Toon posts:

[Win7] Symbolen op toetsenboord veranderen na enige tijd

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 36844

Topicstarter
Dit is een heel vreemd probleem. Als ik een tijdje typ in bijvoorbeeld mijn browser veranderen ineens de symbolen die ik intyp. Voorbeelden:

: wordt ±
? wordt =
) wordt '
( wordt )
' wordt ´
[ wordt ¨

+ wordt ~ (maar de + en andere symbolen op de numpad werken nog wel normaal)

De letters en spatie en enter blijven wel normaal werken. Het vreemde is dat als ik dan bijvoorbeeld notepad opstart de symbolen daar wel goed werken en ik ze naar de browser kan copy pasten. Maar na een tijdje in notepad typen gaan de symbolen daar ook op dezelfde manier verkeerd.

Een ander keyboard lijkt niet te helpen. Ik heb Windows ook al opnieuw geïnstalleerd.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Dan heb je waarschijnlijk via ctrl + shift (beide aan de rechterkant) gewisseld van taal... Dezelfde combinatie nogmaals lost je probleem waarschijnlijk op.

Desktop | Server | Laptop

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Rupie schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:55:
Dan heb je waarschijnlijk via ctrl + shift (beide aan de rechterkant) gewisseld van taal... Dezelfde combinatie nogmaals lost je probleem waarschijnlijk op.
Niet geheel offtopic, maar dat kan ook aan de linkerkant. Wat wel mogelijk is, is om de talen / toetsenbordinstellingen te verwijderen

[Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 09-06-2011 14:05]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Anoniem: 36844

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om ctrl + shift in de drukken, maar er verandert niets. Als het met de taalinstellingen te maken heeft, waarom zou het dan eerst in één programma gebeuren, en later pas in andere die ik gebruik?
Of zijn taalinstellingen specifiek per programma?
Als ik het programma (meestal Firefox of daarna notepad) waarin het gebeurt opnieuw opstart, dan werkt het wel weer een tijdje normaal. Ik heb wel het idee dat het eerder gebeurt als ik veel copy/paste in een programma.

*edit
Dit zijn mijn toetsenboord instellingen:

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 36844 op 09-06-2011 14:40]

• Thombreeder
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-02-2022
Dit is inderdaad te verhelpen met de toetsen combinatie ctrl+shift, meer hoeffie niet te doen. Je mag zelf kiezen of je links of rechts shift/ctrl gebruikt;)

[Voor 5% gewijzigd door Thombreeder op 09-06-2011 14:58]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Oeps, is dat de oplossing? Voorheen startte ik mijn PC maar opnieuw op. :)

thanks.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee