Toon posts:

Jetdirect 170x wordt niet gezien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 391302

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

De situatie:
- Thuisnetwerk met 3 pc`s en 2 printers.
Een van deze printers heeft geen netwerkaansluiting, maar moet wel op het netwerk gezet worden.
dus ik dacht, daar pakken we een Hp printservertje voor, de HP jetdirect 170x.

Deze printserver heb ik aangesloten op het netwerk en parallel gekoppeld aan de printer. Maar het probleem is dat de printserver nergens herkent wordt. Ik heb overal al gekeken of
ik ergens het Mac / IP adres kan achterhalen maar zonder succes. Weet iemand hoe ik het IP adres van dit apparaat kan achterhalen?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 391302 op 09-06-2011 14:46]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:23
Had dat ding geen mogelijkheid tot het afdrukken van een statuspagina met een knop achterop oid ?

In het verleden ook nog wel eens mee geworsteld :)

Schandalig dat er geen sticker op zit met het MAC adres . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

BazzH

Kei-goed...

ChaserBoZ_ schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:51:
Had dat ding geen mogelijkheid tot het afdrukken van een statuspagina met een knop achterop oid ?

In het verleden ook nog wel eens mee geworsteld :)

Schandalig dat er geen sticker op zit met het MAC adres . . .
Er zit inderdaad een knopje achterop om een configuratie/statuspagina af te drukken. Waarschijnlijk staat hij ingesteld op een vast IP.

Think smart........ Act stupid........

Topicstarter
Klopt dat was mijn eerste gedachte ook, echter komen er dan 2 blanco pagina`s eruit,
De firewall e.d. heb ik ook uit gezet om te testen of dat het misschien was, maar daar ligt het ook niet aan.

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 391302 op 09-06-2011 14:56]

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07
BazzH schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:53:
[...]

Er zit inderdaad een knopje achterop om een configuratie/statuspagina af te drukken. Waarschijnlijk staat hij ingesteld op een vast IP.
Dat dus. Mocht dat niet lukken, zoek dan ff op hoe je 'm naar de factory settings reset, dat zou standaard DHCP moeten zijn namelijk.

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:37
google al geprobeerd ?

eerste result is een pdf met alle antwoorden.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik heb toevallig ook zo'n ding.. Daar heb ik (5 jaar geleden) ook wel wat mee zitten stoeien voordat het eindelijk draaide.

Factory Reset:
1. unplug the power to the device
2. while holding down the test button on the print server plug the power back into the device,continue to hold down the test button for 5 seconds.

[Voor 15% gewijzigd door _Eend_ op 09-06-2011 14:59]

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

BazzH

Kei-goed...

_Eend_ schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:57:
Ik heb toevallig ook zo'n ding.. Daar heb ik (5 jaar geleden) ook wel wat mee zitten stoeien voordat het eindelijk draaide.

Factory Reset:

[...]
Dit kun je nog proberen, maar als er 2 blanco pagina's uit de printer komen zodra je een configuratiepagina laat afdrukken......

Dat is niet goed.

Think smart........ Act stupid........

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan niet alle printers zomaar aan het netwerk hangen, gdi/host based printers vinden dat niet leuk

Iperf

Topicstarter
Deze printer, een brother MFC-7420, heeft er aleens eerder in gehangen. Het zou zomaar kunnen dat het ding gewoon kaput is. Ik zal hem zodra ik thuis ben eens resetten, eens kijken of dat helpt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee