Toon posts:

3 Monitors 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 17:35
Graag zou ik willen weten hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb een PC met een Extra video kaart op me werk, deze pc heeft ook een interne kaart met DVI en VGA.
Er is geen plaats voor een 2e kaart.
Het gaat om een HP PRO 3010 SFF (Small Form Factor) systeem. De externe kaart heeft DVI en VGA als output.

Dit werkt hard stikken mooi maar ik zou er heel graag nog een 3e scherm bij willen.
Dit moet toch kunnen lijkt mij in combinatie van de internet video kaart?

Alleen ik krijg dit niet voor elkaar als ik de 3e monitor aansluit op het systeem op de externe kaart dan vind hij deze niet..

In de bios gekeken en daar kan ik alleen kiezen primary video device PCI of Onboard.

Hoe kan ik er nu dus voor zorgen dat de 3e monitor het gaat doen op het huidige systeem.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een interne kaart zal het niet zijn, want een kaart is altijd los.
Waar je naar moet kijken is of je de IGP kunt gebruiken icm een dedicated kaart. Dus stel in de bios in dat je primairy video de IGP is en kijk of het dan wel werkt. Niet iedere IGP of bios kan dit, dus het kan zijn dat je naar een andere oplossing moet kijken (een videokaart met meer aansluitingen, of een matrox dualhead oid).

• Kavaa
Terw_Dan schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:56:
Een interne kaart zal het niet zijn, want een kaart is altijd los.
Waar je naar moet kijken is of je de IGP kunt gebruiken icm een dedicated kaart. Dus stel in de bios in dat je primairy video de IGP is en kijk of het dan wel werkt. Niet iedere IGP of bios kan dit, dus het kan zijn dat je naar een andere oplossing moet kijken (een videokaart met meer aansluitingen, of een matrox dualhead oid).
Misschiene en hele domme vraag maar wat is IGP en ik kan zoals al gezegd alleen iets vinden over video in de bios welke kaart de hoofd kaart moet zijn.
En de interne kaart is ook niet op een andere manier aan te spreken?

Edit: ook vond ik dit:

http://www.techrepublic.com/forum/questions/101-215519

Dat het mogelijk moet zijn als ik de pc op de interne kaart zet maar als ik dan ga kijken bij apparaat beheer dan zie ik de externe niet meer.

[Voor 13% gewijzigd door Kavaa op 09-06-2011 13:05]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

IGP = Integrated Graphics Processor, je geïntegreerde videochip dus (en dat is dus geen kaart!).

Of je een dedicated kaart kunt gebruiken naast de IGP hangt dus helemaal af van de bios en de IGP. Vroeger kon het meestal niet, tegenwoordig steeds vaker wel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niks met Windows te maken.
>> VB

[Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 09-06-2011 14:25]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kavaa
alt-92 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:19:
Niks met Windows te maken.
>> VB
Oke nu heb ik net nog eens gekeken en nu kwam ik erachter dat de externe kaart ook HDMI heeft.
Zal dit werken als ik monitor 1 (Phillips 220vw) op VGA aansluit Monitor 2 Dell (weet ik niet:P) op DVI en Samsung syncmaster 2494HS op HDMI
Heb ik dan op alle 3 de monitoren beeld.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:36
Met een low-profile eyefinity kaartje van AMD zou je probleem opgelost moeten zijn... de Matrox-kaartjes zijn meestal wat duurder.

@TS... Terw_dan had het al gezegd... je moet je termen even op het juiste rijtje zetten.

Een externe kaart? Je hebt een IGP zoals al uitgelegd en gewoon een videokaart... no such thing als een externe videokaart... dat ding zit toch IN de computer?

[Voor 49% gewijzigd door MicGlou op 09-06-2011 14:36]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 10:41
djkavaa schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:33:
[...]

Oke nu heb ik net nog eens gekeken en nu kwam ik erachter dat de externe kaart ook HDMI heeft.
Zal dit werken als ik monitor 1 (Phillips 220vw) op VGA aansluit Monitor 2 Dell (weet ik niet:P) op DVI en Samsung syncmaster 2494HS op HDMI
Heb ik dan op alle 3 de monitoren beeld.
nee DVI en HDMI is vrijwel altijd gecombineerd= 1 of de ander

zit er op de PC niet nog een andere monitor aansluiting( dus NIET op de kaart)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:07
Maar soms ook niet, ik kan bijvoorbeeld gewoon op HDMI en DVI tegelijk beeld krijgen. Je kan het doen met EyeFinity, maar volgens mij worden alle schermen als één grote gezien met één resolutie, wat mij niet ideaal lijkt wanneer je verschillende soorten schermen hebt.

Wat voor videokaart heb je eigenlijk? Is het niet de moeite waard om het even te proberen?

• Kavaa
Tazzios schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:36:
[...]

nee DVI en HDMI is vrijwel altijd gecombineerd= 1 of de ander

zit er op de PC niet nog een andere monitor aansluiting( dus NIET op de kaart)
Dat is klote, de externe kaart is een: Geforce 8400GS
De interne een Inter G45 express chipset.

Dus wat ik zei 3 monitoren op 1 kaart gaat um niet worden?

• Tazzios
op 1 kaart niet het derde scherm zou wel kunnen werken op de intel graphic.

• Kavaa
Tazzios schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:46:
Als ik de monitor aansluit op de interne dan zie ik niks als ik de bios op de onboard zet dan doet die het wel maar dan ziet/doen die andere 2 niks.

En heb ook geen igp in me bios.

• marcop23
Tazzios schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:46:
Nee, hij kan de kaarten (De GPU en de IGP) niet combineren, dat heeft hij al gezegd. De IGP zelf heeft maar twee aansluitingen.

De IGP is hetzelfde als een Onboard video'kaart'.

Volgens mij bedoel je dat tenminste, anders moet je eerst even jouw zinsbouw verbeteren.
edit:

Hieronder: Het is een Small Form Factor pc waar dir dus niet kan, zij hij in de OP :)

[Voor 14% gewijzigd door marcop23 op 09-06-2011 14:52]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 21:03

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Bijna alle moederborden disablen de onboard als je de PCI-Express gebruikt. Zelf gebruik ik ook 2 videokaarten (1x PCX en 1x PCI) om drie schermen te krijgen.

• MicGlou
Als ik de monitor aansluit op de interne dan zie ik niks als ik de bios op de onboard zet dan doet die het wel maar dan ziet/doen die andere 2 niks.
Je (INTERNE) kaart is een 8400GS... aub je termen goed houden anders wordt het allemaal erg verwarrend.
En heb ook geen igp in me bios.
Jij hebt wél een IGP, want je hebt naast de videokaart toch ook nog een monitor-aansluiting op je moederbord? Dat is wat je zegt iig... En onboard gpu bordjes worden al jaren niet meer gemaakt, dus dat heb je ook niet.

Maar goed, nu even constructief... Met wat je nu hebt kan je onmogelijk bereiken wat je wilt, jouw oplossing zit in het aanschaffen van een andere videokaart ipv die 8400GS. Dan is het nog altijd belangrijk om te weten wat voor een sloten je op het moederbord hebt zitten zodat je weet wat voor een kaart erin zit... want een 8400GS kan je als AGP, PCI en PCI-E krijgen.

[Voor 67% gewijzigd door MicGlou op 09-06-2011 14:54]

• Kavaa
MicGlou schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:50:
Je INTERNE kaart is een 8400GS... aub je termen goed houden anders wordt het allemaal erg verwarrend.

En jij hebt wél een IGP, want je moederbord heeft toch ook een aansluiting voor een monitor? Want ga je anders in je bios instellen?
Nee mijn Externe kaart is een Geforce 8400GS dus de losse kaart in de pc.
Die IGP kan ik nergens vinden in mijn bios.

Ik kan zoals al beschreven alleen de interne kaart kiezen (dus die van het moederbord) of de externe PCI-e
En kan dus niet kiezen voor beide en ja idd als ik de PCI-e kaart erin steek wordt de interne uitgeschakeld.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat zijn BIOS verder zegt over IGP of niet... boeit dat heren? Hij heeft een IGP want hij heeft een Intel G45. Dat is chip met een geïntegreerde videoprocessor.
De geïntegreerde videochip (de G45) wordt zeer waarschijnlijk uitgeschakeld wanneer de losse videokaart (de 8400GS) wordt gevonden en is daardoor niet bruikbaar als secundaire kaart.

Je geeft aan dat je 8400GS ook een HDMI aansluiting heeft. Dus als ik het goed begrijp heeft deze D-Sub (VGA), DVI en HDMI?
Dan kun je proberen of je drie monitoren aan de praat krijgt. Ik vermoed echter dat de 8400GS er maar twee wilt aansturen voor je en dat DVI uitgeschakeld of gekloond wordt zodra je aangeeft dat je een monitor op HDMI hebt. Maar je kunt het altijd proberen want je hebt de hardware immers.

Om drie monitor met één videokaart aan te sturen zul je de 8400GS waarschijnlijk moeten vervangen door een kaart die dit wel kan. AMD heeft een techniek genaamd EyeFinity die dit zou moeten kunnen, ik heb er alleen zelf nog niet mee gewerkt, dus directe tips over welke kaart naar te gaan kijken kan ik je niet meegeven. Lees je even in in de techniek om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Mogelijk kan de concurrentie ook wat voor je betekenen, ga op onderzoek uit zou ik zeggen.

Ik gebruik zelf op mijn werk ook drie schermen, maar dat is met twee individuele kaartjes (nVidia Quadro's). Twee monitoren op de eerste en 1 monitor op de tweede. Maar als jij maar 1 kaart in kunt prikken is dat geen oplossing.

[Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 09-06-2011 14:57]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-05 00:06
Extern is buiten de pc..

Op de nVidia kaarten kan je maar 2 beelden tegelijk uitsturen, hang je er een 3e beeldscherm aan, zul je op 2 beeldschermen hetzelfde beeld moeten weergeven.

• Kavaa
Ultraman schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:53:
Wat zijn BIOS verder zegt over IGP of niet... boeit dat heren? Hij heeft een IGP want hij heeft een Intel G45. Dat is chip met een geïntegreerde videoprocessor.
De geïntegreerde videochip (de G45) wordt zeer waarschijnlijk uitgeschakeld wanneer de losse videokaart (de 8400GS) wordt gevonden en is daardoor niet bruikbaar als secundaire kaart.

Je geeft aan dat je 8400GS ook een HDMI aansluiting heeft. Dus als ik het goed begrijp heeft deze D-Sub (VGA), DVI en HDMI?
Dan kun je proberen of je drie monitoren aan de praat krijgt. Ik vermoed echter dat de 8400GS er maar twee wilt aansturen voor je en dat DVI uitgeschakeld wordt zodra je aangeeft dat je een monitor op HDMI hebt. Maar je kunt het altijd proberen want je hebt de hardware immers.
Je hebt helemaal gelijk, ik kan morgen pas kijken of het via HDMI werkt omdat we hier geen HDMI kabels los hebben liggen.

Maar kan niemand bevestigen of dit zeker werkt of ook kan werken met de interne kaart.

• marcop23
MicGlou schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:50:
En jij hebt wél een IGP, want je moederbord heeft toch ook een aansluiting voor een monitor? Want ga je anders in je bios instellen?
djkavaa schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:53:
De IGP is gewoon een ander woord voor een Onboard 'videokaart', een interne GPU, enz.
Wikipedia: Graphics processing unit

• Tazzios
djkavaa schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:53:
[...]

Nee mijn Externe kaart is een Geforce 8400GS dus de losse kaart in de pc.

Ik kan zoals al beschreven alleen de interne kaart kiezen (dus die van het moederbord) of de externe PCI-e
En kan dus niet kiezen voor beide en ja idd als ik de PCI-e kaart erin steek wordt de interne uitgeschakeld.
Hoe heb je dit gecontroleerd? Heb je dit bij apparaatbeheer in windows zelf gecontroleerd? Als hij daar nog wel te vinden is hij namelijk wel te gebruiken.

• Kavaa
marcop23 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:56:
[...]

[...]

De IGP is gewoon een ander woord voor een Onboard 'videokaart', een interne GPU, enz.
Wikipedia: Graphics processing unit
Oke thanks dan weet ik dat ook weer.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:51
matrox heeft EXTERNE kastjes, welke de DVI (of vga) op kunnen splitsen over meerdere schermen. De max resolutie van de videokaart moet dit wel aankunnen. Systeem heeft dual-head2go en triple-head2go. Tevens zijn er EXTERNE videokaarten welke op usb aan te sluiten zijn. Deze hebben doorgaans wel minder goede performance (resolutie en refresh).

[Voor 34% gewijzigd door Aragnut op 09-06-2011 15:04]

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 00:00
Je kunt ook proberen om nog ergens een HIS Multi-View 2 Adapter te scoren.

• Kavaa
Willem1981 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:07:
Je kunt ook proberen om nog ergens een HIS Multi-View 2 Adapter te scoren.
Ik wil het eigenlijk realiseren zonder te veel handelingen te verrichten.
Het leek me alleen wel handig.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 10:35
djkavaa schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:08:
[...]

Ik wil het eigenlijk realiseren zonder te veel handelingen te verrichten.
Het leek me alleen wel handig.
Dan houd het denk ik op. Want je zult altijd aankopen moeten doen om het te realiseren.

Stadia was beter....

• Kavaa
artificial_sun schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:11:
[...]

Dan houd het denk ik op. Want je zult altijd aankopen moeten doen om het te realiseren.
Dat is jammer waarom schakelen die pc's dat dan ook uit hihi..

• Tazzios
artificial_sun schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:11:
[...]

@djkavaa
deze nog bekeken?
Tazzios in "3 Monitors 1 PC"

[Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 09-06-2011 15:13]

• Kavaa
Tazzios schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:59:
[...]

Hoe heb je dit gecontroleerd? Heb je dit bij apparaatbeheer in windows zelf gecontroleerd? Als hij daar nog wel te vinden is hij namelijk wel te gebruiken.
Nee als ik dus opstart met de PCI dan zie ik de interne niet en als ik opstart met de interne zie ik de PCI niet

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan houdt het op, dan zul je toch een andere videokaart moeten kopen, of iets om meerdere monitoren aan te sluiten.

• MicGlou
Een 8400GS kan geen 3 monitoren aansturen omdat DVI en HDMI hetzelfde signaal delen als ik mij niet vergis... je kan dan alleen VGA + DVI of HDMI gebruiken. Om die reden zijn er hier onlangs wat 8400GS kaarten vervangen voor matrox kaarten...

@Marco... het wordt een redelijk offtopic discussie zo, maar onboard video is ook NIET hetzelfde als een IGP. Onboard video vind je al een paar jaartjes vrijwel niet meer op moederborden. Onboard is normaal gesproken een volwaardige videochip welke zijn resources deelt met die van het systeem.

@djakavaa... lees aub eerst wat er door iedereen gezegd wordt... Je geeft nu een 'akkoort' richting iemand terwijl ik en ook al een ander je al meerdere malen van de fout gebruikte termen op de hoogte proberen te brengen.. want je gooit alle termen ernstig door de war.

IGP = videochip ingebouwd in de chipset
GPU/videokaart = een losse kaart die je IN de pc moet steken, dat is dus een interne kaart, of beter een insteekkaart... maar externe kaart is gewoon heel erg fout.
Onboard = Een losse videochip op het moederbord, maar is geen IGP omdat deze niet in de chipset zit, het is dus een opzichzelf staande chip die alleen het geheugen deelt met de machine.

De eerste 2 zijn relevant, de derde wordt eigenlijk nooit meer toegepast op pc's, je ziet het eigenlijk alleen nog op laptops. Onboard is dus ook een foute term om te gebruiken als je het over een IGP hebt...

Sorry hoor, maar het is vrij irritant als dergelijke opmerking worden genegeerd terwijl dat vrij essentieel is om tot een goede oplossing te komen. Daar zullen vele tweakers over vallen... get your facts straight!

Als je dit wilt realiseren dan kom je er simpelweg niet onderuit om spullen aan te schaffen, alhoewel je voor 5 tientjes volgens mij al een prima low-profile eyefinity kaart kan krijgen om te realiseren wat je wilt, dus zo hoog zijn die kosten ook weer niet.

Dat heeft overigens niets te maken met 'dat het uitgeschakeld is', dat is technologie die nu pas opkomt (betaalbaar dan) Vroeger kon het ook maar kostte het je sowieso bakken met geld...

• Kavaa
MicGlou schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:16:
Een 8400GS kan geen 3 monitoren aansturen omdat DVI en HDMI hetzelfde signaal delen als ik mij niet vergis... je kan dan alleen VGA + DVI of HDMI gebruiken. Om die reden zijn er hier onlangs wat 8400GS kaarten vervangen voor matrox kaarten...

@Marco... het wordt een redelijk offtopic discussie zo, maar onboard video is ook NIET hetzelfde als een IGP. Onboard video vind je al een paar jaartjes vrijwel niet meer op moederborden. Onboard is normaal gesproken een volwaardige videochip welke zijn resources deelt met die van het systeem.

@djakavaa... lees aub eerst wat er door iedereen gezegd wordt... Je geeft nu een 'akkoort' richting iemand terwijl ik en ook al een ander je al meerdere malen van de fout gebruikte termen op de hoogte proberen te brengen.. want je gooit alle termen ernstig door de war.

IGP = videochip ingebouwd in de chipset
GPU/videokaart = een losse kaart die je IN de pc moet steken, dat is dus een interne kaart, of beter een insteekkaart... maar externe kaart is gewoon heel erg fout.
Onboard = Een losse videochip op het moederbord, maar is geen IGP omdat deze niet in de chipset zit, het is dus een opzichzelf staande chip die alleen het geheugen deelt met de machine.

De eerste 2 zijn relevant, de derde wordt eigenlijk nooit meer toegepast op pc's, je ziet het eigenlijk alleen nog op laptops. Onboard is dus ook een foute term om te gebruiken als je het over een IGP hebt...

Sorry hoor, maar het is vrij irritant als dergelijke opmerking worden genegeerd terwijl dat vrij essentieel is om tot een goede oplossing te komen. Daar zullen vele tweakers over vallen... get your facts straight!

Als je dit wilt realiseren dan kom je er simpelweg niet onderuit om spullen aan te schaffen, alhoewel je voor 5 tientjes volgens mij al een prima low-profile eyefinity kaart kan krijgen om te realiseren wat je wilt, dus zo hoog zijn die kosten ook weer niet.

Dat heeft overigens niets te maken met 'dat het uitgeschakeld is', dat is technologie die nu pas opkomt (betaalbaar dan) Vroeger kon het ook maar kostte het je sowieso bakken met geld...
Oke dan weet ik voldoende.
Excuus en ik zal er aan denken.
Dan ga ik kijken of ik een andere kaart kan aanschaffen en anders houdt het gewoon op.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee