Toon posts:

Beeld knippert random ATI 5770

Pagina: 1
Acties:

• Diggie9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-05 10:08
Probleem is als volgt, de beeldschermen 1 of 2 maakt geen verschil, knipperen in volledig random volgorde (maar wel tegelijk) en het houd niet op. Er zit geen patroon in het geknipper, soms knippert hij een minuut niet, en even later een paar keer achter elkaar. Het scherm flikkert gewoon van desktop naar zwart naar desktop in een fractie van een seconde. Echter is het zo dat als er geen ATI display drivers geinstalleerd zijn knippert hij niet (en dus wel Windows display drivers). Dus na een install van welke Catalyst driver dan ook, knippert hij weer met of zonder ccc maakt geen verschil.

Ingame knippert hij soms helemaal niet of sporadisch

Eerder heb ik een setup gehad met een 6000+ X2 waar deze videokaart toch altijd zijn werk wel goed heeft gedaan.

De specs:

Driver: 11.5
Mobo: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3
Videokaart; Sapphire radeon hd 5770
Proc: AMD Phenom X4 965 Black edition

Zelf geprobeerd (zonder succes)

Drivers van de laatste 6 maand ofzo geprobeerd. Uninstall -> driversweep -> reboot -> install nieuwe.
Resolutie aanpassen om te kijken of er wat veranderd (en dat gebeurd niet)
Tweede beeldscherm aansluiten om te kijken of het op allebij de poorten gebeurd (en ja dat gebeurd)
Monitor kabels vervangen
Kloksnelheden vast gezet (ze gaan normaal in idle mode)
Videokaart 1 Mhz opgevoerd
Mobo drivers reinstalled
Mobo bios flashen
Earo uit gezet

Update:
Driver 10.6 geprobeert en 10.8 zonder succes.

En nog vast een paar dingen die me al ontgaan zijn. Tips en suggesties of natuurlijk de oplossing

= _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door Diggie9 op 09-06-2011 15:14]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
Heb ik ook gehad met mijn Ouwe Videokaart (Sapphire HD5770)

Toen heb ik de drivers van 10.6,7,8 geprobeerd (die mee werkt geleverd bij videokaart, weet ff niet zeker welke dat was) en sinds dien probleem opgelost
(moet zeggen heb 11.5 en 11.5B geinstalleerd, terwijl ouwe nog er op stondt, en tot heden nog geen last van gehad)

Het is een poging waard, maar bij was het zo opgelost.

Je kunt er ook voor kiezen om Display drivers te installeeren, en niet de volledige ccc.

Suc6 in ieder geval

[Voor 22% gewijzigd door Soundstorm2010 op 09-06-2011 14:22]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Diggie9
Met alleen display drivers werkt hij niet tenzij het de windows display drivers zijn. Maar ik ga dit even proberen thanks!.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 21:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Vraagje... Heb je toevallig de laatste 11.5 geïnstalleerd? Sinds die tijd heb ik het volgende grapje...

Het 2de scherm geeft continu een zwarte balk die van boven naar beneden loopt. Dit is gekomen nadat ik 11.5 er op heb gezet. Deze weer er afgeflikkerd en een de vorige versie 11.4 weer er op. En je raad het al... De balk is er nog steeds. 11.5 screwed de boel...

Het komt alleen voor als ik de schermen tegelijk met uitgebreide desktop gebruik. Bij kloon of als ik ze per keer aanstuur dan is het beeld prima. Het lijkt dus niet aan het scherm te liggen.
DVI-omgedraaid zodat monitor 1 op aansluiting 2 zit. Probleem blijft hetzelfde...

Het meest maffe is dat ik er geen screenshot met printscreen van kan maken... Het is dus niet iets wat in het beeld zit.

Met standaard Ati-driver van Win7 64x geen problemen.

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 16:59
ik heb hetzelfde probleem met de onderbalk, en de bovenbalken die blijven knipperen, en soms niet. ook kan ik er geen screenshot van maken.

[Voor 20% gewijzigd door megadoom op 10-06-2011 11:15]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 21:31

ManiacsHouse

Scheisse!

megadoom schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:14:
ik heb hetzelfde probleem met de onderbalk, en de bovenbalken die blijven knipperen, en soms niet. ook kan ik er geen screenshot van maken.
Gisteravond nog wat zitten rommelen. Drivers volledig verwijderd via "programma's en onderdelen". Driversweeper (Versie 2.1. De nieuwere schijnen adware ofzo te installeren) er overheen gehaald. Reboot. Toen 11.5 hotfix driver er op en nu werkt het ineens zonder problemen :? . Erg vreemd want ik had dit al eerder geprobeerd. Blijkbaar was er toch iets blijven hangen.

• Diggie9
Heb geen oplossing kunnen vinden voor het probleem met het knipperen, uiteindelijk maar een nieuwe graka gekocht.Probleem alsnog opgelost maar niet op de manier die ik graag zou willen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee