• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:40
Beste Tweakers,

ik zit met het volgende;
Thuis heb ik kpn interactieve televisie op één televisie in mijn woonkamer. Aangezien ik binnenkort een nieuwe televisie aanschaf, gaat deze televisie naar mijn slaapkamer. Nu ben ik op het idee gekomen om mijn pc met deze twee televisies te verbinden, via een mediaspeler. Ik zou mijn pc via een ethernet kabel op de mediaspeler aansluiten en via twee (HDMI?) uitgangen zou ik het signaal distribueren naar de twee televisies. Het probleem is dat ik geen enkele mediaspeler kan vinden met twee HDMI uitgangen. Ze zijn wel te vinden met HDMI in combinatie met Composiet/Tulp etc. maar dan heb ik flink kwaliteitsverlies met de televisie die op de analoge uitgang aangesloten zou zijn.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Is het überhaupt mogelijk om twee televisies op één mediaspeler aan te sluiten? En zo ja, hoe moet dit dan?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

P.S. De mediaspeler die ik momenteel op het oog heb is: D-Link Boxee

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41
Het gaat 1 mediaspeler per televisie worden ben ik bang. Wat je eventueel kan doen is een versie nemen met harde schijf en een zonder, die zijn info haalt van de speler met harde schijf.
Hier thuis heb ik in de woonkamer een Playonhd gehad en nu een Dune Max en op de slaapkamer een PlayonHD mini. De echte hd films staan op de Dune Max, maar de rest gewoon op een netwerkschijf, die ik vanuit beide mediaspelers kan benaderen. In jouw geval kan dit je pc zijn.

Voordeel is ook dat 2 (bv de mini) wat kalere mediaspelers goedkoper zijn dan die Boxee.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt hdmi in theorie splitten, maar ik weet niet wat de afstand naar je kamer is, en dan zit je nog met het punt dat je op beide tv's hetzelfde ziet terwijl je het beeld maar vanaf één plek kunt bedienen. Een splitter kost twee tientjes en samen met een kabel van tien meter meer dan een simpele mediaspeler, waardoor je in mijn ogen niet slim bezig bent door niet gewoon een tweede speler te halen.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

optie met de boxee is een HDMI switch. Het is alleen niet zo een geweldige optie daar de boxee remote problemen heeft met door muren heen te gaan, gaat wel alleen niet zo geweldig. Of je moet een app op je iphone of Ipad, of ander toestel, welke de wifi remote funtie heeft.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:40
Ik had nog niet gekeken naar echt goedkope mediaspelers. Ik verwacht dat er flink wat kwaliteitsverschil zit tussen een mediaspeler van 200 euro en een mediaspeler van 30 euro. Bedankt voor de tips in ieder geval.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:18
Misschien een oplossing voor je: Een aantal mediaspelers van Netgear kan onderling eenvoudig met elkaar verbonden worden. De EVA9100 (of 9150 met ingebouwde HDD) is een voorbeeld: deze beschikt over ingebouwde WiFi, met de functie dat je een programma dat je op de ene mediaspeler begint te kijken, kunt switchen naar de andere mediaspeler om daar vervolgens verder te kijken. Bijvoorbeeld als je tijdens een film besluit dat je liever in bed verder kijkt.

De EVA9100 is EOL, en daarom regelmatig voor weinig geld in de aanbieding (en komen ook regelmatig in V&A voorbij). Het hoeft dus niet veel te kosten om er 2 van aan te schaffen, die vervolgens dus onderling goed samenwerken. Data kun je of op één van beiden zetten als dat een 9150 met HDD is, of draadloos of bedraad streamen vanaf je pc of een NAS o.i.d.
Houd er wel rekening mee dat er zoals bij de meeste mediaspelers nog wel wat bugs zijn, maar vanwege EOL zal er voor deze serie geen firmware-update meer komen. Beter dan het nu is, wordt het dus niet meer.

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-04-2021
Wellicht is het verstandig om ook direct een lijstje te maken van welke bestanden je wilt kunnen afspelen, dan wordt lijstje aan te raden mediaspelers ongetwijfeld een stuk kleiner en is de keuze wat makkelijker :-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee