Toon posts:

Domeinnaam waarde pspvita.eu ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.188 views

Anoniem: 316268

Topicstarter
Hallo, ik heb een paar dagen geleden pspvita.eu vastgelegt. Ik ben van plan hier een gigantisch project van te maken. Maar mijn vraag is wat jullie denken dat de waarde van het domeinnaam is, en wat jullie van het domein zelf vinden.
Groeten, Maarten

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:27
Is het niet gewoon psvita?
Verder vermoed ik dat je de domeinnaam puur gekocht hebt om hem met winst te verkopen. Mocht dit het geval zijn dan hoop ik dat je zo snel mogelijk een brief van Sony krijgt waarin ze hun merkenrecht beschermen.

LinkedIn
BlackIntel

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21
Ik ben bang dat je de domeinnaam gewoon moet afstaan als Sony dat wilt. De Playstation Vita is namelijk een geregistreerd handelsmerk in de EU. Dan maak je misschien niet direct inbreuk op de naam, maar aangezien de PSP ook een product van Sony is, denk ik dat je zeer weinig kans zult maken.

Topicstarter
Nee zeker niet, en ja het is PSVita maar de meesten zeggen psp vita. Ik heb het gekocht puur omdat het nog vrij was en al een psp website wou opzetten.

Topicstarter
@alex3305 ik hoop het niet, daar gaan mn 45 euros en mn idee

• alex3305
Die 45 euro zul je dan eventueel nog als onkonstenvergoeding terugkrijgen.

Echter, denk ik dat je met dit topic beter op Webhostingtalk terecht kunt :).

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Of dit is spam voor je site, of dit is domain squatting. Jammer.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:15
Anoniem: 316268 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:53:
@alex3305 ik hoop het niet, daar gaan mn 45 euros en mn idee
Je kan gewoon het merkenregister raadplegen hoor. PSP is een geregistreerd handelsmerk van Sony. Vita niet voor zover ik kan vinden, maar het feit dat PSP in de domeinnaam voorkomt, plus het feit dat Vita een product van hun is en ze ook wel redelijk snel zullen registreren komt het erop neer dat zij meer recht hebben op dat domein dan jij. Je zult hem dan ook moeten afstaan mochten ze daarom vragen.

• alex3305
thaan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:54:
[...]

Je kan gewoon het merkenregister raadplegen hoor. PSP is een geregistreerd handelsmerk van Sony. Vita niet voor zover ik kan vinden, maar het feit dat PSP in de domeinnaam voorkomt, plus het feit dat Vita een product van hun is en ze ook wel redelijk snel zullen registreren komt het erop neer dat zij meer recht hebben op dat domein dan jij. Je zult hem dan ook moeten afstaan mochten ze daarom vragen.
PS Vita is wel een handelsmerk in de EU. Zie ook Engadget.

• thaan
alex3305 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:55:
[...]

PS Vita is wel een handelsmerk in de EU. Zie ook Engadget.
Ahzo, ik zat alleen op Vita te zoeken.

Topicstarter
aww kutzooi, naja ik zie het wel. .eu was als enige goede domeinnaam nog vrij, .biz, org com nl was ook allemaal al bezet dus die hebben dan ook een probleem. Maar ik denk dat er niet moeilijk over wordt gedaan.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Anoniem: 316268 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:57:
aww kutzooi, naja ik zie het wel. .eu was als enige goede domeinnaam nog vrij, .biz, org com nl was ook allemaal al bezet dus die hebben dan ook een probleem. Maar ik denk dat er niet moeilijk over wordt gedaan.
Waarom denk je dat ze er niet moeilijk over doen?
Ken je het verhaal van ene Mike Rowe?
Hij had het domeinnaam mikerowesoft.com en Microsoft heeft dat domeinnaam opgeeist, omdat het teveel lijkt op hun naam. En zo zijn er nog tientallen voorbeelden.

[Voor 3% gewijzigd door Jimster op 08-06-2011 23:01]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:38
Wikipedia: Cybersquatting

Op de gok genomen ga je hier problemen mee krijgen.. Mocht je weigeren het domein af te staan aan Sony als ze hier om vragen word dit een heel duur geintje voor je.. Een eventuele recht zaak wint Sony geheid. En alle kosten zullen dan op jouw worden verhaald.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Topicstarter
Ja dat is microsoft kak, shit en kut. Maar komop tis toch een mooi domeintje?

Anoniem: 151099

pff wat wil je nou eigenlijk? bouw een leuke website erop en misschien doet sony er niets mee.

ga je er allemaal shit reclame op zetten dan heb je een dikke kans dat ze het op gaan eisen

• D4NG3R
Anoniem: 316268 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:02:
Ja dat is microsoft kak, shit en kut. Maar komop tis toch een mooi domeintje?
Ja, en zo denkt Sony er ook over. Echter hebben zei een geregistreerd merknaam, en jij niks.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:30
Anoniem: 316268 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:51:
Ik heb het gekocht puur omdat het nog vrij was en al een psp website wou opzetten.
Wat boeit het je dan wat het domein waard is?

• VantageR
  • Niet online
Ik vraag me af of het zo'n vaart zal lopen. Straks moet de Eindhovense voetbalclub haar domeinnaam nog afstaan omdat mensen in plaats van "psp" de naam "psv" voor hun handheld gaan gebruiken. ;)

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:57
ik vraag me wie er recht heeft op domeinnaam. de ts omdat deze de naam eerder heeft vastgelegt of sony omdat die rechthebbende is van de naam psp. Vita moet nog worden vastgelegd ? ik denk dat sowieso voor de ts moeilijk gaat worden omdat deze met kennis opzettelijk de naam heeft gekozen en vastgelegd. Kan me alleen voorstellen dat als jij psvitas gaat verkopen dat sony misschien de naam aan jou vertrouwd maar je bent denk ik particulier en dan doen ze dat sowieso niet.

How are you doing?

Topicstarter
Ja, het concept is niks commercieels, gewoon een hobby website van mij, alles op het gebied de Vita. Misschien later nog wat adwards advertenties maar daar blijft het bij.

• D4NG3R
Bouw een mooie site, ga niet al te veel reclame maken en sony zal je mogelijk met rust laten. Bouw je echter zo'n reclamesite welke puur gemaakt is als inkomstenbron voor mensen die zoeken naar de PSP Vita gaat sony geheid een rechtzaak aanspannen.

Edit: En vergeet geen disclaimer te plaatsen dat PSP Vita een merk/recht/handelsnaam is van Sony. Inclusief links naar hun sites.

[Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 08-06-2011 23:11]

Topicstarter
Oke bedankt voor de informatie, weet ik tenminste waar ik aan toe ben en wat ik kan doen.

• stftweaker
Anoniem: 316268 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:11:
Oke bedankt voor de informatie, weet ik tenminste waar ik aan toe ben en wat ik kan doen.
in ergste geval domein afstaan en geen vergoeding.

How are you doing?

• D4NG3R
Even voor de duidelijkheid, als Sony gaat klagen zou ik geen stappen ondernemen. Geef aan dat je het originele bedrag terug wilt en dat sony de rechten dan kan overnemen. Een rechtszaak verlies je geheid.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Anoniem: 316268 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:08:
Ja, het concept is niks commercieels, gewoon een hobby website van mij, alles op het gebied de Vita. Misschien later nog wat adwards advertenties maar daar blijft het bij.
Eerst was het nog een gigantisch project, nu een hobby website.. en je vraag hoeveel het waard is. Alles lijkt erop dat je het domein geregistreerd hebt en nu $$$ ruikt. Anders is de waarde van het domein ook niet belangrijk.
Dus.. al Sony erom vraagt.. afstaan, rechtszaken win je toch niet. Reageren ze niet, heb je geluk en kan je totdat ze reageren er gebruik van maken.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13

Gutteguttegut

CEO of TFD

vanaalten schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:05:
[...]
Wat boeit het je dan wat het domein waard is?
Goeie vraag!

Wil ik ook wel eens weten....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 07:51
Als je er zelf iets mee wilt zal het niet zo veel waard zijn. Die waarde moet je zelf creëren met bezoekers, content etc.

• stftweaker
jip_86 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:15:
Als je er zelf iets mee wilt zal het niet zo veel waard zijn. Die waarde moet je zelf creëren met bezoekers, content etc.
Dit is niet waar, als jij een hele goede naam heb dan kan je deze ook zonder "traffic"makkelijk voor goed geld verkopen.

How are you doing?

Topicstarter
Ja, ik sprong een gat in de lucht toen ik zag dat het nog vrij was, en als het niks wordt kan ik het verkopen. Daarom wil ik de waarde weten. En als ik het moet afstaan jammer dan.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zonder merkrecht op de zelfde naam heb je er niets aan.. tenzij je al 10jaar+ houder bent dan krijg je misschien nog wat (onkosten) vergoeding..

[Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 08-06-2011 23:25]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• thaan
stftweaker schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:07:
ik vraag me wie er recht heeft op domeinnaam. de ts omdat deze de naam eerder heeft vastgelegt of sony omdat die rechthebbende is van de naam psp. Vita moet nog worden vastgelegd ? ik denk dat sowieso voor de ts moeilijk gaat worden omdat deze met kennis opzettelijk de naam heeft gekozen en vastgelegd. Kan me alleen voorstellen dat als jij psvitas gaat verkopen dat sony misschien de naam aan jou vertrouwd maar je bent denk ik particulier en dan doen ze dat sowieso niet.
Voor dit soort vragen bestaat titel 2 BVIE ;)

• alex3305
Overigens zijn er nog veel meer domeinnamen met PSPVita of PSVita vrij hoor. Dus zo bijzonder vind ik het niet 8)7.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

10407655,83 schouderklopjes is je site waard, kortom wat de gek ervoor geeft. begin eerst maar met content ipv "rijk" te worden van simpele domeinnaam, een .eu wordt haast niet gebruikt als consument om in te tikken.

39

• rubenvanvliet
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tja.. jammer dat het toch echt gaat om de Playstation Vita en niet om de Playstation Portable Vita. Je mag blij zijn als iemand je domeinnaam voor een paar tientjes wilt overnemen, mocht je er niks mee doen.. Een gat in de lucht springen is zwaar overdreven.. dat doe je alleen als je bijv. sex.com hebt geregistreerd voor een tientje :+

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17

itarix

404 soul not found

conclusie: het domein is afhankelijk van of je een vergoeding terug krijgt of niet precies wat je er voor betaald hebt waard.
Anders is het 0,- waard aangezien Sony het toch op ieder moment kan inpikken.

Natuurlijk is ook hierbij wat de gek er voor geeft, als je een andere idioot kan vinden die denkt dat ie hem met winst kan doorverkopen is ie natuurlijk weer veel meer waard.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 07:51
Wat de gek er voor geeft. Ik zou het zelf niet te hoog inschatten.

Topicstarter
Ik ga er gewoon mee aan de gang, ik maak ckr een nieuw topic hierover als het een suc6 is geworden. En de waarde ligt inderdaat niet zo hoog maar tis ook niet voor een commercieel doeleind,

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Anoniem: 316268 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:48:
Ik ga er gewoon mee aan de gang, ik maak ckr een nieuw topic hierover als het een suc6 is geworden. En de waarde ligt inderdaat niet zo hoog maar tis ook niet voor een commercieel doeleind,
Doe dat maar niet, want dat schieten we gewoon af als een spam topic. Verder heeft dit topic geen enkele discussiewaarde.
Een domeinnaam heeft pas waarde als het veel hits krijgt en interessante info biedt. Maar het is en blijft "wat de gek ervoor geeft".

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee