Toon posts:

[Win7] Taakbalk animaties traag / weg na gamen

Pagina: 1
Acties:

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57
Hallo medetweakerts.

Sinds een tijdje (ik weet niet meer hoelang geleden maar het zal ongeveer een maand zijn nu) heb ik last van het volgende probleem : Telkens ik een spel speel (Black Ops, APB Reloaded, ...) en na even gamen weer afsluit is mijn windows 7 taakbalk en startmenu traag. Het is heel vreemd. Als je mouseovert gebeurt dit in schokjes, maar soms (als ik langer game denk ik) mouseovert hij helemaal niet meer. Ik heb geen idee wat dit probleem veroorzaakt...

Andere aero toestanden hebben totaal geen last van dit. Vensters bewegen, aero peek enzo zijn nog steeds vloeiend. Ze duren wel wat langer om geactiveerd te worden maar volgens mij ligt dit aan de taakbalk die ze activeert.

EDIT: Nog vergeten te vermelden : Bij een reboot is alles weer normaal. Ook ligt de CPU load altijd hoog als ik er last van heb (rond de 20 - 50 % bij niks doen) Explorer.exe of dwm.exe (die instaat voor aero enzo) killen en opnieuw starten helpt ook niet...

Dit zijn mijn spekkies :

Windows 7 Home Premium 32-bit (op mijn 64-bit installatie heb ik dit probleem niet, ik gebruik een dual boot)
Asrock P45TurboTwins2000
Intel Core Quad Q8200 @2.33 Ghz
EVGA Nvidia GTX260 Core 216 met 896 MB geheugen
4 GB DDR2 Ram
Crucial C300 64 GB SSD
Als het wat uitmaakt : Ik gebruik Trend Micro Titanium als antivirus. Virusscans geven niks aan.
Niets aan mijn PC is overclocked.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, google levert niks op |:(

[Voor 19% gewijzigd door Mavamaarten op 09-06-2011 17:51]

Android developer & dürüm-liefhebber

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Controleer het gebruik van je pagefile dan eens na het gamen (performance monitor).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mavamaarten
Pagefile, is dat hetzelfde als wisselbestand ? Ik vind er niks over terug in prestatiemeter en taakbeheer>prestaties. Wat ik wel opmerk (en al eerder wist maar was vergeten te vermelden) is dat mijn CPU gebruik nogal hoog ligt om alleen firefox open te hebben. Normaal gezien is dit rond de 1 - 8 %, maar als ik last heb van de trage taakbalk hangt hij steeds rond de 20 - 50 %... Hier is een screenshot van taakbeheer - prestaties en de prestatiemeter broncontrole (hier is meer op te zien denk ik).

EDIT: Nu herinner ik me iets... Was er geen tweak voor SSD's die pagefile uitzet / verkleint ? Ik denk dat ik ergens las dat je dit best uitschakelde bij SSD's en volgde een tutorial met SSD tweaks...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Screenshots na rebooten :

Niet erg veel verschil he 8)7

[Voor 29% gewijzigd door Mavamaarten op 09-06-2011 18:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
Bump ? Het probleem is erg vervelend en ik heb geen zin in een clean install :-(
Heb net een super awesome rondje cod 4 achter de rug, en ja hoor, een tijd geen last gehad van het probleem maar nu heb ik het weer. Enige suggesties ?

[Voor 48% gewijzigd door Mavamaarten op 12-06-2011 23:18]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee