Toon posts:

Probleem touchpad Medion Akoya 6631, nieuwe of geld terug?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 218713

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb afgelopen vrijdag de volgende laptop binnengekregen voor € 600 (ivm € 50 lentekorting):

Akoya 6631 Voor mij leek- oog leken me dit redelijke specificaties voor deze prijs (nieuwe I5, 4 gig, 640 HHD, usb 3.0 etc)

Inmiddels heb ik hem binnen. Ik vind het een mooie laptop om te zien, en geluid, beeld en accu zijn prima. Wat mij een klein beetje tegenvalt is dat de laptop lang duurt om op te starten, en dat de bovenkant van de laptop niet van hard plastic gemaakt is zoals de rest van de laptop. Deze is iets door te buigen.

Het probleem is nu dat vanaf dag 1 het touchpad regelmatig minutenlang wegvalt. Systeemherstel en restspanning eraf halen hebben niet geholpen.

Ik mag hem opsturen ter reparatie, maar daar heb ik geen goed gevoel bij. Ik twijfel echter of ik hem wil omruilen voor een nieuw artikel (omdat ik nog binnen het 7 dagen op zicht termijn zit), of dat ik mijn geld terug vraag, en een hele andere laptop ga zoeken.

Mijn vraag is of jullie denken dat het de moeite waard is dezelfde laptop terug te vragen, of dat er wat te vinden is qua specs/prijs verhouding?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:10
Zo te horen is het hoogstwaarschijnlijk een driverprobleem. Heb je al geprobeerd om de drivers van de touchpad te updaten? Meestal zijn de drivers op de website van de fabrikant zelf niet de beste en dus zou ik aanraden om te kijken naar drivers van de fabrikant van de touchpad.

Over de snelheid: Je zou waarschijnlijk beter kunnen werken met een versie installatie, maar waarschijnlijk is de Hardeschijf ook niet al te snel. Daardoor start Windows (en ook je programma's) erg langzaam op.
Een 7200 RPM schijf of SSD zou hier veel baat hebben.

Succes ermee!

Ps. Als je echt een andere laptop wilt hebben zul je die niet in deze prijsklasse met deze prestaties kunnen vinden, tenzij je genoegen neemt met acer/Packard Bell.
Je hebt er een Sandy Bridge processor in zitten en die worden nog niet heel veel met die kracht in die prijsklasse verkocht.

Anoniem: 218713

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik had er idd wel naar gekeken, maar volgens apparaatbeheer werkt het touchpad naar behoren, en is er geen beter of nieuwer stuurprogramma te vinden. Zijn er nog andere manieren?

En ik had me in principe voorgenomen geen PB of acer te kopen, zelf een slechte ervaring met PB, en de acers die ik tot nu toe gezien heb vond ik niet zo stevig ;)

Anoniem: 406950

Iemand nog suggesties voor de driver?

Anoniem: 262838

maar volgens apparaatbeheer werkt het touchpad naar behoren
Dat wil niets zeggen, kijk van welke fabrikant het touchepad is in apparaatbeheer ( hoogstwaarschijnlijk synaptics) en ga dan naar de fabrikant (dus niet medion) hun website en download de laatste versie en installeer deze op je pc (eerst de oude driver goed verwijderen).

Een kale installatie van windows 7 (wees er zeker van dat je de 64 bit installeert) zal de pc al heel wat versnellen, die kun je vinden op de bijgeleverde dvd's geen recovery uitvoeren maar windows opnieuw installeren. Het enige nadeel is dan dat je alle drivers van de dvd of de medion website zelf moet installeren. Installeer alleen de driver die je nodig denkt te hebben. Als goede gratis antivirus kun je Microsoft essentials gebruiken ;) Voorts raad ik altijd aan drivers van de fabrikanten hun website te downloaden om steeds de nieuwste versie te hebben, zo ook bij de nvidia driver, chipset van intel, wireless kaart enz.... Crap cleaner installeren voor overbodige programma's tijdens de opstart te verwijderen, overbodige ruimte, en register fouten enz. Ook zelf opletten dat je niet teveel crap installeert die op de achtergrond draaien en veel geheugen en cpu kracht vreten, dit zijn vooral de boosdoeners van een trage pc...

Bij de drivers moet je dan ook opletten dat je de 64 bit drivers download en installeert. Voor het opnieuw installeren van windows 7 niet vergeten jouw persoonlijke bestanden te backuppen met easy transfer ofzo, en opletten da je alleen de C schijf formateert.

En als je echt een snappy notebook wilt, kun je er een SSD van 120euro in steken. Dit mag van medion zonder garantie verlies. Je moet de schijf wel bijhouden mocht je hem terug opsturen voor garantie, dan moet je de oude schijf er terug insteken.

Update

Het touchpad is van sentelic geloof ik, spijtig genoeg kun je geen drivers van hun website downloaden in tegenstelling tot snynaptics. De driver dan eens opnieuw installeren van de medion website of die op de dvd (kijk welke het nieuwst is)

[Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 262838 op 10-06-2011 13:52]

Anoniem: 406950

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het touchpad is inderdaad van sentelic, en daar kon ik geen driver downloaden. Ik zal idd even op de medion site of de disc kijken.

Ondertussen baal ik wel van de aftersales van Medion. Eerst 3 keer aan de lijn gehangen voor gewone oplossing (systeemherstel, restspanning, driver). Toen zou er binnen 24 uur een retoursticker gemaild worden, maar niet gehad. Dus weer gebeld, bleek het niet meer in het systeem te staan. Opnieuw zou er binnen 24 uur gemaild worden. Weer niet gehad! Zal er morgen maar weer een telefoontje aan wagen....

Als het zo moet wordt de optie geld-terug toch wel steeds verleidelijker!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee