• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:57

djunicron

*click-swoosh-thud*

Topicstarter
Beste tweakers en netwerk guru's,

Al tijden heb ik thuis een probleem met mijn netwerk hardware die ik niet opgelost krijg, dus is het tijd wat nieuws aan te schaffen. Het gaat om het volgende.

- Er komt een UPC internet / telefonie lijntje binnen in ruimte A.
- In deze ruimte staat één NAS en een tweetal telefoons die met het UPC Thomson TWG 870U modem.
- Drie kamers verderop is ruimte B, waar een PC en NAS staan, met de nodige printers.
- Het netwerk in ruimte B wordt verbonden door een Linksys 320N router.
- Binnen die ruimte wordt met gigabit lan gewerkt en de rest van het netwerk wordt via wifi verbonden met dat van ruimte A.

Omdat de Linksys 320N standaard geen bridge functionaliteit heeft, is er DD-WRT op deze geinstalleerd.

{optionele info}
Echter bleek al in de eerste week dat de wifi verbinding regelmatig weg viel. De eerdere versies die ik geïnstalleerd had staan, konden namelijk niet goed overweg met deze router en wifi-N bridge functies.

Na versie 14978 was dit verholpen en had ik enkel nog last van het vastlopen van de router. Daarop heb ik de koeling van het ding verbeterd en de broadcom chip onderclocked naar 300 ipv 354mhz, wat iets hielp. De router liep niet meer vast en had minder wifi-transmissie fouten, maar de verbinding met het netwerk van ruimte A bleef wegvallen.

Inmiddels heb ik een drietal nieuwere en de uiteindelijke laatste stabiele versie geinstalleerd op de router en diverse bridging modes getest. Toen ook dit niet hielp het ik de router via de info op DD-WRT's forums omgeflashed naar Linksys' nieuwere model, de E2000. De E2000 firmwares van DD-WRT hielpen sommige gebruikers namelijk met deze issues. Echter blijft mijn netwerk wegvallen, waarbij zo nu en dan de DHCP ondersteuning vanuit ruimte A niet meer geaccepteerd wordt en ik dus alles opnieuw moet instellen. Static routing is iets wat de Thomson 870U niet graag doet namelijk.

De Thomsom oververhitte aanvankelijk ook, zoals bij anderen, maar deze staat nu op een koelere locatie.{/optionele informatie}

Nu zoek ik een vervangen voor mijn Linksys 320N / E2000, aangezien de broadcom chip die deze gebruikt de reden van mijn wegvallende wifi bridge is. Ik weet dat een kabeltje trekken de voorkeursoplossing is, maar dat gaat niet lukken, die kabel zal dan namelijk door 6 draagmuren heen moeten (4 gaten in gewapend beton). De modem / router vervangen gaat ook niet, omdat UPC het niet toestaat, en het apparaat verplaatsen is ook geen optie wegens de telefonie.

Het zou leuk zijn als de bridge optie een hoge snelheid zou halen. De huidige combo zit op 144Mbit, omdat client bridging mode de rate halveerd. Er schijnen routers te zijn die wel gewoon op 300Mbit kunnen werken.

De vervangende router (of accesspoint + switch) moet voldoen aan het volgende:

- gigabit lan, 3 poortjes of meer
- bridging mogelijk met de TWG 870U via wireless N, dus:
- bridging in de eigen firmware, of goede DD-WRT ondersteuning
- stabiel - minimale fluctuatie in netwerk pings, kan tegen matig intens gebruik door meerdere machines naar een aantal aangesloten apparaten tegelijk.
- prijs als het even kan onder de €150

Wie heeft er ervaring met een apparaat dat mijn problemen kan oplossen? Het lijkt erop dat er niet heel veel mensen zijn die soortgelijks doen, alle input en ervaring zijn zeer welkom!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee