Toon posts:

[Xenapp 6] Verbinding loopt vast tijdens connecten

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 23:11
Ik ben aan het testen met Xenapp 6 op een Remote Desktop Server. Op deze server heb ik de volgende Citrix roles geinstalleerd:
  • Xenapp
  • Web Interfaxe
  • License Server
Wat er nu gebeurd is het volgende:
Ik heb een RDP-sessie open staan met deze server waarop ik zit ingelogd als Administrator. Als ik van vanaf mijn lokale PC naar de Citrix website ga en daar inlog met mijn eigen gebruikersnaam, dan kom ik netjes ingelogd en krijg ik de applicaties te zien die ik heb geconfigureerd. Als ik dan 1 van de applicaties aanklik dan wordt het ICA venster geopend en zie ik dat deze verbinding gaat maken. Alleen het scherm blijft helemaal zwart. Tegelijkertijd is mijn RDP-sessie met de server verbroken en kan ik ook geen verbinding meer maken.
Pas na ongeveer een kwartier krijg ik weer een RDP-verbinding maken met deze server.

Wat kan ik hieraan doen, of wat zou er verkeerd kunnen gaan?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:15
XenApp 6 was out of the box echt een totaal instabiel product..pas na het toepassen van enkele fixes heb je een wel bruikbaar product.

maw: heb je de recommended MS/Citrix patches uit onderstaand artikel geinstalleerd :?

http://support.citrix.com/article/CTX129229

A wise man's life is based around fuck you

Anoniem: 278463

• noot101
Nee deze fixes heb ik nog niet gedaan, ik ga er mee aan de slag en dan laat ik het wel weten of het heeft geholpen.

• noot101
Thx, dit was inderdaad de oplossing. Tevens zijn hiermee nog div andere kleine probleempjes verholpen.
Ik ga weer verder testen...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee