Toon posts:

Interieuradvies ivm iMac op een los bureau gewenst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:23
Beste medetweakers,

ik zit met een probleem! Een probleem van ongeveer 27"... Ik ben de aankoop van een iMac aan het uitstellen omdat ik bepaalde problemen zie in het plaatsen van zo'n toestel op een bureau los in het midden van een woonkamer. :(

Volgende foto illustreert twee dingen: De plaats van het bureau, en eventueel een kast die ik kan kopen om er achter te zetten omvervallen te voorkomen. De kast zou dan gevalletje wat er nu "test" staat maar dan een maatje of tig groter. Het uiteindelijke formaat staat +/- getekend in rood :P

Foto1
(Ik ben mij er pijnlijk van bewust dat het op dit moment nog eventjes een giga-puinhoop is, maar dat krijg je nu eenmaal als je allerlei opstellingen gaat proberen :D en het leek mij hypocriet om ff voor de foto alles opzij te schuiven.)

Het huidige bureau is 2m breed en 60cm diep, Niet dat het mij stoort om maar een halve meter van een dergelijk scherm te zitten, maar ik kan hem niet in de helft zetten, dat lijkt me te gek voor woorden! 8)7 Hij moet dus achteraan staan, en dan is er in mijn ogen het gevaar dat hij omver valt naar achteren als je tegen het bureau aanstoot (of kinderen, als ze er eenmaal zijn en oud genoeg.). ;w Moest dit idee compleet fout zijn dat zo'n ding onder normale omstandigheden kan omvallen zou ik dat graag horen van mensen met ervaring! Ideaal zou zijn als ik de iMac er gewoon op kan zetten en mij geen zorgen moet maken.

De andere optie is conformeren naar de rest en het ding toch tegen een muur zetten en eventueel een ander bureau kopen maar zoals je kan zien op onderstaande foto is het dan nog wel een heel heen en weer geschuif van waar ik hem kan zetten. Een optie is rechts aan de schuine wand waar nu een kast voor staat hem te zetten. Als jullie nog andere/betere oplossingen zien die ik met geen mogelijkheid te voorschijn kan toveren zou ik het geweldig vinden als jullie dat met mij zouden willen delen.
foto 2
foto 3

ps: De tv kan niet naar ergens anders, kwestie van surroundkabels door de muren, en in het midden aan de muur van glas zitten geen stekkers, dus achter de driezit bankstel is het ook helaas pindakaas. :'(

pps: Een verkoper bij een mac reseller stelde voor dat ik een gaatje boorde door de voet van de mac en ook door mijn bureau om zo de poot aan het bureau vast te maken... maar dat lijkt me doodzonde van het apparaat! :F

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is een zwaar ding met een stevige voet. Op een van mijn stages werkten ze allemaal met iMacs, nog nooit ook maar het idee gehad dat hij niet stevig stond. Zolang de hele voet op het bureau staat verwacht ik niet dat hij omvalt zolang je niet heel hard tegen het ding zelf stoot.
Je kan desnoods de voet aan de tafel plakken met van dat kleefspul, dan kan je hem wel los halen maar hij zit dan wel een stuk steviger vast.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hier staat ook een 2011 27 inch iMac op de eettafel, lange houten tafel met dikke eikenhouten bielzen dus redelijk groot en robuust, krijg je niet van zijn plek als je er tegen aan stoot dus de iMac staat hier erg stevig...

Aangezien je blijkbaar nog geen kinderen hebt zou je het risico best kunnen overwegen om de iMac te plaatsen waar je hem in eerste instantie wil plaatsen. Eventueel je pps ten uitvoer brengen maar ipv een gat te boren werken met een groot stuk klitteband bijvoorbeeld? Dus onder de voet een stuk en op je tafel het andere gedeelte... Is maar een gedachte hoor ;)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 16:17
iMac staat echt heel stevig op zijn voet hoor. Het is iets van 12-13 kilo. Die gaat echt niet omvallen. Ik moet al flink kracht uitoefenen wil ik de voet los van tafel krijgen om hem achterover te kunnen laten vallen. Als het ware alle hardware hangt aan die voet.
Misschien even kijken hoe stevig je tafel staat. Als die wat wiebelig is en je knalt er tegenop dan is dat misschien een probleem. Anders verwacht ik dat niet.

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:23
Alvast dank voor de reacties! :>

Ik ga de poten van t bureau afhalen, met L-profielen de kastjes aan het bureau vastmaken. De kastjes zitten tjokvol kaften en documenten en zijn dus goed stabiel! Zodanig zelfs dat je tenen pijn doen als je er tegen aan loopt! :+ En dan kan hij er op staan zonder problemen!

En als de kinders er op een gegeven moment zijn, dan lossen we dat op dat moment op!

Mag wat mij betreft een slotje op!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je redelijk zeker wil zijn dat het niet omvalt, kan je een gaatje boren in de voet en met een houtschroef aan het bureau vast zetten.
Heb ik met mijn 37" TV ook gedaan voor de zekerheid.

Anoniem: 269758

bouwfraude schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:42:
Als je redelijk zeker wil zijn dat het niet omvalt, kan je een gaatje boren in de voet en met een houtschroef aan het bureau vast zetten.
Heb ik met mijn 37" TV ook gedaan voor de zekerheid.
Even een gaatje in de voet boren lijkt me niet zo goed voor de garantie.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tsja, je kunt hier op zich wel wat mee..

Ik zou een soort bar maken die zwaar genoeg is dat hij niet zomaar van zijn plaats komt. Dan heb je een leuke toevoeging aan de keuken en een veilige plek om de mac neer te zetten.

Er zijn timmermannen die voor jou een meubel op maat kunnen maken. Dit kost wel wat (denk aan een paar duizend euro), maar dan zou je het dus zo kunnen maken dat het en een eye catcher is (denk led verlichting) en een veilige plek.

Ik zou hem sowieso dieper maken (80 cm). Gezien vanuit de woonkamer zou ik de achter kant hoger en in een andere kleur zetten dan het werkblad. Ik kan het nu even niet tekenen.. dus ff wat ascii art.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Doorsnede:
         __
        |  |
========|  |
        |  |
        |  |
        |  |
        |  |
        |  |
--------------

Het rechtopstaande deel maak je breed genoeg dat je er dingen op kunt zetten (denk plantjes en glazen), en de rest is je bureau. Aan de zijkanten zou ik het geheel door laten lopen onder het werkblad. Maak de boel zwaar genoeg, niemand die hem omver loopt. Je zou de binnenkant van het rechtopstaande deel eventueel kunnen verzwaren door hem deels te vullen met zand.

En omdat het muurtje wat je maakt in feite hoger is dan het werkblad kan je mac ook niet naar achter vallen.

Anyways.. met een beetje creativiteit kun je wel een meubel ontwerpen dat mooi is en toch functioneel.

PS:
Ik zou geen kasten erbij zetten, dat is zonde van de open keuken.

PPS:
Ik zou al helemaal geen gaten in mac boren. Plak er dan dubbelzijdig tape onder, dat verkleint de kans ook al enorm dat hij valt.

[Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 10-06-2011 20:41]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op basis van de foto's concludeer ik dat mijn 27" iMac op ongeveer dezelfde afstand staat als jouw laptop. Toen ik mijn 24" iMac kocht moest ik enorm wennen aan het enorme schermoppervlak. Toen ik daarna upgrade naar 27" moest ik weer wennen, maar het scherm staat niet te ver weg en niet dicht bij. Ik beweeg mijn hoofd alleen wat meer ;)

Ik zou zeggen, laat de boel lekker staan. Zoals eerder gezegd, het gewicht van de machine houdt de boel wel op z'n plaats.

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
Waarom hang je hem niet gewoon met een vesa mount en een beugel aan de muur of je bureau/tafel? De surroundspeaker bij je bureau hangt toch ook aan de muur dus waarom je iMac niet.. Het is mooi, je krijgt meer ruimte op je bureau/tafel en er is geen kans dat hij kan vallen.

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:45
hmm, ik denk dat dat niet de goedkoopste oplossing is, en een imac van 27 inch van +- 20/30 kilo gok ik hang je niet zomaar even aan de muur

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 269758 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:00:
[...]
Even een gaatje in de voet boren lijkt me niet zo goed voor de garantie.
Het is een aluminium voet aan een klein gaatje (4 - 5 mm) kan weinig mis.
Ik zou hem niet door het scherm heen boren :)

Ik weet inderdaad niet of er in de garantie bepalingen staat dat je deze
na gebruik niet mag doorboren of verbranden.

Maar als deze aan de rand van het bureau komt kan je er ook een lijmklem op zetten
of een strip over de voet heen die je links/rechts aan het blad vast zet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
Bas_Pierik schreef:
hmm, ik denk dat dat niet de goedkoopste oplossing is, en een imac van 27 inch van +- 20/30 kilo gok ik hang je niet zomaar even aan de muur
Hahaha, hoe kom je er bij dat een 27" iMac tussen de 20 en 30 kilo weegt? Hij weegt slechts 13,8kg, dus dat hang je makkelijk op. In een tijd waarin mensen 65" plasma tv's aan de muur hangen moet dat makkelijk kunnen. Qua kosten ben ik het met je eens, het is niet goedkoper dan een bout nee. Maar in mijn ogen mankeer je echt iets als je in je iMac gaat boren, sorry.

Een VESA mount kost €39,- dan moet je nog wel een beugel of iets, maar dat kan je zo duur maken als je zelf wilt. Je heb beugels van honderden euro's ja, alleen daar moet je niet gaan zoeken als je zo goedkoop mogelijk uit wilt zijn.

Maar dat mag je er in mijn ogen wel voor over hebben, je koopt namelijk een apparaat van €1649,- en dan ga je vervolgens bezuinigen op in dit geval de plaatsing. Beetje krom al zeg ik het zelf. ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee