde televisies? :)

mr.paaJ schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:48:
Nee, vergelijk bijvoorbeeld eens de EX500 met de EX711 in de winkel... LED is wel platter en wat zuiniger.
Ja maar het vergelijken van TVs in de winkel qua beeld lukt niet echt, aangezien ze allemaal anders staan afgesteld. Is de EX500 echt een stuk beter dan?

Dat LED iets zuiniger is maakt me niet zoveel uit, gezien het hooguit een paar tientjes scheelt op jaarbasis. Wel vind ik het een voordeel dat LED-TVs erg plat zijn. Ziet er een stuk mooier uit, en maakt de TV ook een stuk lichter en minder lomp :)
mr.paaJ schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:48:
Samsung C5100 (570euro) -> nieuwe versie: Samsung D5000 (600euro)
= Samsung d5700 (688euro) minus internet functies

Sony ex600 (615euro) -> nieuwe versie: Sony 40ex521 (680euro)

Philips pfl6605h (635euro) = Philips pfl7605h (635euro) zonder Ambilight/LAN
Dus als ik het goed heb kan ik de D5700 iig alvast afstrepen, gezien internet TV voor mij niet echt een grote meerwaarde heeft, gezien ik mn macbook er op aan wil sluiten :)
Over de C5100 lees ik alleen maar positieve reacties, vooral mbt gamen (laag input lag).
Over de D5000 lees ik verschillende reacties, merendeel positief. dus kies ik er nog even voor om beide in het lijstje te houden.

Wat is -op internetTV na- de meerwaarde van de 40ex521 tov de ex600? gezien de ex521 eigenlijk ver boven mn budget ligt.

En ook bij de Philips tvs vraag ik me af welke van de 2 de betere is, want de 6605h is de opvolger van de 7605h (wat je overigens niet verwacht als je naar de naam kijkt). Als 6605h geen ambilight of LAN heeft, wat is de meerwaarde om een 6605h te kopen tov de 7605h?

Bedankt voor de reacties tot nu toe! :D
Ik kan niet wachten om een nieuwe TV te kopen, en dankzij jullie goede hulp tot nu toe, heb ik er alle vertrouwen in dat binnenkort de tv in mn woonkamer staat waar ik naar opzoek ben! d:)b

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Gon1234 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:46:
Ja maar het vergelijken van TVs in de winkel qua beeld lukt niet echt, aangezien ze allemaal anders staan afgesteld. Is de EX500 echt een stuk beter dan?
Niet een stuk beter, maar zeker niet slechter. De LCD techniek en beeldverwerking zijn gelijk, en in de kijkhoek en geluid heeft een LCD vaak een voordeel bijvoorbeeld.
Wat is -op internetTV na- de meerwaarde van de 40ex521 tov de ex600? gezien de ex521 eigenlijk ver boven mn budget ligt.
Niet zoveel eigenlijk, maar om aan te geven dat die twee erg veel overeenkomen. Beide Full HD, beide 50hz.
Bravia 2 naar X-Reality is waarschijnlijk voor beeld het grootste verschil.
En ook bij de Philips tvs vraag ik me af welke van de 2 de betere is, want de 6605h is de opvolger van de 7605h (wat je overigens niet verwacht als je naar de naam kijkt). Als 6605h geen ambilight of LAN heeft, wat is de meerwaarde om een 6605h te kopen tov de 7605h?
De 6605 is later uitgebracht, maar in dezelfde xx05 generatie. Uitgebracht als een simpeler model met minder extra's (vandaar ook 6000 serie ipv 7000). Beeld is gelijk, de prijs ligt normaal lager.

• Gon1234
mr.paaJ schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:11:
Niet zoveel eigenlijk, maar om aan te geven dat die twee erg veel overeenkomen. Beide Full HD, beide 50hz.
Bravia 2 naar X-Reality is waarschijnlijk
Ik heb even opgezocht hoe groot dat verschil dan mag wezen, maar het schijnt dat het verschil tussen Bravia2 en 3 minimaal is. en ook het verschil tussen 3 en xreality schijnt minimaal te zijn. Dus ik zie het als een klein plus-punt die ik niet al te zwaar mee reken.
Welke van de twee raad jij me aan? Mij lijkt de ex600 de betere keus
De 6605 is later uitgebracht, maar in dezelfde xx05 generatie. Uitgebracht als een simpeler model met minder extra's (vandaar ook 6000 serie ipv 7000). Beeld is gelijk, de prijs ligt normaal lager.
Dus als ik tussen die 2 moet kiezen, is de 7605 dus de beste keuze?
(dan kan ik weer een TV wegstrepen :*) )

En welke van de 2 samsungs raad je me aan? de C5100 of de D5000?

• Gon1234
Mijn huidige keuze gaat naar de 7605h, vanwege het super mooie design en ambilight wat me erg mooi lijkt om sfeer te creeeren. Ook kwam ik er achter dat de 7605h over 100hz beschikt, wat ik eigenlijk ook wel een groot pluspunt vind. Zijn er misschien mensen die dit kunnen ondersteunen, of juist me aanraden om toch een andere led-tv te komen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:47

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Waarom wil je perse die 100 Hz? Want bij gamen zet je dat soort functies toch uit. Wellicht wil je die 100 Hz gewoon voor andere bronnen, maar er zijn genoeg mensen die de 100 Hz willen voor games. Inputlag van Philips is in de gewone mode wel erg hoog, maar met de game-mode ingeschakeld daalt dit gelukkig tot enkele tientallen milliseconden wat meer dan netjes is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Gon1234
Ik wil graag 100hz voor films/tv :)
En bedankt voor de info over de input lag, ik kon dit namelijk nergens vinden!
Maar om te gamen zijn dus de philips tvs ook goed geschikt!
Mijn vraag is nu, wat is het nadeel van de input lag als je films/tv kijkt?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:47

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Niets als je geluid ook over de TV laat lopen. Beeld en geluid worden in de TV gesynched namelijk en daar merk je dan niets van. Als je echter de bron via een receiver aansluit heb je kans op lip-sync. Maar dat ik met de meeste receivers ook wel weer op te vangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Gon1234
Oke, geen paniek dus. En denk je dat ik een goede keuze maak als ik voor de Philips 7605H ga kiezen?
Ik denk trouwens dat ik voor de 37inch versie ga, die kost namelijk maar 555euro ipv 635, dus dat scheelt wel weer 80euro, en ik denk dat je er nauwelijks wat van merkt.

[Voor 46% gewijzigd door Gon1234 op 11-06-2011 18:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gon1234
Ik ga em denk ik vandaag kopen op Buybestshop.eu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Veel plezier ermee, de interface is even wennen (vind het zelf een ramp maar dat zal met wat gebruik wel meevallen) maar een prima toestel.

[Voor 18% gewijzigd door mr.paaJ op 12-06-2011 21:43]

• Gon1234
Bedankt!
Ik had al gelezen over de onhandige interface, maar ik sluit de TV aan op mn Interactieve recorder, dus van de interface heb ik geen last.

Ik heb uiteindelijk toch maar voor de 40inch gekozen.
Kieskeurig gaf de prijs niet helemaal goed aan, want bij Pixmania stond er een actiecode bij waardoor ik de TV nu voor 620euro (605euro+verzendkosten) kon kopen! Dusja, nu het verschil nog maar 65euro is met de 37inch versie (ipv 80euro) kon ik het niet laten om toch maar voor de 40inch te gaan!

Op de site van Pixmania staat dat de verzending 3dagen duurt, dus over 3dagen horen jullie als het goed is van mij hoe de televisie bevalt :) En ik schrijf dan na een week een review op Kieskeurig en uiteraard op Tweakers wat ik van de TV vind, die ik eventueel later nog update.

Bedankt voor de hulp! _/-\o_ d:)b
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee