Toon posts:

Google Earth en VPN

Pagina: 1
Acties:

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 22:19
Ik heb en probleem met Google Earth (6.0.2.2074) en mijn VPN verbinding. Alles werkt prima als het programma eenmaal is opgestart, maar er zit als ik mijn VPN aan heb een vertraging in het opstarten van Earth. Tijdens die vetraging verschijnt het volgende muis icoontje.
http://cur.cursors-4u.net/cursors/images3/cur253.gif
Mijn VPN verbinding is eentje naar de Universiteit Twente, via het PTPP protocol. Omdat de UT niet al mijn verkeer wil handelen maar alleen het verkeer gericht aan de UT, is hier de optie "Use Default Gateway on Remote Connection" uitgeschakeld. Hierdoor gaat het internetverkeer gewoon via mijn provider en al het verkeer gericht aan de UT (130.89.x.x) via de VPN.

De VPN verbinding is gewoon aangemaakt in Windows 7 (64bit) als netwerk adapter. Verder heb ik nog een adapter van mijn onboard Gbit aansluiting (hierover loopt internet).

Ik heb een SSD, en normaal start Google Earth instantaan op. Zodra de VPN aan staat duurt het echter 3-10 seconden voordat het splash-scherm komt.

De UT heeft ook als optie (om verschillende online bibiliotheken binnen te komen) om de optie "Use Default Gatway on Remote Connection" in te schakelen. Als ik dan Earth op start dan gaat het weer instantaan.

Iemand enig idee waar het aan ligt? Kan ik google earth ook direct koppelen aan de juist adapter?

Ik heb het programma ForceBindIP geprobeerd maar die krijg ik niet aan de praat. (couldn't run the specified command line).

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:38
Wellicht gebruik je de DNS van de UT, en is die wat traag/lastig ?

Doe maar eens een 'nslookup' (in een dos box), dan geeft ie aan welke DNS server je op dat moment gebruikt.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• mbr01
Als ik dat intyp kom ik op (zowel bij de standaard VPN als de bibliotheek VPN)

Default Server: ns1.utsp.utwente.nl
Address: 130.89.2.2

Dat is de UT. Kun je hier iets aan veranderen?
Als ik de VPN uit heb krijg ik het volgende:

Default Server: google-public-dns-a.google.com
Address: 8.8.8.8

Met de standaard VPN heb ik met mijn overige internetverkeer overigens geen last (speedtest.net), bij de bibliotheek verbinding merkt je wel dat de snelheid iets omlaag gaat (15 -->13 Mbit)

EDIT:
Heb zojuist ff een testje gedaan door de google server (8.8.8.8) als preferred DNS in te stellen bij de VPN verbinding. Als ik dan nslookup doe, dan zie ik inderdaad de google server staan. Ik kan nu met de VPN verbinding nog wel gewoon bij de universiteit komen (ondanks veranderen van de DNS). Maar helaas is het probleem nog steeds aanwezig... Google earth start langzaam op.

[Voor 84% gewijzigd door mbr01 op 09-06-2011 18:30]

• mbr01
Heeft iemand nog suggesties?

[edit] Het is overigens niet, dat ik niet kan leven met die kleine vertraging, maar wil gewoon graag weten wat er aan de hand is. En wellicht heeft iemand anders ook nog wat aan deze info.

[Voor 77% gewijzigd door mbr01 op 18-06-2012 20:43]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee