Toon posts:

arduino uno

Pagina: 1
Acties:
  • 2.017 views

Anoniem: 409943

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ga met mijn arduino uno de naam van mijn pas overleden opa maken (Floris). Ik wil dit nu zo aangesloten hebben dat ik bijvoorbeeld het schema kan hebben F_____L_____O_____R______I______S of F____FL____FLO_____FLOR_____FLORI_____FLORIS. Kan iemand mij vertellen wat ik moet invullen op de computer voor het programmeren van de arduino uno. Iemand vertelde ook dat ik een transistor moet gebruiken voor het aansluiten van de leds in groepen dus: Groep 1: F; Groep 2: L; Groep 3: O; Groep 4: R; Groep 5: I Groep 6: S. In ieder geval moet ik de transistor ULN2803 gebruiken, maar hoe ik die moet gebruiken weet ik niet moet ik dit per groep doen of hoef ik er maar 1 te gebruiken.

Bedankt voor de reactie

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Te weinig info en inzet vrees ik.
Wat voor display methode heb je?
Wat heb je zelf al gevonden/gelezen?

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 20:46
Welkom op tweakers ;)

Centraal arduino topic
Staan in de openingspost wat voorbeeldjes om ledje's aan te sturen.

De ULN2803 is een low side driver, geen transistor.. (ok, eigenlijk zijn het en hele stapel transistors in 1 chip, maar je mag hem geen transistor noemen dus :P )
Pin 9 hang je aan de ground ( - ). Pin 11 t/m pin 18 hang je aan de kathode van je led's ( korte pootje ). (maar zet er wel weerstanden tussen!!!!! anders blaas je je led's op).
dan verbind je de pinnen 1 t/m 8 aan je arduino.
Het lange pootje van de led's kan je gewoon allemaal aan de + knopen.

Voor de software kan je even kijken in de voorbeelden in het arduino topic, en als je er niet uit komt hier je code posten ;)

** Edit **
Ik ben niet helemaal helder vrees ik :'( , bovenstaande uitleg kan je 8x 1 ledje mee laten branden :+
Hoewel je wel dezelfde methode kan gebruiken om 8 letters aan te sturen, gemaakt van led's die in serie staan. Moeten we alleen wel weten hoeveel led's, en de voltage's zodat je kan kijken hoeveel je, en op welke manier je ze moet vastknopen :9

[Voor 19% gewijzigd door CrashOverDrive op 08-06-2011 20:32]

Topicstarter
Maar als ik de 6 groepen aansluit van de naam dus F in een groep enz. dan hoef ik toch geen weerstanden te gebruiken of wel??? Wat moet ik dan voorn transistor gebruiken.

Topicstarter
CrashOverDrive schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:30:
Welkom op tweakers ;)

Centraal arduino topic
Staan in de openingspost wat voorbeeldjes om ledje's aan te sturen.

De ULN2803 is een low side driver, geen transistor.. (ok, eigenlijk zijn het en hele stapel transistors in 1 chip, maar je mag hem geen transistor noemen dus :P )
Pin 9 hang je aan de ground ( - ). Pin 11 t/m pin 18 hang je aan de kathode van je led's ( korte pootje ). (maar zet er wel weerstanden tussen!!!!! anders blaas je je led's op).
dan verbind je de pinnen 1 t/m 8 aan je arduino.
Het lange pootje van de led's kan je gewoon allemaal aan de + knopen.

Voor de software kan je even kijken in de voorbeelden in het arduino topic, en als je er niet uit komt hier je code posten ;)

** Edit **
Ik ben niet helemaal helder vrees ik :'( , bovenstaande uitleg kan je 8x 1 ledje mee laten branden :+
Hoewel je wel dezelfde methode kan gebruiken om 8 letters aan te sturen, gemaakt van led's die in serie staan. Moeten we alleen wel weten hoeveel led's, en de voltage's zodat je kan kijken hoeveel je, en op welke manier je ze moet vastknopen :9
Bekijk myReact van SjonbakkerBekijk de gallery van SjonbakkerBerichten: 2
Reg. datum: 08 juni 2011
--------------------------------------------------------------------------------
Maar als ik de 6 groepen aansluit van de naam dus F in een groep enz. dan hoef ik toch geen weerstanden te gebruiken of wel??? Wat moet ik dan voorn transistor gebruiken.

Topicstarter
Boudewijn schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:30:
Te weinig info en inzet vrees ik.
Wat voor display methode heb je?
Wat heb je zelf al gevonden/gelezen?
ik heb gezocht dat zeker maar ik kan niks vinden en het is geen display gewoon ledjes in groepen aangesloten op de arduino

• CrashOverDrive
# Hoeveel led's stop je in serie
# wat is het voltage van 1 van je led's
# op hoeveel volt wil je je project gaan aansluiten.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 15:24
http://tronixstuff.wordpr...ith-arduino-chapter-zero/ hoop dat dit je goed op weg helpt, bijna al je vragen worden hierin behandeld

Topicstarter
CrashOverDrive schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:54:
# Hoeveel led's stop je in serie
# wat is het voltage van 1 van je led's
# op hoeveel volt wil je je project gaan aansluiten.
ik heb 6 groepen 2 van blauw 1 van geel een van oranje en een van groen:

Blauw zijn de leds op groep 1, de F 14 leds
Groen zijn de leds op groep 2, de L 10 leds
Rood zijn de leds op de groep 3, de O 14 leds
Oranje zijn de leds op groep 4, de R 19 leds
Geel zijn de leds op groep 5, de I 7 leds
Blauw zijn de leds op groep 6, de S 14 leds

ongeveer kom ik uit op 74 leds maar dit kan per groep nog wel iets veranderen

dit had de verkoper mee gegeven voor de leds ik denk dat het is hoeveel de leds aankunnen heb je hier wat aan:

Geel, Groen en Oranje: 2,1V bij 20mA
Rood: 1,8V bij 20mA
Blauw: 3,3V bij 20 mA

Ik denk dat ik een 9V batterij ga gebruiken weet jij of ik misschien meer of minder kan/moet gebruiken??

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:35
Ok 6 groepen van zoveel leds kan je niet direct aansturen. Op zich is dat wel te doen met een 9v blok alleen zal het niet heel lang duren voor die leeg is( maar dan kan je ook wat batterijen in parallel zetten als het langer mee moet gaan)

9V is voor een arduino via de powerregulator ook prima dus daar kom je ook goed uit. Alleen dan hebben tussen de arduino (die 5v outputs heeft met een max van 20ma per pin ) en je led arrays (die op 9v al 450ma trekken)

daar kan je een uln2003 tussen zetten. Die hang je aan de ground aan de ene kant komt de uitput poort van de arduino en aan de andere kant de uitgang voor de leds waar weer 9v aan hangt

Ik heb even een schemaatje gemaakt met een voorbeeld voor de blauwe led array, voor de rest van de letters moet je dan zelf kijken wat de makkelijkste manier is en dan ook zo aansluiten.
(Ik ga er hier wel vanuit dat je de 9v op de power regulator van de arduino aansluit)

Led array uitrekenen kan je hier doen http://led.linear1.org/led.wiz

met 9 volt en 14 blauwe leds kom je dan op het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Solution 0: 2 x 7 array uses 14 LEDs exactly
    +----|>|----|>|---/\/\/----+  R = 150 ohms

The wizard says: In solution 0:
  each 150 ohm resistor dissipates 60 mW
  the wizard thinks ¼W resistors are fine for your application
  together, all resistors dissipate 420 mW
  together, the diodes dissipate 924 mW              
  total power dissipated by the array is 1344 mW      
  the array draws current of 140 mA from the source.

[Voor 13% gewijzigd door Rmg op 09-06-2011 22:21]

Topicstarter
Rmg schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:03:
Ok 6 groepen van zoveel leds kan je niet direct aansturen. Op zich is dat wel te doen met een 9v blok alleen zal het niet heel lang duren voor die leeg is( maar dan kan je ook wat batterijen in parallel zetten als het langer mee moet gaan)

9V is voor een arduino via de powerregulator ook prima dus daar kom je ook goed uit. Alleen dan hebben tussen de arduino (die 5v outputs heeft met een max van 20ma per pin ) en je led arrays (die op 9v al 450ma trekken)

daar kan je een uln2003 tussen zetten. Die hang je aan de ground aan de ene kant komt de uitput poort van de arduino en aan de andere kant de uitgang voor de leds waar weer 9v aan hangt

Ik heb even een schemaatje gemaakt met een voorbeeld voor de blauwe led array, voor de rest van de letters moet je dan zelf kijken wat de makkelijkste manier is en dan ook zo aansluiten.
(Ik ga er hier wel vanuit dat je de 9v op de power regulator van de arduino aansluit)

[afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Ok top dankjewel dus dit is de uitkomst dan hoef ik alleen nog maar gaatjes te boren in een plankje en al die leds aan sluiten per 2 op een weerstand dan krijg je 1 serie en die sluit ik aan op de 16 van de ULN2003AN dat is dan de F en dan de L op de 15 enz toch??

die ULN2003AN moet toch ook op de batterij aangesloten worden?

• CrashOverDrive
Ja,
En pin 9 hoeft alleen maar aan de ground ( min ) gehangen te worden, thats it ;) , die chip heeft geen vcc ( plus ).
En om pin 18 dus aan te sturen, moet je een signaal zetten op pin 1. en voor pin 17 signaal op pin 2. etc

Wel even de weerstanden ed opnieuw uitrekenen voor wanneer je met de andere kleuren led's aan de gang gaat ivm andere spanningen ;)

Topicstarter
CrashOverDrive schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:14:
Ja,
En pin 9 hoeft alleen maar aan de ground ( min ) gehangen te worden, thats it ;) , die chip heeft geen vcc ( plus ).
En om pin 18 dus aan te sturen, moet je een signaal zetten op pin 1. en voor pin 17 signaal op pin 2. etc

Wel even de weerstanden ed opnieuw uitrekenen voor wanneer je met de andere kleuren led's aan de gang gaat ivm andere spanningen ;)
wat bedoel je met die signalen??? sorry ik ben nog niet echt ervaren

• Rmg
Anoniem: 409943 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:49:
[...]

wat bedoel je met die signalen??? sorry ik ben nog niet echt ervaren
signalen als in het in en uitschakelen van de arduino poorten. dat zijn digitale poorten en die kunnen hoog of laag zijn, simpel gezegd, er komt wel of geen stroompje uit.

http://www.arduino.cc/en/Reference/DigitalWrite dit is het commando wat je daar voor gebruikt

Topicstarter
Rmg schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:17:
[...]

signalen als in het in en uitschakelen van de arduino poorten. dat zijn digitale poorten en die kunnen hoog of laag zijn, simpel gezegd, er komt wel of geen stroompje uit.

http://www.arduino.cc/en/Reference/DigitalWrite dit is het commando wat je daar voor gebruikt
ok dank je wel voor de info ik ga aan de slag als jullie nog tips op opmerkingen hebben hoor ik het graag.

Topicstarter

[afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Is het een probleem dat ik in plaats van de arduino duemilanove de arduino uno gebruik en op de arduino uno zit een aansluiting voor naar net voeding kan ik hem ook zo aansluiten. Maar hoe sluit ik dan die ULN2003AN aan want ik heb maar 2 draadjes van net voeding??

• Rmg
Uno of duemilanove is geen probleem aan je netvoeding moet je gewoon extra draadjes maken (en zorgen dat ze geen kortsluiting maken ;)

Topicstarter
Rmg schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:08:
Uno of duemilanove is geen probleem aan je netvoeding moet je gewoon extra draadjes maken (en zorgen dat ze geen kortsluiting maken ;)
ok en ik gebruik niet de ULN2003AN maar de ULN2003AG is dit een probleem en met die netvoeding daar zit toch een output op naar de arduino wat doe ik daar dan mee

• Rmg
Anoniem: 409943 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:22:
[...]

ok en ik gebruik niet de ULN2003AN maar de ULN2003AG is dit een probleem en met die netvoeding daar zit toch een output op naar de arduino wat doe ik daar dan mee
Laatste letter is waarschijnlijk de package oid maakt bij dit soort componenten eigenlijk niet uit.

Uit de netvoeding heb je nu waarschijnlijk een connector die in de arduino past. Wat ik zou doen is een paar centimeter voor de connector dat ding eraf knippen (2) extra stukjes draad pakken, en die samen met de connector weer op de netvoeding solderen zodat je een losse + en - draad hebt en een connector die je in de arduino kan prakken.

wel netjes afschermen met krimpkous of tape zodat je geen kortsluiting maakt ;)

Topicstarter
Rmg schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:29:
[...]

Laatste letter is waarschijnlijk de package oid maakt bij dit soort componenten eigenlijk niet uit.

Uit de netvoeding heb je nu waarschijnlijk een connector die in de arduino past. Wat ik zou doen is een paar centimeter voor de connector dat ding eraf knippen (2) extra stukjes draad pakken, en die samen met de connector weer op de netvoeding solderen zodat je een losse + en - draad hebt en een connector die je in de arduino kan prakken.

Ok bedankt voor de informatie

Topicstarter
Rmg schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:29:
[...]

Weet iemand een goed materiaal om gaatjes in te boren waar ik de ledjes in ga plaatsen. En goed materiaal om de ledjes mee vast te maken want met lijm wordt erg lelijk.

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:46
Anoniem: 409943 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:13:
[...]

Weet iemand een goed materiaal om gaatjes in te boren waar ik de ledjes in ga plaatsen. En goed materiaal om de ledjes mee vast te maken want met lijm wordt erg lelijk.
Plexiglas, MDF, ander vlak hout. En met een drupje secondelijm blijven die LED-jes prima zitten.

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 20:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik zou zeggen neem plaatmateriaal van niet-splinterend hout (bijvoorbeeld MDF) of ABS kunststof, mooiste is dan nog wel een kunststof behuizing, dan heb je meteen een plek om je schakeling en bedrading weg te werken.

Voor het monteren van ledjes in plaatmateriaal zijn hele handige hulsjes verkrijgbaar, de led klikt daar zo in. Deze zijn onder andere te vinden bij Conrad.

edit: Mocht je toch met lijm aan de slag gaan, dan kan ik hot glue (met zo een lijmpistool) aanbevelen. Dan blijft alles mooi vastzitten, maar als het ooit weer los moet (voor reparatie bijvoorbeeld) dan kan dat ook :)

edit2:
ik gebruik niet de ULN2003AN maar de ULN2003AG is dit een probleem
Iets meer eigen inzet kan helemaal geen kwaad. Met een simpele google opdracht en bijvoorbeeld het vergelijken van de datasheets had je het antwoord zelf ook kunnen vinden.

[Voor 36% gewijzigd door real[B]art op 11-06-2011 21:41]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om ledjes vast te zetten zonder te lijmen is er een ringetje die je in je materiaal kunt prutsen: http://www.budgetronics.e...ouders-N_grp_12_12-1.html

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 21:57
@sypie, dit is ook al gepost door realbart?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kennelijk overheen gelezen. Nou ja, heeft TS de keuze en weet ie dat er zowel metalen als kunststof dingetjes zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
real[B]art schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:37:
Ik zou zeggen neem plaatmateriaal van niet-splinterend hout (bijvoorbeeld MDF) of ABS kunststof, mooiste is dan nog wel een kunststof behuizing, dan heb je meteen een plek om je schakeling en bedrading weg te werken.

Voor het monteren van ledjes in plaatmateriaal zijn hele handige hulsjes verkrijgbaar, de led klikt daar zo in. Deze zijn onder andere te vinden bij Conrad.

edit: Mocht je toch met lijm aan de slag gaan, dan kan ik hot glue (met zo een lijmpistool) aanbevelen. Dan blijft alles mooi vastzitten, maar als het ooit weer los moet (voor reparatie bijvoorbeeld) dan kan dat ook :)

edit2:
[...]

Iets meer eigen inzet kan helemaal geen kwaad. Met een simpele google opdracht en bijvoorbeeld het vergelijken van de datasheets had je het antwoord zelf ook kunnen vinden.
Zo'n houder voor leds zorgt dat er ook voor dat ze iets minder uitsteken vanaf het materiaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter

[afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Met welk programma heb je dat schematje gemaakt??

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 372687

Daarmee dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
nee ik bedoel die afbeelding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ook daarmee, komt er zo uitgerold.
Heb je uberhaupt al gekeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Boudewijn schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:20:
Ook daarmee, komt er zo uitgerold.
Heb je uberhaupt al gekeken?
ja natuurlijk heb ik gekeken maar op die afbeelding staat ook die arduino en die uln2003an hoe doe je dat dan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrashOverDrive
Iets meer eigen inzet mag ook wel hoor :O
Doe maar eens een google op "schema tekenen software".

Aan de kleuren van Rmg's schema te zien verwacht ik dat hij Eagle heeft gebruikt om het te tekenen. :9

[Voor 39% gewijzigd door CrashOverDrive op 12-06-2011 20:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
CrashOverDrive schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:34:
Iets meer eigen inzet mag ook wel hoor :O
Doe maar eens een google op "schema tekenen software".

Aan de kleuren van Rmg's schema te zien verwacht ik dat hij Eagle heeft gebruikt om het te tekenen. :9
Ok toch bedankt dat je me wil helpen maar ik heb al gezocht maar ik gebruik denk ik verkeerde zoekopdrachten ofzo want ik kon niks vinden

Topicstarter
Als ik op mijn arduino 9V aansluit komt het dan ook aan bij de ledjes als 9V??

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:25

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Gebruik de edit knop ( http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

http://tweakers.net/ext/f/93OGDVn8zio6RrIck1qYj8ne/full.png

;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:49:
Gebruik de edit knop ( [afbeelding] ) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:
;)
oo ja sorry even vergeten het zal niet nog een keer gebeuren

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 409943 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:46:
Als ik op mijn arduino 9V aansluit komt het dan ook aan bij de ledjes als 9V??
Nee arduino's maken krachtstroom.

Topicstarter
Boudewijn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:24:
[...]

Nee arduino's maken krachtstroom.
als hoeveel komt het er dan uit 5 V

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is dat een vraagstelling , of wat moet ik hier nou mee?
Ik zou als ik jou was eens kijken naar een transistor aan je AVR...

Topicstarter
Boudewijn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:51:
Is dat een vraagstelling , of wat moet ik hier nou mee?
Ik zou als ik jou was eens kijken naar een transistor aan je AVR...
Nee het was een vraag. En wat is AVR?
Weet jij toevallig ook wat ik moet programmeren op de pc om meerdere pins de gebruiken op de arduino en de leds gewoon te laten knipperen

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 409943 op 14-06-2011 19:10]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Zoals eerder gezegd: wat eigen inzet mag wel. AVR kan je gewoon op Google vinden, verder blijkt dat je nog zo goed als niets van de Arduino afweet, begin daarom maar eens met de tutorials en werk van daar uit verder.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

In het begin dacht ik dat er wellicht een trage start was en het topic een zetje in de rug was om aan de slag te kunnen. Maar als we je stap voor stap door dit ontwerp moeten loodsen zonder dat je zelf even wat termen in google intypt, zoals AVR, dan gaan we een slotje op dit topic doen. En stel ik daarbij voor dat je eerst de basiskennis wat opschroeft alvorens een topic er over te openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee