Toon posts:

verbinding maken met 2 computers

Pagina: 1
Acties:

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-03 11:34
Hallo,

Ik probeer 2 computers met elkaar te verbinden ( zie plaatje )

Ik wil uiteindelijk kunnen pingen tussen pc 1 en 2.

Het is me tot nu toe nog niet gelukt om te kunnen pingen, heb ik de verkeerde protocollen gebruikt of is er iets anders mis?

Anoniem: 387149

Er is iets anders mis

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 16:44
Teveel variabelen in één keer ?

Begin maar eens met de twee pc's naast elkaar, met een simpel hubje ertussen.
Als dat werkt, kun je stap voor stap je aanpassingen richting uiteindelijk gewenste situatie doen.

[Voor 30% gewijzigd door aZuL2001 op 09-06-2011 15:42. Reden: aanvulling]

Abort, Retry, Quake ???

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 14:34
aZuL2001 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:41:
Teveel variabelen in één keer ?

Begin maar eens met de twee pc's naast elkaar, met een simpel hubje ertussen.
Of een crosskabel.

Hubs zijn nou ook niet echt courant meer.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een hub zonder stroomvoorziening? Hoe gaat zoiets werken dan als ik vragen mag?

https://discord.com/invite/tweakers

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 14:23
Gebruik gewoon een simpele crossover kabel. Hubs zijn outdated.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Eagleman7
Ik wil hierna meerdere pc's op deze manier kunnen aansluiten

ik begin eerst met 2 om het simpel te houden

• D4NG3R
In dat geval moet een enkele switch met een normale straight kabel voldoen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Eagleman7 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:46:
Ik wil hierna meerdere pc's op deze manier kunnen aansluiten

ik begin eerst met 2 om het simpel te houden
Om het simpel te houden gebruik je een router en switch of crosskabels en een switch. Maar iig geen hubs :P

Xbox Live ID:Notna8310

• Ernemmer
  • Niet online
Crosskabel is toch helemaal niet meer nodig tussen 2 pc's, sinds, Auto MDIX, in netwerkkaarten.

[Voor 44% gewijzigd door Ernemmer op 09-06-2011 15:56]

• Eagleman7
Het is een opdracht voor school, ik weet niet zeker of het wel een hub is, het is zegmaar een verleng stuk van de netwerk kabel

Zoals het op het plaatje staat ziet de situatie er ongeveer uit

[Voor 20% gewijzigd door Eagleman7 op 09-06-2011 15:49]

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 07:57
Een repeater dus?

• D4NG3R
Eagleman7 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:49:
Het is een opdracht voor school, ik weet niet zeker of het wel een hub is, het is zegmaar een verleng stuk van de netwerk kabel

Een hub is in de basis een verouderde switch. Stel je hebt 4 aansluitingen. De data komt bij poort 1 binnen, en moet naar poort 3.

Een switch heeft een tabel met alle MAC adressen, en stuurt het netjes door van poort 1 naar poort 3. Een Hub gooit het echter naar elke poort, en wacht dan een reactie af van de aangesloten computers om te zeggen "Dit is voor mij".

• Eagleman7
Hij maakt geen gebruik van stroom

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Eagleman7 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:51:
[...]

Hij maakt geen gebruik van stroom
Als je dat blokje links -en rechtsboven in je plaatje bedoelt, dat is gewoon een 1 op 1 doorverbinding voor twee netwerk-kabels. Kun je net zo goed weglaten als het niet nodig is.

• bah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-02 21:45
Het zou gewoon moeten werken zoals je daar in je opstelling hebt. Misschien laat je firewall gewoon geen ping toe?
Of je kabel is te lang, maar ik veronderstel dat je virtueel werkt?

• septillion
  • Laatst online: 29-05 15:20

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je niet weet wat het is, waarom zit het er dan tussen? Is als koken zonder dat je weet wat de ingrediënten zijn...

Doe eerst eens gewoon
PC1 --- Switch --- PC2
Zonder de rest van de meuk en met prefab kabels, werkt dat, kan je iig software uitsluiten.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36

lier

MikroTik nerd

Ernemmer schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:48:
crosskabel is toch helemaal niet meer nodig tussen 2 pc's.

Ik heb laatst 2 pc's aan elkaar gekoppeld met een gewone kabel.
Alleen als de NICs Auto-MDIX ondersteunen (standaard bij Gigabit) kan je straight gebruiken, anders moet je cross gebruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:23

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Eagleman7 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:49:

Ongeveer? Of het ziet er wel zo uit, of niet.

Beide pc's zijn aangesloten op de "hub". Waarom gaan er dan nog 2 kabels naar de switch? Of, je "hub" doet helemaal niks; dan is het een gewoon patchpaneel. Maar zoals aZuL2001 al opmerkte; je hebt te veel variabelen.

1 Sluit de pc's op elkaar aan. Kun je pingen? Ja. Mooi. Nee? Probleem ligt bij de pc's.
2 Dan de switch toevoegen.
3 Vervolgens de kabels definitief maken via je UTP-doosjes.

Maar persoonlijk gok ik op verkeerde instellingen. Waar komen de IP-Adressen bijvoorbeeld vandaan? Wat zijn de ip-adressen? Firewalls?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Inderdaad óf 2 pc rechstreeks aan elkaar koppelen met een crossed kabel óf gewoon straight kabels gebruiken met een switch ertussen.

• Ernemmer
  • Niet online
Waarom dan die crosskabel?, dat is toch al lang niet meer.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ernemmer schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:57:
Waarom dan die crosskabel?, dat is toch al lang niet meer.
Omdat:
lier schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:55:
[...]

Alleen als de NICs Auto-MDIX ondersteunen (standaard bij Gigabit) kan je straight gebruiken, anders moet je cross gebruiken.
Op school hadden wij ook een crossed kabel nodig om twee laptops met elkaar te kunnen laten praten. Laptops waren niet heel oud, maar blijkbaar hadden ze geen Auto-MDIX ondersteuning.

[Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-06-2011 16:00]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Alleen als je met hele oude hardware (zoals op school best kan voorkomen :P) werkt heb je nog een crosskabel nodig.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Ernemmer
  • Niet online
Dan moet de hardware wel erg oud zijn ja :D

• Eagleman7
Hier een voorbeeld van hoe het bovenste onderdeel er ongeveer uitziet

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 16:02
sowieso worden er nog cross-kabels gebruikt, het is niet omdat een switch of pc slim genoeg is om een straight te ontcijferen dat dit het systeem ook ten goede komt.
Over je probleem, je 'hub zonder stroomvoorziening' is dat niet gewoon een patchpaneel?
Krijg je via lichtjes op je switch enige feedback over de activiteit van de aangesloten poorten?
Voor de rest kan ik alleen maar akkoord gaan met de meerderheid hier, stel eerst je basissysteem op pc1 -> switch -> pc2, breidt daarna uit met meerdere kabels en toestellen om het probleem op te sporen.

edit: na het bekijken van je 'hub' afbeelding neig ik nog meer naar patchpaneel, daar elke kabel(4-pair) 1-1 op een bepaalde poort kan aangesloten worden.

Stel zoals Ossy zegt ook bij elke pc je netwerkadapters goed in, het lijkt erop dat je geen aanwezige dhcp server hebt.
bvb:
pc1: ip 172.16.1.50 subnet 255.255.255.0 gateway none
pc2: ip 172.16.1.51 subnet 255.255.255.0 gateway none

Vertrek vanuit een minimale opstelling of informeer je beter over de kabels en 'connectors' waar je mee werkt. als er iets verkeerd aangesloten is of als de verkeerde kabels verwisseld worden op het patchpaneel of in zo'n connectordoosje werkt het niet.

[Voor 37% gewijzigd door zwiep op 09-06-2011 16:10]

• Eagleman7
zwiep666 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:02:
sowieso worden er nog cross-kabels gebruikt, het is niet omdat een switch of pc slim genoeg is om een straight te ontcijferen dat dit het systeem ook ten goede komt.
Over je probleem, je 'hub zonder stroomvoorziening' is dat niet gewoon een patchpaneel?
Krijg je via lichtjes op je switch enige feedback over de activiteit van de aangesloten poorten?
Voor de rest kan ik alleen maar akkoord gaan met de meerderheid hier, stel eerst je basissysteem op pc1 -> switch -> pc2, breidt daarna uit met meerdere kabels en toestellen om het probleem op te sporen.
:) Klopt het is een patch paneel

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 21:11

ossy

Festina Lente

Wat zijn de nic instellingen van de 2 pc's? Zijn ze wel in dezelfde ip-range ingesteld of draait 1 van de 2 een dhcp-server?

Specs

• Eagleman7
ossy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:04:
Wat zijn de nic instellingen van de 2 pc's? Zijn ze wel in dezelfde ip-range ingesteld of draait 1 van de 2 een dhcp-server?
pc1:

192.168.1.1

Pc 2

192.168.1.2

De firewall houd de protocollen icmp niet tegen omdat ik de firewallen gecontroleerd heb

Er is geen dhcp server alles is static ingesteld

[Voor 6% gewijzigd door Eagleman7 op 09-06-2011 16:07]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En als je alles van firewalls eens uitschakelt?

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:07
Is de switch zo complex als op de plaat doet vermoeden, of is het een simple huis-tuin-keuken switch? als het een managed switch is, loop je zomaar kans dat deze ooit beheerd is geweest en dan weet je niet wat voor config je tegen gaat komen. Stel dat poort A in vlan 1 zit, en poort B in vlan 2, dan gaat het niet werken. Zoals aangeraden: probeer eerst met een crosslink, en ga vanaf daar componenten toevoegen.

• Eagleman7
Van computer tot switch werkt alles perfect, ik kan pingen naar pc 1 en van pc ook weer naar 1

het probleem is er alleen als ik het patch paneel er tussen doe, heeft dit met de overloop van protocol a naar b te maken in het blokje tussen?

[Voor 26% gewijzigd door Eagleman7 op 09-06-2011 17:06]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daar kom je nu mee. 8)7 Iedereen heeft er in je eerste plaatje overheen gekeken. :P
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/TIA-568B voor een tabel met de pinout. Zoals je ziet ga je draden wisselen als je dit gaat mengen, en de signalen komen dus op de verkeerde pinnen terecht.

Zorg dat je met één standaard werkt, liefst T568B.

En het is een standaard, geen protocol.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 16:44
Voor een schoolopdracht steekt TS er imho erg weinig moeite in om zelf wat uit te zoeken.

Abort, Retry, Quake ???

• Eagleman7
DrivinUCrazy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:40:
Daar kom je nu mee. 8)7 Iedereen heeft er in je eerste plaatje overheen gekeken. :P
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/TIA-568B voor een tabel met de pinout. Zoals je ziet ga je draden wisselen als je dit gaat mengen, en de signalen komen dus op de verkeerde pinnen terecht.

Zorg dat je met één standaard werkt, liefst T568B.

En het is een standaard, geen protocol.
Ik kan dat ene protocol A niet veranderen, dus ik moet alles naar a omzetten wat ik kan omzetten naar A?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jup.

en om spraakverwarring te besparen, 568A is trouwens een standaard en geen protocol.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan ben ik benieuwd waarom je 2 stekkers niet kunt vervangen volgens de B standaard, maar wel 12 stuks omzetten naar A? Die overigens inferieur is aan B. (nou ja, minder gebruikt/bekend)

Waarom zitten die doorverbindingsstukjes er überhaupt tussen? (Waarvan ik overigens betwijfel of de verbinding daarvan niet 1:1 is) Één kabel op de juiste lengte is eenvoudiger.

[Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-06-2011 22:35]

• Eagleman7
DrivinUCrazy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:34:
Dan ben ik benieuwd waarom je 2 stekkers niet kunt vervangen volgens de B standaard, maar wel 12 stuks omzetten naar A? Die overigens inferieur is aan B. (nou ja, minder gebruikt/bekend)
omdat ik niet de stekker van het A standaard mag veranderren

Als ik het zo ga doen gaat het dan werken?

[Voor 99% gewijzigd door Eagleman7 op 09-06-2011 22:58]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het zou me zelfs niks verwonderen als het genoeg is om maar één stekker per pc om te draaien, zodat je de wisseling weer ongedaan maakt. En bedenk eens zelf waar je dat waarschijnlijk het makkelijkst zou kunnen doen.
Maar je zei dat het een schoolopdracht is. Probeer het dan eens? Van fouten maken leer je.
Werk eens systematisch de mogelijkheden af die je hebt. Je begint bij de simpelste opstelling die je kunt verzinnen, en stap voor stap voeg je een variabele toe. Zodra het fout gaat weet je waar het probleem zit. :)

• Aragnut
Als de helft van de kabels 568A<-->568A standaard hebben, en de andere 568B <--> 568B dan moet het gewoon werken, de aansluiting qua paren is hetzelfde, alleen het stukje plastic om het koper heen heeft een ander kleurtje (en elektronen zijn kleurenblind). Als je echter een kabel hebt die aan kant 1 568A is en aan kant 2 568B, dan gaat het nooit werken, omdat dan connector 1&2 en 3&6 zijn omgedraaid.

• Eagleman7
Aragnut schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:17:
Als de helft van de kabels 568A<-->568A standaard hebben, en de andere 568B <--> 568B dan moet het gewoon werken, de aansluiting qua paren is hetzelfde, alleen het stukje plastic om het koper heen heeft een ander kleurtje (en elektronen zijn kleurenblind). Als je echter een kabel hebt die aan kant 1 568A is en aan kant 2 568B, dan gaat het nooit werken, omdat dan connector 1&2 en 3&6 zijn omgedraaid.
Dan moet ik nog ergens anders 568A en B plaatsen om connector 1&2 en 3&6 goed te krijgen toch?

Van patch paneel en switch

• Aragnut
Eagleman7 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:10:
[...]

Dan moet ik nog ergens anders 568A en B plaatsen om connector 1&2 en 3&6 goed te krijgen toch?

Van patch paneel en switch
Als je inderdaad ergens verderop ook weer omzet, voordat het een actief component ingaat (PC, switch etc.) dan gaat het wel weer goed, maar overzichtelijker wordt het er niet op. In je plaatje zie ik echter dat alles de B standaard volgt behalve de plug die je in het patchpaneel prikt.

Nieuwste plaatje zou moeten werken, maar veranderd alsjeblieft de tekst "HUB zonder stroomvoorziening" in "patchpanel" om verwarring te voorkomen (een viaduct is ook anders dan een "brug zonder water eronder"). Echter weet ik niet hoe "gemakkelijk" (of haalbaar) het is om al de bekabeling van het patchpanel naar de switch toe om te zetten van het B naar het A standaard.

[Voor 26% gewijzigd door Aragnut op 10-06-2011 11:44]

• Eagleman7
Het is inmiddels gelukt :)

Iedereen bedankt

• Aragnut
Eagleman7 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:53:
Het is inmiddels gelukt :)

Iedereen bedankt
Wellicht is het handig om te posten wat de oplossing was. Zo heeft dit topic ook meerwaarde voor andere mensen die het tegen komen (en stiekem denk ik dat er meer mensen naast mijzelf benieuwd zijn wat het was).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bedoel je ipv hub niet gewoon een patch-panel?

Oh sorry 2e pagina niet gezien :P

[Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 11-06-2011 23:53]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagleman7
Kabels waren gewoon goed, alleen de settings waren niet goed. de IP settings op de 2 pc's waren gelocked en ik moest van de ene pc naar een andere pc pingen die in een heel andere iprange zat. ik moest pingen naar een virtueele machine
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee