Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-05 18:15

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ik krijg zelf al sinds een paar weken een aantal spammailtjes.
Het ergste is nog dat het op een contactpersoon of je eigen naam wordt verzonden.
En het komt dus eigenlijk helemaal niet van hun af! :(
Daar word niemand vrolijk van.

Ze vragen dan of je samen met hun op vakantie wil of dat een bepaald product erg goed is.
Ze willen dan dat je dit koopt.
Er staat dan een link in dat mailtje waar je op kunt klikken.
Ze proberen je dan op een slinkse manier geld afhandig te maken en reclame voor zichzelf te maken.

Hier een paar van die mailtjes:

hey Maarten,

dat jij er zo vrolijk tussen stond had ik zeker niet verwacht

daardoor scheelde het mij echt tijd voor ik het 100procent sluitend wist.
wacht niet nog meer, bekijk alles bij http://www.msngesnapt.com/?profiel=(Hier stond mijn e-mailadres)

hierdoor kom je zeker tussen de kandidaten voor deze scherpste twee van deze dag.
mazzel en een fijne middag,
Joyce
weet jij al dat er 39 van je kennissen al gekeken hebben

Hier nog zo'n mailtje:

hai,
lijkt het je ook wel fijn om te luieren aan de zee.

Als jij niet teveel geld wil uit geven aan vakantie kun je hier mee!
ik verwacht je hier ook snel te zien...
http://www.wijgaanopreis.com/?tripid=199696
Later, Arthur
er hadden reeds totaal 67 vrienden van je aangemeld.

Nog een! :-( :

Hallo Hallo Maarten,
Met een 8 had ik je vandaag beoordeeld nadat ikzelf dit hier had gehoord
meteen heb ik mij ervan overtuigd opdat jij het bent

In feite zou jij via http://www.msnleukerop.com/?gezien=(Hier stond mij e-mailadres) snel kunnen oordelen hoe dit eruit oogde

Je staat daardoor wel binnen deze lijst-8 van vaakst geziene leden op die donderdag.

mazzel, Arthur

bekijk je 25 optimistische plus die 8 beklagende scraps die er waren gezet

Gezonden vanaf mijn iPad

En hier een mailtje die vanaf mijn acount is vestuurd :( :

hallo..

ik had vandaag iets uitgevonden wat wel iets gezelligs voor ons kan zijn!
als jij het geld hebt voor vakantie kun je hier gratis mee!

Meedoen is dus een duidelijke keuze!

http://www.eengratistrip.com/?tripid=603447
Ltr Maarten

Er hebben ondertussen totaal 31 connecties van jou deelgenomen!

Wat mij opvalt is:
-Het erg scheve taalgebruik (Denk aan de vorming van de zinnen, hoofdletters, (dubbele) punten, vraagtekens, witregels etc.)
-Dat het niet door Hotmail gefilterd wordt.
-En dat je gewoon persoonlijk wordt aangesproken! :-(
-Dat er niks staat bij ''Verzonden'' over dat het mailtje vanaf jou acount is verstuurd.
-En dat de link in de mailtjes een paar dagen later vaak doodloopt, dus niet meer bereikbaar is.

Hoe kan dit?
Kan ik het bestrijden of melden aan Hotmail?
En hebben hier meer mensen last van?

Edit:
In deze reactie van jw321456 stond dit:
Anoniem: 344302 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:28:
Dat soort mails krijg ik ook de hele tijd, gelukkig verstuur ik ze zelf niet!

Volgensmij verstuur je die dingen zelf pas als je op zo'n link klikt en je wachtwoord invoert. Waarschijnlijk hebben de mensen van wie je dat mailtje hebt gekregen dat een keer gedaan. Het kan ook wel zijn dat het anders in elkaar zit, maar dit lijkt me het meest logisch.
Ik denk dat dit inderdaad waar is, dus als je dit krijgt:
Klik niet op de link!

Edit 2:
Volgens verschillende reacties zou, als er spam vanaf jou acount wordt verzonden, het spammen stoppen als je je wachtwoord veranderd.

[ Voor 19% gewijzigd door mrtnptrs op 09-06-2011 19:42 . Reden: bijwerken en Edit over wachtwoord! ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou even je emailadres weghalen/maskeren :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je het email adres en de links nu eens verwijdert? Anders geef je ze alleen maar extra exposure.

En ja, email spoofing is al zo oud, het gebeurt gewoon. Spamfilter bijstellen, zorgen dat je een virusscan doet om te checken of je echt geen rommel op je PC hebt, en verder gaan met je leven :)

[ Voor 49% gewijzigd door gambieter op 09-06-2011 19:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:25:
Als je het email adres en de links nu eens verwijdert? Anders geef je ze alleen maar extra exposure.
Mijn mailadres is nu verwijderd en de links werkte toch al niet meer.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344302

Dat soort mails krijg ik ook de hele tijd, gelukkig verstuur ik ze zelf niet!

Volgensmij verstuur je die dingen zelf pas als je op zo'n link klikt en je wachtwoord invoert. Waarschijnlijk hebben de mensen van wie je dat mailtje hebt gekregen dat een keer gedaan. Het kan ook wel zijn dat het anders in elkaar zit, maar dit lijkt me het meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Kan hotmail mensen hier niet voor behoeden of waarschuwen?

[ Voor 79% gewijzigd door mrtnptrs op 09-06-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:51

D4NG3R

kiwi

:)

mrtnptrs schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:30:
Doet hotmail ook, echter dat er lui zijn die als wachtwoord jantje123 gebruiken. Daar kan ook Hotmail geen rekening mee houden.

Gewoon even mailen dat ze hun wachtwoord moeten veranderen omdat iemand vanaf hun account spam zit te versturen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
mrtnptrs schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:30:
Nee, hotmail kan mensen niet behoeden om van die muis af te blijven of van hun nieuwsgierigheid. Waarschuwingen staan er al genoeg op internet. Alleen niet iedereen leest ze.
D4NG3R schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:31:
[...]

Doet hotmail ook, echter dat er lui zijn die als wachtwoord jantje123 gebruiken. Daar kan ook Hotmail geen rekening mee houden.

Gewoon even mailen dat ze hun wachtwoord moeten veranderen omdat iemand vanaf hun account spam zit te versturen.
Helaas werkt het niet zo... De mensen van wie hun account is gehacked daarvan wordt het adresboek gekopieerd, het spammen zelf gebeurd meestal via botnets.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb dit ook gehad en genegeerd en toen werd mijn mail geblokkeerd door MS.
Ik heb die toen wel terug gekregen maar het was wel even aankloten.

Gewoon je wachtwoord veranderen en even een mail sturen aan je maillijst dat je niet op die links moet drukken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

kfaessen schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:33:
Helaas werkt het niet zo... De mensen van wie hun account is gehacked daarvan wordt het adresboek gekopieerd, het spammen zelf gebeurd meestal via botnets.
Heel leuk, echter word er dan niet meer vanaf dat desbetreffende account gespammed.

Ik denk dat minstens 14 van de ~150 mensen in mijn adresboek spam (hebben) versturen. Telkens nadat ze hun wachtwoord wijzigen stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
DanielWW2 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:33:
Ik heb dit ook gehad en genegeerd en toen werd mijn mail geblokkeerd door MS.
Ik heb die toen wel terug gekregen maar het was wel even aankloten.

Gewoon je wachtwoord veranderen en even een mail sturen aan je maillijst dat je niet op die links moet drukken.
Waar ik nou aan denk:
Alle mensen die iets van mij hadden ontvangen waren vrienden bij mij op MSN.
Heeft dit er iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Contacten in MSN zijn op je hotmail ook beschikbaar.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Neem een beetje een apart wachtwoord. IIG niet iets wat 1/2/3 geraden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Maar kun je dit melden aan hotmail?
En hoe lang speelt dit eigenlijk al?
En zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 27% gewijzigd door mrtnptrs op 09-06-2011 19:40 . Reden: extra info/vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mrtnptrs schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:39:
Maar kun je dit melden aan hotmail?
Ja.

Heeft het nut? Nee.
En hoe lang speelt dit eigenlijk al?
Al sinds dat hotmail uit is? Als jij ergens online dom je wachtwoord invult, moet je er niet raar van opkijken als je account plots voor spam word gebruikt.
mrtnptrs schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:39:
En zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Ik ben zelf nog nooit gehacked (Nooit, Niet, Never nee. Niet op hotmail, niet ergens anders). Omdat ik oplet waar ik mijn wachtwoord invul. Echter heb ik van vrij veel mensen al wel eens spam ontvangen

"Doe nu mee met de MSN lotterij, je hoeft alleen maar hier je wachtwoord in te vullen." :+

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 09-06-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344302

Ik zou voor de zekerheid een nieuw emailadres maken en de oude verwijderen. Vervolgens een goed wachtwoord kiezen en eerst nog een keer nadenken voor je deze invoert. Dan kan er niks misgaan, maar het is ook niet de handigste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Maar dit soort spam lijkt iedere keer ongeveer hetzelfde te zijn.
Kun je dat niet melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een nieuw emailadres aanmaken? Je kunt de contactpersonen die zo stom zijn om in de "U bent de miljoenste bezoeker van deze site!!!" spam te trappen proberen op te voeden, maar daar houdt het dan ook mee op.

Dit soort mailtjes ontstaan doordat mensen online hun wachtwoord en gebruikersnaam invullen. Zo komen ze aan de contactenlijst. Heel frappant dat het altijd de zelfde afzenders zijn die hierin trappen. Heel toevallig dezelfde mensen die altijd aan die forwardmailtjes meedoen.

Je kunt op Hotmail "Markeren als phishingbericht" gebruiken om het te melden. Maar dat is water naar de zee dragen.

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-06-2011 19:47 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:45:
Een nieuw emailadres aanmaken? Je kunt de contactpersonen die zo stom zijn om in de "U bent de miljoenste bezoeker van deze site!!!" spam te trappen proberen op te voeden, maar daar houdt het dan ook mee op.

Dit soort mailtjes ontstaan doordat mensen online hun wachtwoord en gebruikersnaam invullen. Zo komen ze aan de contactenlijst. Heel frappant dat het altijd de zelfde afzenders zijn die hierin trappen. Heel toevallig dezelfde mensen die altijd aan die forwardmailtjes meedoen.
Beetje kort door de bocht, maar je hebt wel volledig gelijk!
Die domme 7(8)7 mensen die overal hun e-mailadres invullen zouden ze aan moeten pakken.
Maar het is denk ik niet de bedoeling dat er hierover een discussie komt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik was gewoon stom genoeg om een keer op een link te drukken hoor. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
DanielWW2 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:50:
Ik helaas ook! :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Maar mensen hebben toch ook niet de database van homail of zo gehackt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik gelukkig niet, maar krijg wel regelmatig mails van lui die dat wel gedaan hebben....
Ondertussen gebruik ik mijn Hotmail adres alleen nog voor WLM, email gaat naar eigen domein.

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 09-06-2011 19:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar heb je ook je wachtwoord ingevuld? Want dáár gaat het om. Van het klikken op een link krijgen ze je wachtwoord niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-06 19:27
Geen webmail meer gebruiken, maar een intelligent spamfilter op een standalone-mailclient.

IE, Firefox en Chrome zouden een database moeten maken met dit soort sites. Als een gebruiker op zo'n site klikt, krijgt hij of zij een gelijkwaardige waarschuwing te zien als een ongeldig certificaat. Hier staat op dat de site ongewenst gedrag kan vertonen.

Dat houd het grootste gespuis al buiten de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Sef24 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:59:
Geen webmail meer gebruiken, maar een intelligent spamfilter op een standalone-mailclient.

IE, Firefox en Chrome zouden een database moeten maken met dit soort sites. Als een gebruiker op zo'n site klikt, krijgt hij of zij een gelijkwaardige waarschuwing te zien als een ongeldig certificaat. Hier staat op dat de site ongewenst gedrag kan vertonen.

Dat houd het grootste gespuis al buiten de deur.
Dat met die waarschuwing gebeurt, alleen bij veel te weinig sites!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-06 19:27
Nog iets, die sites maken gebruik van kant-en-klare templates. Die sites komen denk ik van de zelfde maker, en de structuur is in al die mails hetzelfde. Dat is een krachtig iets om die mails effectief te filteren.

Onthoud ook dat het zo gaat. Persoon X heeft 130 personen in zijn lijst. Hij vult zijn wachtwoord in, en de site kopieert de lijst. Vervolgens gaan daar mails heen. 130 personen hebben gemiddeld (voorbeeld!) 90 personen in hun contactlijst, en krijg je 130×90. Daarvan vult ook 40% (voorbeeld!) zijn wachtwoord in, en zo gaat het vuurtje rap branden. Ze kunnen ook zie wie elkaar heeft toegevoegt, dus dat laatste zinnetje is gewoon een rekensom uit een vergelijking.

Dat is een van de redenen dat ik geen MSN meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Om msn niet meer te gebruiken vind ik een beetje overdreven..........
Maar het is eigenlijk wel redelijk.

[ Voor 80% gewijzigd door mrtnptrs op 09-06-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DrivinUCrazy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:57:
[...]

Maar heb je ook je wachtwoord ingevuld? Want dáár gaat het om. Van het klikken op een link krijgen ze je wachtwoord niet.
Niks ingevuld.
Meteen weggeklikt maar het kwaad was al geschied. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Maar zijn er nog meer mensen die last hebben van dat er van hun acount af spam wordt verstuurd (wat ongeveer lijkt op de mailtjes die hier besproken zijn) en dat ze op die link uit een ander spammailtje hebben geklikt, maar al een tijdje daarvoor nergens hun e-mailadres hebben achtergelaten?

[ Voor 25% gewijzigd door mrtnptrs op 09-06-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Dit gewoon ter zekerheid dat het echt door het klikken op de link komt.

Pagina: 1