Toon posts:

ePO agent werkt niet op servers

Pagina: 1
Acties:

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik ben op mijn stage bezig met McAfee ePO server, en ik heb het bijna werkend, maar toch niet helemaal. Ik heb 2 groepen aangemaakt. een voor werkstations, en een voor servers. Hiervoor heb ik policies toegekend.

Op de werkstations werkt alles perfect! overal zie ik de laatste versie van de Agent, en de laatste antivirus versie, en policies die helemaal goed doorkomen.

Op de servers zie ik andere dingen. De servers zijn allemaal "Managed", maar ik zie op de servers geen Agent in de tray staan. De Agent is wél geinstalleerd op de servers, want vanuit de program files kan ik de agent opstarten.( waarna ook het icoon in beeld komt.) De agent wordt dus gewoon niet actief op de servers.

Als ik de agent op de servers handmatig start en het beleid afdwing, krijg ik het beleid netjes binnen, alleen...er gebeurt niks met de instellingen van de antivirus, die op de werkstations allemaal goed zijn doorgekomen. Ook als ik handmatig een instelling op de servers verander in de Virusscan, wordt deze na de heartbeat (wat ik raar vind als de agent niet actief is) automatisch weer teruggezet wordt naar standaard.( standaard zijn de instellingen die ik dus niet wil :+ ).

De servers zjn verschillende Windows servers, met Windows 2003, 2003 R2 (32- en 64-bits), en Windows 2008 R2.

Ik heb gevonden dat de Agent die ik vandaag op mijn werkstation had staan, niet via ePO van afstand kon worden geinstalleerd, op Windows 2003 SP1 systemen. Ik heb diezelfde dag nog een latere versie van de agent uitgerold op de ePO, en het werkt op Windows 2008 R2 servers ook niet, dus het lijkt me sterk dat dit het probleem is.

Is er iemand die weet hoe dit zou kunnen komen? :) Ik heb al veel gezocht, maar ik kom gewoon niet verder. Dit probleem is vrij lastig, omdat de antivirus op de servers de performance van de virtuele servers, en vooral de back-up best wel vertraagd.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 16:30
Wat zegt de event viewer van je server, staat daar iets in over een mislukte installatie?
Wat zegt de agent logfile die wordt aangemaakt in program files of common files \mcafee shared oid?

• evolution536
De agent is wel op de server geinstalleerd, bij de programmalijst in het control panel staat deze erbij. Ook kan ik de agent via program files wel handmatig starten, alleen het afdwingen van een beleid werkt niet. (ik krijg wel netjes het beleid binnen, maar er gebeurt niks).

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:32
Misschien heel basic maar als je een policy aanpast dan staat deze standaard op "workstation" (eerste tabblad van de policy), je moet dan specifiek "server" selecteren. Ik kan me voorstellen dat je de instellingen hebt gewijzigd voor de workstations maar dat in de server instellingen nog staat dat de agent verborgen moet zijn in de tray.

Extragratis screenshotje van mij. Niet perse deze policy maar bedoel dus de optie linksboven.

[Voor 6% gewijzigd door Caeruleus op 10-06-2011 09:23]

no animals were harmed during the production of this message

• evolution536
Het is opgelost! zoals Caeruleus zei, ik moest de instellingen aanpassen voor zowel servers als werkstations.

dankjewel voor jullie hulp!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee