Toon posts:

Home camera beveiligingsysteem opzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 12:11
Hardware om een eigen camera beveiligingsysteem op te zetten wordt steeds goedkoper en daarom wil ik een camera systeem opzetten.

Mijn eerste opzet was om een linuxbox te maken met ubuntu, zoneminder en een paar webcams. Via motion detection en ftp upload zou het een goede en vooral goedkope oplossing zijn. Maar het werkte niet optimaal.

Wat werkte niet optimaal?
Ik heb mijn oude netbook met webcam gebruikt en zoneminder kon de webcam niet detecteren, terwijl het prima werkte in cheese. Vervolgens heb ik een externe Logitech Webcam C100 gekocht voor 10 euro. Geen top webcam, maar puur om te testen. Zoneminder kon die ook niet vinden, wel als ik het handmatig via command aanzette, maar dat is geen optie en zou betekenen dat er 24/7 opnames zijn ipv alleen als er beweging is.

Zelfs als het zou werken, is een nadeel dat de kabels overal zichtbaar zijn. Met wifi webcams zou dat deels niet het geval zijn.

Netwerk camera
Een tweede oplossing is om een paar (wireless) netwerk camera's op te hangen die zelfstandig zonder server kunnen werken en eventueel op afstand via een mobiele telefoon te bedienen zijn.

In de pricewatch zijn veel IP webcams vanaf 55 euro tot 1200 euro, maar erg weinig ervaringen en op youtube zijn er weinig reviews.

Wat is jullie ervaring? Wat is de beste mogelijkheid om met een beperkt budget binnen een home camera beveiligingsysteem op te zetten?

[Voor 27% gewijzigd door Lisadr op 09-06-2011 12:12. Reden: extra info]

GoT, You have to love it!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 16:23
Begin eens met het stukje 'Maar het werkte niet optimaal' uiteen te zetten ;)

Zoneminder is een erg veel gebruikt stukje software, wat erg goed werkt, mits je camera's ondersteund worden.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Lisadr
@ChaserBoZ_

Ik heb het geupdate.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 09:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Zelfs als het zou werken, is een nadeel dat de kabels overal zichtbaar zijn. Met wifi webcams zou dat deels niet het geval zijn.
Heb je bij elke webcam dan een stopcontact zitten ? Kabels krijg je toch...dan beter PoE lijkt me...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Lisadr
Mike2k schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:15:
[...]

Heb je bij elke webcam dan een stopcontact zitten ? Kabels krijg je toch...dan beter PoE lijkt me...
Ja, langs de rails van mijn plafond heb ik stroomkabels lopen. Ik kan dus in de hoeken van mijn woonkamer en gang een camera hangen zonder dat je een kabel ziet.

Dit is niet mijn foto, maar het systeem is lijkt er op

Daar zouden idd ook utp of usb kabels door kunnen.

[Voor 4% gewijzigd door Lisadr op 09-06-2011 12:29]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 21:15
Ik heb goede ervaringen met conceptronic CNETCAM, met enig getweak kun je hem voeden via de datakabel (5V) en geeft goed beeld voor de prijs. WiFi zou ik niet aan beginnen, ik heb het ook gehad maar je ziet toch dat er na 2-3 dagen camera's gaan afvallen omdat ze de verbinding verliezen. Ik heb daarom nu een combinatie van bedraad en homeplugs dit werkt stabiel.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• ChaserBoZ_
Ik gebruikte Zoneminder met een Linksys wvc54g WIFI camera, werkte perfect.

@Jim423; die Linksys cam is maanden up & running geweest in mijn situatie, geen enkel probleem.

@TS; ingebouwde webcams of USB webcams en Zoneminder gaan idd minder goed samen.

[Voor 19% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 09-06-2011 14:04. Reden: Aanvulling]

• Lisadr
@Jim432

Bedankt.

Mijn keuze tot nu toe zou zijn pricewatch: Y-Cam Knight S ivm PoE en nigh-vision.

of

pricewatch: TP-Link TP-LINK TL-SC3430 H.264 Megapixel Surveillance Camera

of

pricewatch unsorted: TP-Link TL-SC3171

@ChaserBoZ_
Als zoneminder niet goed is met ingebouwde of usb cams, wat is de toegevoegde waarde? Netwerk webcams hebben meestal motion detection, ftp upload enz.

[Voor 14% gewijzigd door Lisadr op 09-06-2011 14:50]

• ChaserBoZ_
Lisadr schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:06:
@Jim432

Bedankt.

Mijn keuze tot nu toe zou zijn pricewatch: Y-Cam Knight S ivm PoE en nigh-vision.

of

pricewatch: TP-Link TP-LINK TL-SC3430 H.264 Megapixel Surveillance Camera

of

pricewatch unsorted: TP-Link TL-SC3171

@ChaserBoZ_
Als zoneminder niet goed is met ingebouwde of usb cams, wat is de toegevoegde waarde? Netwerk webcams hebben meestal motion detection, ftp upload enz.
ZM werkt niet vaak goed met ingebouwd/USB als je het forum moet geloven. Op de zoneminder site staat wel een overzicht van cam's welke goed werken (en vaak met de exacte instellingen).

Je cam's kunnen wel motion detection hebben en ftp upload etc, maar dan moet je dat per camera gaan bekijken. Zoneminder maakt er een mooie interface voor, waarmee je bv ook meerdere cam's in 1 browservenster kunt bekijken :)

• Lisadr
@ChaserBoZ_

Bedankt voor je info. Veel netwerk cams bieden tegenwoordig ook software om 4 tot 16 camera's in overzicht te bekijken.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kan je vertellen dat wifi camera's in een fatsoenlijke resolutie niet gaat werken. 1 gaat perfect maar bij 4 continu kijken wordt het instabiel. Althans is mijn ervaring met 4 Linksys cams en een linksys router/AP.
Persoonlijk moet je je afvragen of je je huis met camera's binnen wil beveiligen. Of wil je graag je dochter met haar nieuwe vriendje betrappen. Maar het kan, goede cams zijn wel duur AXIS heeft echt goed spul maar dan moet je wel op € 200,- minimaal rekenen en als je iets wil wat bij weinig licht nog een plaatje geeft ben je meer kwijt. Bedenk dat de gemiddelde inbreker het licht niet aandoet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Lisadr
@Frogmen
Als je bij mij binnenkomt, gaan de lichten automatisch aan via een bewegingssensor. Als iemand wil inbreken dan gaat een camera niet hebben. Als iemand werkelijk wil inbreken dan zijn zelf banken niet veilig.

Voor mij is het voornamelijk een gevoel van veiligheid, plus de tweaker in mij die het leuk vindt om nieuwe gadgets te leren. Met mijn android toestel op afstand mijn camera's te bekijken enz.

Mijn budget is rond 200 euro. Vraag is of ik 1 camera van 200 euro koop of 2x100 euro.

Waarom kan wifi niet 4 camera's aan? Qua bandbreedte is het niet meer dan 1Mbps per camera. Welke Linksys cams gebruik jij? Wat is jouw ervaring ermee?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee