Toon posts:

HotSpots, wat vinden we ervan? (enquete over HotSpots)

Pagina: 1
Acties:

• Kingston|IA
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-02-2020
Beste Tweakers,

Graag zou ik een discussie op gang willen brengen over HotSpots.
Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Waarom gebruikt u ze wel of juist niet?
Wat zouden jullie verbeterd willen zien aan HotSpots?
Hebben HotSpots meerwaarde tov het 3G netwerk?

Tevens zoek ik respondenten voor mijn onderzoek over het gebruik/ kennis van HotSpots onder T-Mobile en KPN abonnees.
Ik voer dit onderzoek uit in het kader van mijn afstudeerscriptie als IBMS student aan de Hogeschool van Amsterdam.
Het onderzoek duurt ongeveer 5 minuten.

Bedankt voor uw deelname aan het onderzoek :)

link naar enquête:
https://spreadsheets0.goo...UWXFBb2UxNVA4bmc6MA#gid=0

Mijn mening over de HotSpots:

Ik heb zelf positieve ervaringen met Hotspots ik vind alleen het inloggen niet makkelijk. Als ik wil inloggen moet ik een sms sturen waardoor ik mijn inlognaam en code krijg, wat ik niet echt gebruiksvriendelijk vind.
Bij mijn prijsplan mag ik niet gratis gebruik maken van alle hotspots waardoor ik alleen Hotspots gebruik die sowieso gratis zijn zoals bij de Mcdonalds.
Ik vind de Hotspots een leuke bijkomstigheid bij een prijsplan maar ben zelf niet bereid om ervoor te betalen. Daarvoor heeft de wifi verbinding niet genoeg meerwaarde tov mijn 3g verbinding.
Als het gratis zou zijn zou ik er meer gebruik van maken want ik vind een wifi verbinding toch fijner werken dan 3G.
Ik vind ook informatievoorziening over Hotspots niet voldoende, waardoor ik het gevoel heb dat veel mensen er geen gebruik van maken uit voorzorg om bijv eventuele kosten te voorkomen.

Hoe denken jullie erover?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 00:50

Bullet NL

Eigen Wijs

User Kingston heeft toestemming gekregen van de GoT crew voor deze discussie en de link naar de enquête

[Voor 59% gewijzigd door Bullet NL op 08-06-2011 23:03]

Cogitationis poenam nemo patitur

Anoniem: 189049

ingevuld!

Ik vind hotspots totaal onnodig eerlijk gezegd.
Ik ben nooit lang genoeg op een plek waar hotpots zijn om moeite te doen om in te loggen.
Als ik automatisch ingelogd zou worden als ik er in de buurt was zou ik het wel fijn vinden.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:04
In Nederland zijn hotspots imho hevig achterhaald aangezien 'iedereen' tegenwoordig voorzien is van een werkende 3g verbinding. Echter was ik onlangs in sri lanka, waar alles wat infrastructuur heet verboden lijkt te zijn, en dan is het hebben van een hotspot hier en daar wel heel erg prettig. (het aantal hotel eigenaren wat verwacht "morgen" weer verbinding te hebben is dan weer wat minder, maargoed...).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Deze enquete gaat alleen over Hotspots van T-Mobile en KPN. Daar kan ik helemaal niks mee. Ik zie het nut er van ook totaal niet. Vaak is er toch al wel gratis WiFi beschikbaar in de buurt waar zo'n hotspot is.Daar kan je dus ook met je laptop, gameconsole, iPod, prepaid telefoon op kan. Het inloggen via een web-interface is zeer vervelend. Vaak gebruik je een bepaalde applicatie zoals een email-client of Facebook-app. Als je dan eerst de web-browser moet openen om in te loggen is dat zeer storend, vooral op mobiele apparaten waarbij het switchen niet zo makkelijk gaat. Ook het opvragen van het wachtwoord bij de kassa is vaak hinderlijk.

Voor horecaugelegenheden is het aanbieden van gratis WiFi denk ik wel handig. Voor mij is het regematig een beslissende factor om ergens wel of niet heen te gaan. Vaak ook wordt de WiFi gebruikt om "in te checken" op Facebbook zodat al je vrienden kunnen zien dat je daar bent.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee