Toon posts:

iPad 2 met brakke Home button, geen aankoopbewijs. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 20:15

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb een maand terug op Marktplaats een iPad 2 gekocht. Ik heb er geen aankoopbewijs van omdat het een particuliere verkoop betrof en de persoon er zelf een beetje in handelde.

Nu heeft de Home knop kuren. Zeer vaak reageerd hij niet, out of the blue.
Op forums is men er niet over uit of het een hardware of software probleem is, maar Apple schijnt hiervoor een omruil policy te hanteren (in de US dan), dus hardware lijkt waarschijnlijker en dus reden voor garantie afhandeling.
Een restore om te zien of het wellicht toch software is is geen optie omdat ik hem wil jail breaken en dan is een lagere FW beter. Als Apple niet mee werkt dan wil ik met Xcode de developer gestures aan zetten om zo toch apps te kunnen sluiten.

Kort gezegd (of beter, gevraagd): wat zijn mijn opties/kansen?
Vereist Apple een aankoopbewijs voor garantie handeling of kan men simpel stellen dat een iPad 2 nooit zo oud kan zijn dat er geen garantie op zit?

Zijn er mensen die ervaring hebben met Apples garantie afhandeling in Nederland? (of zelfs deze fout)

Enige aanbeveling? (opmerkingen dat met een store bought iPad het makkelijker zou gaan zijn niet constructief).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, maar wel met XMG bios voor undervolting, een 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Normaal gezien heb je eigenlijk nooit een bonnetje nodig omdat ze aan de hand van het serienummer al veel kunnen achterhalen. Gewoon proberen dus.

• ExNomenDei
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 16:56
Als je met je serienummer aan komt zou het naar mijn mening gewoon moeten kunnen werken. Dat heb ik met mijn MBP 2009 ook gedaan, al had ik daar best een aankoopbewijs bij kunnen leveren.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Maakt het nog wat uit bij welke aan Apple gelieerde winkel ik naar binnen loop? (in Amsterdam)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, maar wel met XMG bios voor undervolting, een 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Volgensmij gebeuren de meeste garantiezaken tegenwoordig via het serienummer. Daarnaast bestaat de iPad2 nog geneens 2 jaar, dus dat zal ook geen probleem zijn 8)7 .

Echter kan Apple wel om een (aankoop)bewijs gaan vragen om zeker te zijn dat het geen gestolen waar is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik zie steeds vaker dat bonnetje alleen echt nodig is om te achter halen van de aankoop datum.

Anders gaan ze uit van de productie datum voor garantie.

Si vis pacem, para bellum

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik stap dan wel gewoon naar binnen en zie het wel.. maar eh.. waar? Ik zie enkel Apple stores in Media Markten en zo.. geen echte eigen Apple store..

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ligt eraan waar je woont.
In A'dam zit er een eentje op de hoek.
En in den haag zou ik naar LJS gaan. niet naar die crapstore in de passage.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

Tijgert schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 03:39:
Ik stap dan wel gewoon naar binnen en zie het wel.. maar eh.. waar? Ik zie enkel Apple stores in Media Markten en zo.. geen echte eigen Apple store..
Google?
Op de prins hendrikkade moet je wezen...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-04 00:10

MoietyMe

zij/haar

Zijn in Nederland ook geen echte Apple Stores, alleen Apple Premium Resellers.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 16:10

Flappiewappie

Hier nog meer

Eerste de apple klanten service bellen, een case nummer laten aanmaken. En dan willekeurige Premium resellers gaan bellen of ze mee willen werken.

Als je aangeeft dat je al een case nummer hebt doen ze daar vaak niet moeilijk over.

Hier staat wat

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Het is alleen zo dat een APR niet in het systeem van Apple kan kijken dus aan een case nummer hebben ze niks. Ga je langs een AASP dan kunnen ze dat daar geloof ik wel en kunnen ze hem daar ook meteen (danwel na testen) omruilen of repareren :).

gewoon nee.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tijgert schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 03:39:
Je kan naar Apple uitgeest gaan. Daar zit de technische dienst, dat scheelt weer een halve week transport. Bij mij is er nog nooit om een bon gevraagd. Alhoewel de reden waarom je geen bon hebt misschien ook de reden kan zijn waarom je een problematisch serienummer kan hebben. Geen idee of Apple daar actief in is.

[Voor 3% gewijzigd door Oyster op 09-06-2011 11:53]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Google?
Op de prins hendrikkade moet je wezen...
Had ik ook al gevonden, thanks
Eerste de apple klanten service bellen, een case nummer laten aanmaken. En dan willekeurige Premium resellers gaan bellen of ze mee willen werken.

Als je aangeeft dat je al een case nummer hebt doen ze daar vaak niet moeilijk over.
Goeie tip! Dus niet op de bonnefooi langs een service centre gaan begrijp ik..
Ga je langs een AASP dan kunnen ze dat daar geloof ik wel en kunnen ze hem daar ook meteen (danwel na testen) omruilen of repareren
Volgens Apple is in Amsterdam de winkel op de Prins Hendrikkade de officiele support vestiging voor Amsterdam (AASP).
Je kan naar Apple uitgeest gaan.
Die op de Westerwerf? Daar gaat alles heen? Ik dacht dat er amper aan repareren gedaan werd omdat dat zo duur is vergeleken met een nieuwe...
Is dat ook de grootste verstiging? (lees: wellicht betere kans op een instant replacement).
Alhoewel de reden waarom je geen bon hebt misschien ook de reden kan zijn waarom je een problematisch serienummer kan hebben.
Ik had hem gewoon geregistreerd (nadat hij vers uit de folie kwam) en volgens Apple heb ik gewoon service support.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tijgert schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:18:

Die op de Westerwerf? Daar gaat alles heen? Ik dacht dat er amper aan repareren gedaan werd omdat dat zo duur is vergeleken met een nieuwe...
Is dat ook de grootste verstiging? (lees: wellicht betere kans op een instant replacement)
Die inderdaad. Voor zover ik weet probeert Apple alles eerst te repareren voordat er vervangen wordt.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Moet ik dan nog eerst een case nummer laten aanmaken alvorens ik naar een AASP ga? Of is dat overkill?

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Tijgert schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:18:

[...]

Is dat ook de grootste verstiging? (lees: wellicht betere kans op een instant replacement).
Jep inderdaad die :).

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:10
of je vult een online formulier in, staat ups de volgende dag voor de deur, en weer een paar dagen nog een keer met een nieuwe/refurbished.
Had hetzelfde met een ipad 1 met brakke sleep button.

Op aanraden van de apple call agent eerst nog naar iFactors rotterdam gegaan, deze zouden me ook moeten helpen en dat zou transport tijd schelen, maar daar wilde ze een bon zien of ik moest 20 euro betalen, omdat ze alleen eigen en online verkopen gratis helpen... 8)7
Dus toch maar gewoon via de support site gedaan en ik vraag me af of het sneller had gekund via een reseller/repair centre.

Verder doen ze volgens mij alleen aan instant replacement als je apple care erbij koopt, zonder apple care krijg je altijd na bevestiging van de fout een vervangend explemplaar, in principe nooit dezelfde als die je hebt afgegeven. Deze wordt op het gemakje opgeknapt (nieuwe case enzo) en aan het volgende slachtoffer gegeven

[Voor 65% gewijzigd door Prulleman op 09-06-2011 21:31]

Strava

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik heb het aangemeld op de Apple site en zou binnen een uur bevestiging krijgen. Is nu al uuuren terug... even wachten tot morgen en dan probeer ik het nog wel een keer.
En anders bel ik wel even met Uitgeest...

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-03-2020
D4NG3R schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 02:59:
...
Daarnaast bestaat de iPad2 nog geneens 2 jaar, dus dat zal ook geen probleem zijn 8)7 .
....
Er zit overigens maar 1 jaar garantie op iPads in tegenstelling tot iPhones;-)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 07:59
rbrouwers123 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:06:
[...]

Er zit overigens maar 1 jaar garantie op iPads in tegenstelling tot iPhones;-)
Lang leve Applecare. 3 2 jaar garantie FTW! ;)

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-03-2020
zeef schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:18:
[...]

Lang leve Applecare. 3 jaar garantie FTW! ;)
Met Apple care op de iPad verleng je het met 1 jaar, dus 2 Jaar garantie ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
rbrouwers123 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:48:
[...]

Met Apple care op de iPad verleng je het met 1 jaar, dus 2 Jaar garantie ;)
Bij een product in die prijsklasse heb je na 2 jaar ook gewoon nog garantie volgens de Nederlandse wet. Met of zonder (een) bijgekocht(e) garantie pakket(ten).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantieproblemen horen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

AI > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
D4NG3R schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:50:
[...]

Bij een product in die prijsklasse heb je na 2 jaar ook gewoon nog garantie volgens de Nederlandse wet. Met of zonder (een) bijgekocht(e) garantie pakket(ten).
Die discussie is niet om hier te voeren lijkt me. Oneindige discussie. Of je nou recht hebt op garantie of niet met APP scheelt het je 4 weken zeiken bij Apple en daar moet je het voor doen + accu garantie en advanced replacement.

gewoon nee.

• adrB
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 19:05
Prulleman schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:24:
Op aanraden van de apple call agent eerst nog naar iFactors rotterdam gegaan, deze zouden me ook moeten helpen en dat zou transport tijd schelen, maar daar wilde ze een bon zien of ik moest 20 euro betalen, omdat ze alleen eigen en online verkopen gratis helpen... 8)7
Dus toch maar gewoon via de support site gedaan en ik vraag me af of het sneller had gekund via een reseller/repair centre.
Enigszins off-topic, maar vind je het raar als een verkoper geen (gratis want dat hij het uberhaupt al doet is netjes) support wil bieden daarvoor?

Zoals aangegeven zal het op het s/n inderdaad terug te vinden zijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee