Toon posts:

Nieuwe geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Core2Quad
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-04 12:22
Beste tweakers,

Ik zoek een geluidskaart die vooral voldoet aan deze eisen :

- Vooral muziek luisteren, ben echt een muziekfanaat
- Geen 4gb-grens :(
- liefst onder de 60-70 euro als het kan
- PCI-E 1x

Kan iemand me suggereren welke volgens jou de beste is?
Alvast bedankt :D
Mvg.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik begrijp niet geheel wat je hiermee bedoelt.

Welke speakers/aansluitingen heb je?
Wat heb je zelf al gevonden?

Beetje meer inzet mag wel ;) .

Edit: Anyway, de keuze is voor jouw vrij beperkt:
http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&f403=861

(Zet Klassieke weergave rechtsboven aan indien je niks krijgt)
Beste keuze is dan pricewatch: Creative X-Fi Titanium Bulk

[Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 09-06-2011 19:36]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Core2Quad
D4NG3R schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:31:
[...]

Ik begrijp niet geheel wat je hiermee bedoelt.

Welke speakers/aansluitingen heb je?
Wat heb je zelf al gevonden?

Beetje meer inzet mag wel ;) .

Edit: Anyway, de keuze is voor jouw vrij beperkt:
http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&f403=861

(Zet Klassieke weergave rechtsboven aan indien je niks krijgt)
Beste keuze is dan pricewatch: Creative X-Fi Titanium Bulk
Wel sommige Creative geluidskaarten hebben last van een 4GB-grens,
Als je meer dan 4gb ram geheugen in je pc hebt dat hij dan heel raar doet of helemaal niet werkt, ben het even kwijt hoe het jusit zit maar er is allesinds een grens van 4GB bij sommige kaarten :( en ik heb 6gb zitten dus die zou ik ook graag ten volle gebruiken.

• D4NG3R
  • Nu online
Die glitch kwam alleen voor bij Windows XP x86-64. Wat sowieso al een hell was qua support.

• Core2Quad
Ow oké, maar heb je misschien een voorbeeld van een goede geluidskaart die aan die eisen voldoet?
Alvast bedankt :)

Nvm, overheen gelezen.

Ik gebruik deze speakers :

Logitech X-530

En zelf had ik deze ook al gevonden (Titanium Bulk), maar ik dacht dan aan die 4GB grens..

[Voor 42% gewijzigd door Core2Quad op 09-06-2011 19:56]

• D4NG3R
  • Nu online
dubbel, zie hieronder.

[Voor 95% gewijzigd door D4NG3R op 09-06-2011 19:57]

• D4NG3R
  • Nu online
Voor die speakers voegt het NIKS toe om een losse geluidskaart te halen. Einde van het verhaal :P ..

• Core2Quad
Oké dan, geen probleem.

[Voor 88% gewijzigd door Core2Quad op 09-06-2011 19:58]

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dit is een fijn PCI-e x1 geluidskaartje, zonder een 4GB grens. (ik draai 'm met 12GB)
Alleen iets boven je budget helaas.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 21TB HDD - 5.5TB SSD

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Andere vraag: Waarom een losse geluidskaart? Heb je een dermate kwaliteits audioset aan je PC hangen dat dit de investering rechtvaardigd?
Voor muziekliefhebbers en HD-video enthousiastelingen kan ik namelijk best begrijpen dat een losse geluidskaart wenselijk is. Of als je iets speciaal wilt doen met de output/input van geluid.

Maar voor doorgaans gebruik zijn ze niet nodig, de onboard chips van vandaag zijn van voldoende kwaliteit om een geluid van acceptabele kwaliteit uit te poepen op gemiddelde speakersetjes en koptelefoon.
Voor gaming kan ik Creative X-Fi zelfs afraden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:57
Ik zou met een X-530 setje nooit een geluidskaart kopen, je kan dan beter eerst even doorsparen en een fatsoenlijke speakerset kopen want een geluidskaart gaat niks toevoegen.

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:36

Theck88

If it's hard just KISS!

D4NG3R schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:57:
Voor die speakers voegt het NIKS toe om een losse geluidskaart te halen. Einde van het verhaal :P ..
Ben ik het niet met je eens. Ik hoor het verschil tussen het geluid wat van mijn onboard-chip komt en dat van mijn X-fi wel degelijk. Ook al staat het op een simpel Logitech setje (zowel de X-530 en de Z-506). Het geluid met de X-Fi Titanium is in mij geval beter.

Tevens heb je met de X-fi veel meer opties.

[Voor 5% gewijzigd door Theck88 op 09-06-2011 20:02]

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• Core2Quad
Ultraman schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:59:
Andere vraag: Waarom een losse geluidskaart? Heb je een dermate kwaliteits audioset aan je PC hangen dat dit de investering rechtvaardigd?
Voor muziekliefhebbers en HD-video enthousiastelingen kan ik namelijk best begrijpen dat een losse geluidskaart wenselijk is. Of als je iets speciaal wilt doen met de output/input van geluid.

Maar voor doorgaans gebruik zijn ze niet nodig, de onboard chips van vandaag zijn van voldoende kwaliteit om een geluid van acceptabele kwaliteit uit te poepen op gemiddelde speakersetjes en koptelefoon.
Voor gaming kan ik Creative X-Fi zelfs afraden.
Wel omdat ik bij een vriend zo'n x-fi beluisterd heb (titanium bulk ook..) en deze leek me heel interessant..
Het geluid was ook niet te evenaarden (maar ja, hij heeft ook Harman Kardon speakers :(), en ik dacht dus, misschien kom ik er toch wat dichter bij met een andere geluidskaart :)
Maar ik ben echt wel een muziekliefhebber, kijk veel HD-Films (blu-ray..) en dan dus liefst ook mooier geluid, kwaliteit en diepere/zuiverdere bass gewenst :)

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:57
Core2Quad schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:01:
[...]

Wel omdat ik bij een vriend zo'n x-fi beluisterd heb (titanium bulk ook..) en deze leek me heel interessant..
Het geluid was ook niet te evenaarden (maar ja, hij heeft ook Harman Kardon speakers :(), en ik dacht dus, misschien kom ik er toch wat dichter bij met een andere geluidskaart :)
Maar ik ben echt wel een muziekliefhebber, kijk veel HD-Films (blu-ray..) en dan dus liefst ook mooier geluid, kwaliteit en diepere/zuiverdere bass gewenst :)
Zoals ik hierboven ook al zei, je kan beter even wachten en dan een fatsoenlijke speakerset kopen, een geluidskaart gaat je geluid weinig verbeteren en een betere speakerset gaat ook op onboard sound beter klinken dan de X-530+X-Fi geluidskaart.

Met fatsoenlijke speakerset bedoel ik overigens géén Logitech plastic rotzooi, kies liever wat van een echt audiomerk (hoeft ook niet heel duur te zijn)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee