Toon posts:

Aanschaf van een Playstation 3

Pagina: 1
Acties:

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09-2021
Ik zit al een tijdje met het idee in het achterhoofd om een PS3 aan te schaffen, tot op heden game ik altijd lekker ouderwets op een PC maar sinds de aanschaf van een HDTV wordt het verlangen steeds groter.

Dan is de grootste reden voor het overstappen naar een console nog de graphics en de bespeelbaarheid. Tot op heden heb ik alle games die uitkwamen nog wel kunnen spelen op mijn laptop, maar games die afgelopen maanden uitkwamen kan mijn pc maar net aan, ik moet ze op lage settings zetten wil ik ze kunnen spelen, echter denk ik dat straks met MW3 een game waar ik heel erg naar uitkijk toch echt de koek op is.

En aangezien ik toch MW3 graag wil spelen en het liefst ook met een hoge setting heb ik 2 mogelijkheden, of een nieuwe pc kopen of een console kopen.. die eerste optie sluit ik direct uit want mijn laptop is verder nog in orde en ik het een nieuw systeem kost toch al gauw een hoop geld dus blijft de console een goede optie.

Nou speel ik best graag op een console, ik speel graag met een controller voor racegames, sportgames e.d maar de keren dat ik fps games speelde met een controller vond ik het niet fijn aanvoelen.

Daarom luidt mijn vraag als volgt: Is het spelen van fps games voor iemand die jarenlang met een toetsenbord en een muis heeft gespeeld gewoon een kwestie van wennen of blijft het spelen van fps games met een controller het toch net niet?

Mocht ik een console kopen gaan mijn keuze uit naar een PS3, alleen al voor titels als Gran Turismo, Killzone en Uncharted..

Hopelijk kunnen jullie mij hierin bij helpen :) .

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Richard! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:10:
Daarom luidt mijn vraag als volgt: Is het spelen van fps games voor iemand die jarenlang met een toetsenbord en een muis heeft gespeeld gewoon een kwestie van wennen of blijft het spelen van fps games met een controller het toch net niet?
Het is een kwestie van wennen, ik heb jarenlang op de PC op clan niveau games gespeeld, maar nu ik tegenwoordig FPS games op een PS3 speel zou ik niet meer naar de PC terugwillen :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40

Dennis1812

Amateur prutser

Puur wennen, console naar toetsenbord of toetsenbord naar console is beide wennen. Ben je in 1-2 weken volledig aan gewend.
Mooie aankoop trouwens :)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 12:01
Richard! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:10:
Nou speel ik best graag op een console, ik speel graag met een controller voor racegames, sportgames e.d maar de keren dat ik fps games speelde met een controller vond ik het niet fijn aanvoelen.

Dat verschilt nogal per game. Een muis is niet alleen 'preciezer', een door pc-gamers vaak geopperd argument, maar werkt in shooters op een andere manier; de uitwijking van de muis wordt direct gerelateerd aan de draaihoek, die van een joystick aan de hoeksnelheid. Dat heeft tal van consequenties die, als daar tijdens het ontwerpen onvoldoende rekening mee wordt gehouden, ervoor zorgen dat de besturing erg onhandig aanvoelt, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Eerdere versies van MW liepen naar mijn idee op consoles vrij soepel, dat heb je zo in de vingers.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:22
Heel eerlijk gezegd zat ik met bijna dezelfde vraag als jij. Ik heb zelf een best redelijk systeem die zeker nog mee kan kwa gaming.

Ik heb zelf net 3 weken geleden een Samsung Full HD 40 inch tv gekocht voor op de slaapkamer. Week daarna een PS3 gekocht omdat ik altijd in gedachten had, ooit als ik een leuke HD tv heb een PS3 erbij te nemen.

Nog geen moment spijt van gehad. Maar vooral bij de FPS games oftewel de shooters, moet ik in ieder geval nog even wennen. 't toetsenboard en muis wat ik gewend was heb ik nu ineens 2 joysticks op de controller. Ik heb dan weleenswaar ook geen console meer gehad sinds de N64 uitkwam.

Dus kort samengevat, zou ik als ik zo terugkijk hetzelfde hebben gedaan. Ja! Ik ben zeer tevreden met mijn PS3. EN dan heb ik 't nog niet eens over de vele andere mogelijkheden gehad van de console.

Anoniem: 373074

Ik heb zelf ook een maandje geleden een ps3 gekocht, ps3 is echt leuk voor vliegen racen, lopen
schieten op de ps3 moet ik zelf niet zo veel van hebben toch te veel mijn muis en toetsenbord gewend, killzone 3 ligt dan ook in de hoek en wordt er vooral gt5 gespeeld. Maar als nog zou ik zeker een ps3 kopen.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 19:52
Mag ik je vragen waarom je alleen de PS3 overweegt en niet de Xbox 360? Niet dat ik bevooroordeeld ben (het zijn beide prima systemen), maar gewoon benieuwd uit eigen interesse :) .

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb destijds een PS3 voor een leuke prijs over kunnen nemen, maar dat nam niet weg dat het al een tijd op mijn verlanglijstje stond.
Het is inderdaad wennen, gewoon veel spelen dan komt het vanzelf. Eerste paar keer werd ik inderdaad dik ingemaakt met COD en dan vloek en scheld je wat. Maar vooral het gemak: aanzetten, game er in en spelen dat trok mij heel erg aan.

Tevens werd ik op de pc gek van al de cheaters in de verschillende games die ik speelde, bij de PS3 heb ik dat probleem nu helemaal niet meer. Iedereen speelt mijn inziens fair, de een is gewoon getrainder dan de ander.

Oh en wat betreft de vraag van mij bovenganger, waarom PS3 en geen XBOX....?
Simpel: Ik had geen zin om voor de XBOX een account te kopen terwijl ik op de PS3 "gratis" kon gamen. :P

• Richard!
Cubic X schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:15:
Mag ik je vragen waarom je alleen de PS3 overweegt en niet de Xbox 360? Niet dat ik bevooroordeeld ben (het zijn beide prima systemen), maar gewoon benieuwd uit eigen interesse :) .
Zoals ik ook in de openingspost al zei, de titels als Gran Turismo, Killzone, Uncharted e.d allemaal games die ik echt geweldig vind, en die ik dus graag wil kunnen spelen en dus ook de nieuwe delen die daar eventueel nog van uit gaan komen.

Niks met een 360, de controller vind ik zeer fijn, ik heb tenslotte voor games veel games een 360 controller voor Windows, geweldig ding! Maar een Playstation heeft mij altijd al wat meer aangestaan dan een Xbox, met de ps2 altijd veel plezier gehad. Tot slot vind ik het menu van een PS3 een stuk mooier en fijner werken :) .

Het gemak is inderdaad een heel groot voordeel, nooit problemen met dingen die weer niet eens goed geïnstalleerd zijn e.d.

Tot slot nog bedankt heren, aan deze informatie had ik zeker wat en heb dus ook besloten om er binnenkort een aan te gaan schaffen!

Iemand nog voorkeuren voor bepaalde grote van HDD?

[Voor 15% gewijzigd door Richard! op 08-06-2011 21:29]

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 19:52
Richard! schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:26:
[...]

Zoals ik ook in de openingspost al zei, de titels als Gran Turismo, Killzone, Uncharted e.d allemaal games die ik echt geweldig vind, en die ik dus graag wil kunnen spelen en dus ook de nieuwe delen die daar eventueel nog van uit gaan komen.

Niks met een 360, de controller vind ik zeer fijn, ik heb tenslotte voor games veel games een 360 controller voor Windows, geweldig ding! Maar een Playstation heeft mij altijd al wat meer aangestaan dan een Xbox, met de ps2 altijd veel plezier gehad. Tot slot vind ik het menu van een PS3 een stuk mooier en fijner werken :) .

Het gemak is inderdaad een heel groot voordeel, nooit problemen met dingen die weer niet eens goed geïnstalleerd zijn e.d.

Tot slot nog bedankt heren, aan deze informatie had ik zeker wat en heb dus ook besloten om er binnenkort een aan te gaan schaffen!

Iemand nog voorkeuren voor bepaalde grote van HDD?
Oke, duidelijk. Houd er alleen wel rekening mee dat nieuwe delen van Gran Turismo en Killzone hoogstwaarschijnlijk niet meer op de PS3 uitkomen, maar op de PS4. Zeker nu Nintendo als eerste de nieuwe console heeft aangekondigt zullen Microsoft en Sony niet langer achterblijven, ik denk zelf PS4 volgend jaar. Maar he, zo kan je blijven wachten ;) .

Gewoon aanschaffen dus, krijg je geen spijt van :) .

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het wennen aan de controller duurde bij mij wat langer. Scheelt wel veel als je games zoals GTA of Uncharted speelt, daar komt het met auto-aim iets minder op precisie aan zodat je eraan kan wennen. Gelijk (online) FPS shooters gaan spelen is een te grote stap als je geen controller gewend bent.

Maar ik ben erg blij met die stap naar de console destijds :)

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 00:44

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Tegen de tijd dat MW3 uitkomt ben je wel gewend aan de controller in shooters hoor. :)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-05 20:50
ik heb 2 jaar geleden ook een 360 gekocht maar was een half jaar geleden toch heel erg blij me mijn nieuwe pc en me game muis..
veder maak je geen zorgen ps4 komt nog lang niet ik denk zelf eind 2013

Anoniem: 337891

Wat tips voor de controller gewenning. Ben zelf een jaartje terug overgestapt, na flink veel CoD2 op de PC, op de Xbox 360. Ging in het begin echt beroerd vanwege verschil tussen input van muis versus input joystickjes. Je hersenen moeten wennen aan andere handelingen verrichten bij snelle reacties.

-Lage sensitivity is je vriend. Zo schiet je op lange afstand heel stabiel en hou je de boel bestuurbaar. Maak je niet druk om de paar jumpende malloten die elke keer sneller lijken te zijn. Speel op low sens tot je goed kan mikken en bewegen. Gooi hem daarna wat omhoog. Als je wil. Ik ken zat goede spelers die met zeer lage sens spelen.

-Speel rustig in het begin. Ook al begin je met een game dat je kent op de PC. De maps worden totaal anders gespeeld op de console, mede doordat er minder spelers per lobby zijn. Maar ook omdat de besturing net minder snel is. Waar je bij de PC veel cover glitchertjes hebt heb je bij de console veel meer beweging in en rondom de spawns.

Ben zelf erg tevreden met de Xbox voor shooters. Heb ook een prima PC waar ik BO op max kan spelen maar daar ben ik pres 1 lvl 30. Op de Xbox allang pres 15 met bijna alle gouden camo's. Heel chill om makkelijk met vrienden in een team zitten. Ook top dat je niet hoeft te kloten met instellingen. Alles werkt gewoon. Daar offer ik graag wat graphics voor op. VInd de gameplay namelijk niet minder. Wel anders. Daarnaast ben ik haast vergroeid met de controller. :)

Veel plezier met de PS3. :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

Ik vond shooters ook onbestuurbaar met een controller. Maar heb daarna wel veel andere games gespeeld zoals Uncharted, GTA etc. Ook in die games moet je wel regelmatig richten en schieten en zo heb ik het spelenderwijs nog aardig onder de knie weten te krijgen.

Gamen op de bank, zonder je druk te hoeven maken over hardware, blijft gewoon super-relax.

edit: zie nu dat ik gewoon praktisch hetzelfde heb getypt als Tom... en had zn post niet eens gelezen..

[Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 08-06-2011 23:01]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja, het is gewoon wennen. Misschien ben je na een dag of twee al gewend, maar kan ook nog wel drie weken duren.

Grote voordeel is inderdaad gewoon eigenlijk 'plug and play'. Voor PSN moet je wel even een account aanmaken als je online wilt gamen, maar dat is ook maar eenmalig. Het is disc erin en spelen maar. Op de PC kunnen veel games meestal, maar niet altijd, even net wat mooier (hogere resolutie) terwijl het bij de PlayStation en Xbox vaak 720p is en in sommige gevallen 1080p (60 fps) zoals bij Gran Turismo 5. Voor de PS en Xbox is alles gewoon geoptimaliseerd en weet je dat 't werkt, terwijl je bij de PC versie met veel verschillende hardware rekening moet houden.

Bij de PS heb je dan ook nog is vaak het voordeel dat er vrijwel geen cheaters zijn. En zoals ik al zei is controller gewoon wennen.

Je levert misschien wat in op graphics maar bedenk dan wel:
- dat je verder van de TV dan een computer scherm zit
- de game juist op de PS3 is getest en er rekening is gehouden met twee soorten hardware (die van de Xbox en PS3 in geval van multiplatform), anders slechts voor 'één soort hardware'
- meestal geen verplichte installatie en anders maar eenmalig
- disk erin en spelen maar
- makkelijk online gamen, geen gedoe met instellingen
- en er zijn soms nog altijd wel exclusives die Full HD zijn (zoals Gran Turismo 5 met 60 fps) [komen we ook weer terug op hardware optimalisatie, als 't multiplatform was geweest was de game nooit zo goed geweest]
- controller is even wennen, maar de kans is enorm klein dat je er niet aan zal wennen

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-05 08:35
Anoniem: 337891 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:00:
Ik ken zat goede spelers die met zeer lage sens spelen.

Speel rustig in het begin.
Ikke?:P

Gewoon spelen, gaat vanzelf beter.

Gaude et aude

• Richard!
Uniciteit schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:14:
Je levert misschien wat in op graphics maar bedenk dan wel:
In mijn geval dan niet, games als Black Ops en TDU2 speel ik nu op een resolutie van 1280x720 en de rest allemaal op low, dus erop vooruit gaan zal ik zeker :) .

Anoniem: 409438

Xbox kids zijn irritant

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54
Ik wou toch nog ff corrigeren, GT5 is zeker geen 1080p. Ze hebben zelfs concessies moeten doen om het draaiend moeten krijgen op een lagere resolutie en het nog relatief vlot te laten draaien. Veel van de grotere spellen halen zelfs de 720p niet. Dit wordt dan wat geupscaled zodat het niet te erg opvalt. AA staat ook uitgeschakeld bij heel wat games. Overigens heeft de X360 hetzelfde probleem, ze zijn zwaar underpowered aan het raken tov de PC.

Ik heb nu bijna 3 jr een PS3, en ik ben dus geheel gewend geraakt aan de controls en ik kan met een fps wel redelijk mee, maar op een pc speelt het gewoon 1000 keer beter. Met de muis voelt het gewoon veel natuurlijker aan. De acties zijn ook gewoon een stuk sneller.

Overigens heb ik nauwelijks spelletjes voor de PS3 waar ik gewoon de blu-ray er in moest doen en dat ik kon spelen. In het algemeen moet het nog eerst geinstalleerd worden, waarna er ook nog eens updates binnengehaald moeten worden (heel, heel erg traag). (Games zijn ook niet zo tweakable als bij de pc, bij de pc kan je dikwijls de intro's enzo deleten omdat je dat na 1000 keer toch wel gezien hebt, of een trainer installeren als je het spel eens op een andere manier wil spelen. Maar dit is allemaal helaas niet mogelijk.)

Voor de vele extra's dat de ps3 zogezegd zou hebben, hoef je het ook niet te doen. Al die dingen zijn het net niet, of worden achteraf volledig gesaboteerd door Sony (cfr, linux of films afspelen) of worden niet uitgebracht in Nederland.

Mijn post klinkt nu wel best negatief, maar eigenlijk zou ik zo terug opnieuw een ps3 kopen, ook al is het ondertussen best verouderd en kunnen ze beter vandaag dan morgen een nieuwe versie uitbrengen. Maar de spelletjes zijn naar mijn mening onovertroffen. Er zijn ondertussen al zoveel AAA titels en er blijven er gewoon aankomen. Dus is en blijft de ps3 voorlopig mijn spelplatform.

Maar als je enkel spellen koopt/wil die ook op de pc verkrijgbaar zijn, dan zou ik het wel weten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee