Toon posts:

[W7]"System" proces pakt willekeurig 100% cpu op 1 core

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 19:28
Ik heb nu een pc die al zo ongeveer 2 jaar oud is, maar nog prima meekan:

i7 920 cpu
MSI X58 Pro moederbord
6GB RAM
Windows 7 Ultimate x64
Ati HD4890
550W cooler master voeding
geen USB randapparatuur op wireless WN121T en muis/toetsenbord na

Ik heb nu echter het probleem, dat op schijnbaar willekeurige momenten, het proces System de totale cpu load naar 25-30% brengt omdat 1 core volledig belast wordt voor enkele seconden. Ik heb op internet verschillende verklaringen gelezen, waaronder iets met een slechte accu, of een kapotte PCI-e bus, maar wat mij het meest waarschijnlijk lijkt is een driver die ergens iets doet wat hij niet moet doen.

Op internet had ik een guide gevonden hoe je precies kon vinden waar het probleem lag, door middel van KernRate en process explorer, maar KernRate werkt niet op 64 bits Windows 7, dus zou het met xperf moeten, maar ik word niet wijzer van dit programma. Bij Process explorer is het elke keer een variant van "ntoskml.exe!KeAcquireInStackQueueSpinLockAtDpcLevel+0x1e0" maar hier kan ik verder OOK niks mee. Dus moet ik xperf aan de praat zien te krijgen, maar dit lukt me met geen mogelijkheid.

Zou iemand hier kunnen helpen met de commands die ik zou moeten uitvoeren in xperf, of een andere manier om te achterhalen welke driver roet in het eten gooit?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee