Toon posts:

Autoradio fiat punto '94

Pagina: 1
Acties:

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb een Fiat Punto uit 1994, waarbij er nog een super radio in zit met een ouderwetse cassette speler :+
Nu heb ik een nieuwe autoradio gekocht van iemand hier op Tweakers, en deze zei dat er een ISO stekker op zat.

Maar nu blijkt dat mijn huidige autoradio geen ISO stekker heeft (voor zover ik weet). NU had ik hier hier op GoT een (conrad) (Verloop stuk gezien zodat ik makkelijk een autoradio met ISO stekker aan kon sluiten.

Mijn vraag is nu; Kan ik met deze adapterkabel de autoradio aansluiten?

Hieronder paar foto's ter ondersteuning van het verhaal:

Stekker is niet aangesloten op huidige radio maar wel doorverbonden:
http://i795.photobucket.com/albums/yy235/Vincitore/th_IMAG0181.jpg

Stekkers huidige radio:
http://i795.photobucket.com/albums/yy235/Vincitore/th_IMAG0179.jpg

Stekker nieuwe radio:
http://i795.photobucket.com/albums/yy235/Vincitore/th_IMAG0186.jpg

Stats

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Die stekker van je nieuwe radio is inderdaad ISO.

Ik denk dat je het beste even langs een winkel als Automat of Halfords kunt gaan. Daar verkopen ze die verloopstekkers ook, en dan kun je een van de medewerkers even laten kijken, die werken dagelijks met dit spul dus die zullen je zo kunnen helpen.

Die stekker van Conrad lijkt me niet de goede, die ziet er anders uit aan de "Fiat-kant".

Hoe zit het met de andere draden in je auto? Want ik zie ook van die knijpbusjes zitten, dus misschien is er al eens aan geprutst.

[Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 09-06-2011 11:07]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Vincitore
Ja dus het kan wel zo'n verloopstukje? Ik zal even zoeken of er een Automat of iets dergelijks in Groningen zit die beetje makkelijk te bereiken is met de auto :+

Bedankt voor de snelle reactie ;)

Stats

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
AVA autoshop op Driebond is makkelijk met de auto bereikbaar en hebben veel.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb toevallig dezelfde auto, ook een punto uit '94. Kan die stekker die je op de foto in je handen hebt er niet af? In mijn auto heb ik direct de ISOstekker die op de verloopkabel van de radio moet.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Vincitore
freak1982 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:17:
Ik heb toevallig dezelfde auto, ook een punto uit '94. Kan die stekker die je op de foto in je handen hebt er niet af? In mijn auto heb ik direct de ISOstekker die op de verloopkabel van de radio moet.
Die witte stekker is de enige stekker die er aan zit in de hele autoradio. Er loopt dus 1 grote kloet kabels richting de autoradio (zoals te zien op de 2e foto) waarbij maar een paar richting die witte stekker gaat, maar die witte stekker gaat nergens naar toe.

Dus kan de witte stekker eraf maar dan heb je nog steeds gene ISO aansluiting in de auto :(

Inderdaad, knijpbusjes zijn aanwezig (stuk of 2 uit me hoofd) maar ben zelf ook geen ster met technische dingen.

[Voor 6% gewijzigd door Vincitore op 09-06-2011 11:25]

Stats

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je radio zit dus niet vast met een stekker, maar de draden lopen vanuit de auto rechtstreeks de radio in? :S

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Vincitore
ThinkPadd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:56:
Je radio zit dus niet vast met een stekker, maar de draden lopen vanuit de auto rechtstreeks de radio in? :S
Uuh ja, blijkbaar wel :O

Vond het ook al vreemd, die grote bundel kabels die rechtstreeks de radio in gaan. Hij zit alleen met een schroefje vast, maar ben momenteel op men werk.

/edit: Vanavond even bij AVA in Groningen langs geweest, en daar bleek dat het niet zo simpel zou zijn.
Aangezien ik niet zo'n techneut ben, kon ik hem in laten bouwen: Kosten €30 8)7
Dit terzijde dat de radio zelf maar €40 was, dus pretty expensive :(

[Voor 24% gewijzigd door Vincitore op 09-06-2011 19:26]

Stats

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 17:35
volgens mij lopen die kabels die uit je radio komen ergens dieper in de auto naar standaard iso stekkers oid,

die witte die je nu laat zien is volgens mij de C iso stekker

http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Vincitore
Speeddragon schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:16:
volgens mij lopen die kabels die uit je radio komen ergens dieper in de auto naar standaard iso stekkers oid,

die witte die je nu laat zien is volgens mij de C iso stekker

http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
beetje late reactie maar zat van het weekend op de camping :+

Dus dan zou er achter het dashboard nog een iso stekker moeten zitten? Probleem: lastig te vinden voor een leek zoals ik, als die helemaal diep weggestopt zit natuurlijk :(

Stats

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53
Vincitore schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:22:
[...]

beetje late reactie maar zat van het weekend op de camping :+

Dus dan zou er achter het dashboard nog een iso stekker moeten zitten? Probleem: lastig te vinden voor een leek zoals ik, als die helemaal diep weggestopt zit natuurlijk :(
net zo diep als dat die stekker zo in een radio moet kunnen passen.
Of iemand heeft de standaard iso stekker vervangen voor die witte connector.

• Vincitore
joosd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:36:
[...]

net zo diep als dat die stekker zo in een radio moet kunnen passen.
Of iemand heeft de standaard iso stekker vervangen voor die witte connector.
Zal vanmiddag even kijken, maar wie vervangt de iso stekker nu dan? :P
Drama mensen toch ook weer.. prutsers :P

/edit: Kan hem zo gauw niet vinden in dashboard, voel alleen maar kabels en geen stekkers.
Waarschijnlijk draait het uit op een autoshop werkplaats en erin laten zetten.

[Voor 18% gewijzigd door Vincitore op 15-06-2011 09:15]

Stats

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee