Toon posts:

POST code 9B, wat is er fout?

Pagina: 1
Acties:

• HerrJasper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-02 14:16
Ik heb een probleem met mijn P-35 NEO mobo(of een van de andere componenten). Hij wil namelijk niet booten of wat dan ook. Het scherm blijft, heel laf, zwart. Nadat ik een PCI-diag kaartje had gekocht van een tweaker, gaf deze de code 9b "9B Returned after RS-232 base address. Going to do any initialization before Co-processor test". Ik heb al het volgende gedaan:

- CPU power los en weer vast.
- beide rambankjes in en uit(apart en tezamen)
- Altijd alles behalve ram en CPU van het moederbord af.
- met Graka, RAM en CPU
- de diagnostische kaart naar het andere PCI slot

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Of wat is er kapot?

Alvast mijn allergrootste dank!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 00:12

Zorian

What the fox?

Stop je CPU ook eens opnieuw erin?

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-05 15:13
Ik kan me nog herinneren dat de ietwat oudere MSI moederborden altijd een USB expansion bracket erbij hadden, met naast de USB-aansluitingen 4 LED's, die de status aangaven van je PC. Aan de hand van de combinatie kun je dan zien wat er met je moederbord mis is cq. bij welke stap je PC vastloopt. Misschien daar eens naar kijken?

EDIT: Ik bedoel de MSI D-Bracket kaartjes.
Via deze guide vanaf pagina 17 kun je zien wat de code betekend.

[Voor 29% gewijzigd door Daffie op 09-06-2011 20:30]

• HerrJasper
Xereon schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:23:
Stop je CPU ook eens opnieuw erin?
Nope, werkt helaas niet.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:58

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Heeft het systeem altijd goed gelopen ?
Ik had vorige maand ongeveer hetzelfde: Ineens stug niet meer opstarten,zelfs geen piepje of nix.
Toen bleek de videokaart overleden.

• HerrJasper
Hippocampus schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:39:
Heeft het systeem altijd goed gelopen ?
Ik had vorige maand ongeveer hetzelfde: Ineens stug niet meer opstarten,zelfs geen piepje of nix.
Toen bleek de videokaart overleden.
Ja, hij heeft altijd goed gelopen. De videokaart is getest, en werkt als een tierelier.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:58

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Alles los gehad ? ook alle usb toellie ed ? (zelfs toetsenbord en muis)

• HerrJasper
Hippocampus schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:16:
Alles los gehad ? ook alle usb toellie ed ? (zelfs toetsenbord en muis)
Jup, alles is los geweest. Behalve de CPU, natuurlijk.

• Anoniem: 393864
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Al een reset gedaan aan de hand van het langer dan een minuut verwijderen van het knoopcelbatterijtje zonder netstroom?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HerrJasper
Anoniem: 393864 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:37:
Al een reset gedaan aan de hand van het langer dan een minuut verwijderen van het knoopcelbatterijtje zonder netstroom?
Nope, werkt niet.

Is het gewoon het MB of kan het ook wat anders zijn? Anyone?

• HerrJasper
HerrJasper schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:52:
[...]
Is het gewoon het MB of kan het ook wat anders zijn? Anyone?
iemand enig idee?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Probeer een andere voeding. Verder volg de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee