• hosnor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-01 11:11
Goedenavond mensen,

Ik ben vandaag eens aan de slag gegaan met mijn XFX HD6850's in cf en dan met name de BIOS flashen.
Ik heb sinds vorig jaar November een nieuw systeem gekocht met de volgende specs:

AsRock 870 Extreme 3
AMD Phenom II x4 970 BE
2x XFX HD6850
8GB Corsair XMS3 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 2
XFX PRO 650W PSU

Toen ik vorig jaar Mafia 2 speelde was er geen vuiltje aan de lucht. De game liep soepel en ik was daar dan ook heel blij mee. Los daarvan had ik van meet af aan problemen met mijn geheugen wat een slechte batch bleek te zijn. Heb deze vervolgens met RMA teruggestuurd en er nieuwe voor terug gekregen. Voor de rest was alles dan ook prima. Nadat ik met Mafia 2 klaar was heb ik in de loop der tijd mijn pc up2date gehouden qua drivers en vooral BIOS versies van mijn XFX kaarten. Zoals jullie ongetwijfeld weten hebben de XFX kaarten met de stock BIOS last van een 73% idle fanspeed. Ik heb deze vervolgens geflashed naar v6.2 die ik van de XFX site heb gehaald.

Nu heb ik sinds een tijdje Mafia 2 weer geinstalleerd, maar deze game is opeens niet meer vooruit te branden. De game vertoont grafisch veel lagg met het binnengaan van ruimtes. Als eenmaal de ruimte is "ingeladen" is er even niks aan de hand waarna er toch weer lagg ontstaat in de vorm van kleine haperingen. Kenmerkend voorbeeld is met de auto de bocht omrijden waarna er even lagg is om vervolgens weer gladjes verder te lopen. Je kan je voorstellen dat dit zeer frustrerend is, aangezien je om deze reden een nieuwe bak hebt gekocht. Soms is de game bijna onspeelbaar aangezien objecten met de auto nagenoeg onmogelijk is. Helemaal raar is dat MSI afterburner aangeeft dat de load op beide kaarten niet boven de 65% uitstijgt. Dit doet vermoeden dat het geen probleem is van de grafische kaarten, maar mogelijk een driver probleem.

Vanaf vorige week maandag ben ik dan ook op zoek gegaan naar een oplossing voor dit probleem. Ik heb het volgende geprobeerd:

De nieuwste driver (11.5b)
De driver waaronder mafia2 nog wel werkte weet ik niet meer, maar heb er een aantal geprobeerd zonder resultaat
De meegeleverde driver
Volledige herinstallatie van Win7
Verschillende BIOS flashes

Nu vond ik op techpowerup een lijst met BIOSsen voor verschillende HD6850 versies. Ik heb de standaard. Van die standaard zijn er 3 BIOS versies:

v6.1
v6.2
v6.3

Raar is dus dat er op die site een v6.3 te vinden is, terwijl op de XFX site alleen de v6.2 wordt aangeboden. Ik heb toch mijn beide kaarten met de v6.3 geflashed om er achter komen dat het helemaal niets uithaalt. Nu is mijn vraag; heeft iemand enig idee wat voor BIOS dit is? Ik heb de BIOS versie gegoogled en er komt werkelijk 1 resultaat uit; namelijk die site. Vooral dat de kaarten gewoon normaal functioneren onder die BIOS is raar.

In het kader van Mafia 2 werkend krijgen ga ik nog andere drivers proberen, maar in de tussentijd hoop ik een antwoord op deze rare BIOS versie te krijgen. Ook houdt ik jullie graag up2date van de ontwikkelingen omtrent Mafia 2.

[Voor 5% gewijzigd door hosnor op 09-06-2011 00:06]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
Heb je al eens geprobeerd je videokaarten terug te flashen naar bijv, 6.1 of 6.2.

Soms zijn er ook van die Release zonder WHQL.
Dus door een team in elkaar gezet om sommige dingen wel werkend te krijgen
( je kunt het ook zien als een onofficiele Beta versie)

Ik zou de BIOS terug zetten en kijken of dit eventueel baat heeft.
Zo niet, hoop ik dat iemand anders je kunt helpen

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Anoniem: 403638

Dat probleem omtrent mafia 2 had ik een weekje geleden ook last van.
Het bleek om NVIDIA PhysX o.i.d. te gaan. Probeer dit eens uit te schakelen door gewoon
naar het optie menu te gaan van mafia2.
Suc6

• hosnor
Hey,

Ben een tijdje uit de kijker geweest; familieweekend op de camping.

Terug flashen heb ik nog niet geprobeerd, dat zou dan naar 6.1 zijn. Dat ga ik zeker eens proberen dezer dagen.

@ploxx; Physx uitzetten heb ik vanaf het begin al gedaan, aangezien dat nooit lekker gewerkt heeft op mijn bak.

• hosnor
Hallo weer,

Ik heb weer even een paar testjes gedaan en nu blijkt dat mijn CPU moeite heeft met de game opeens. Hij staat onder 100% load. Ik kan me niet herinneren dat mijn CPU eerder problemen had met dit spel. Kan het zijn dat deze ineens verslechtert is?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:45

MsG

Forumzwerver

Heb je per ongeluk Physx-support aangezet? Je hebt een Ati kaart, dus dat wordt dan door de CPU gerenderd. Probeer dat eens uit te zetten?

Ik moet leren lezen. Excuus!

[Voor 12% gewijzigd door MsG op 14-06-2011 21:19]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Draait ie nog steeds op de volledige frequentie volgens CPUz ?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee