Toon posts:

uitschakelen javascript in browser(codematig)

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views

Onderwerpen

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik zou graag willen weten hoe ik codematig javascript kan uitschakelen of voorkomen dat javascript wordt uitgevoerd. een soort noscript dus maar dan in een browser gemaakt met visual basic 2008. ik heb al geprobeerd te googlen maar ik heb alleen manier gevonden om dit via het register te doen. Dit is echter niet bruikbaar voor mijn project (voor school) omdat ik uitga van een situatie dat de gebruiker geen admin rechten heeft. weet iemand hoe dit moet? of is het uberhaubt niet mogelijk op deze manier? een linkje of klein voorbeeld zou erg fijn zijn. alvast bedankt.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:46

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat voor browser gebruik je, schrijf je je eigen browser? Via het register zal niet gaan omdat browsers cross-platform zijn ;)

Wat is het doel van dit project dan?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05 23:48
Ik betwijfel of dit mogelijk is behalve zelf de settings opnieuw wegschrijven voor elke mogelijke browser die je bedenken kan. Het via registry uitschakelen werkt volgens mij enkel voor Internet Explorer? Maar zoals al is gevraagd: wat is het doel van je project? Er zijn wellicht meerdere wegen die naar rome leiden ;)

• williewonka03
ik bedoel alleen voor mijn eigen browser. ik maak een eigen internet browser met visual basic 2008 en probeer daar zo veel mogelijk opties in te stoppen. het uitschakelen van javascript binnen mijn eigen browser is daar een van. ik wil ook nog een adblocker maken maar dat is een andere vraag hoe dat moet. het gaat dus om een noscript in mijn zelfgeschreven browser.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je echt zelf een browser maakt, weet je ook wel hoe de javascript engine erin zit. :z

{signature}

• williewonka03
Voutloos schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:06:
Als je echt zelf een browser maakt, weet je ook wel hoe de javascript engine erin zit. :z
lol
ik gebruik natuurlijk het browser element uit de toolbox.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:25

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

williewonka03 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:23:
ik gebruik natuurlijk het browser element uit de toolbox.
Oftewel een Internet Explorer control, oftewel: je maakt geen browser, je maakt een Chrome.
En de browsercontrol is ruk; dan weet je dat vast. Het geeft je zo goed als geen controle over wat dan ook. En daar hoort o.a. ook het in/uitschakelen van JS bij (correct me if I'm wrong). En als 't al lukt is bij de "echte" IE ook meteen JS uitgeschakeld. Zullen je gebruikers leuk vinden ;)

[Voor 28% gewijzigd door RobIII op 08-06-2011 20:35]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• williewonka03
RobIII schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:33:
[...]

Oftewel een Internet Explorer control, oftewel: je maakt geen browser, je maakt een Chrome.
En de browsercontrol is ruk; dan weet je dat vast. Het geeft je zo goed als geen controle over wat dan ook. En daar hoort o.a. ook het in/uitschakelen van JS bij (correct me if I'm wrong). En als 't al lukt is bij de "echte" IE ook meteen JS uitgeschakeld. Zullen je gebruikers leuk vinden ;)
Is het dan ook mogelijk om een volledig nieuwe browser in visual basic te schrijven? En zo ja heb je dan een kinkje met info daarover? Zelf kan ik dit niet vinden

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ventieldopje schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:05:
Via het register zal niet gaan omdat browsers cross-platform zijn ;)
Huh? Een browser is een applicatie zoals alle andere en kan evengoed aan een OS gebonden zijn.

Is het niet mogelijk om de html code voor het tonen in de 'browser' op te vangen? En deze dan te parsen en eventueel aan te passen (via een xml parser)?

Volledig zelf bouwen lijkt me in eerste instantie niet zo simpel, je moet dan alle html en css standaarden gaan implementeren en de elementen vormgeven.
Zoek eens of het mogelijk is om een andere engine aan te spreken? Gecko of Webkit of zo, om deze de pagina's te laten renderen.

Tip: http://www.geckofx.org/

[Voor 26% gewijzigd door kluyze op 08-06-2011 22:25]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:25

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

williewonka03 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:17:
[...]

Is het dan ook mogelijk om een volledig nieuwe browser in visual basic te schrijven? En zo ja heb je dan een kinkje met info daarover? Zelf kan ik dit niet vinden
:D zelf bouwen? Heb je even een paar honderdduizend manjaren tijd? ;) Vergeet dat maar rustig :P Als je perse een "eigen" browser wil bouwen zul je toch bij embedden van IE, Webkit, Gecko of een andere engine uitkomen. Het bouwen van een browser-engine leg je niet "effe" in een linkje uit. En alle vooroordelen over VB aside, dat is dan niet bepaald de beste keus ;) Net zoals je geen spaceshuttle bouwt van de rommel in je schuur.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou ja, of je skipt meteen CSS en begint met lynx nabouwen. Als je wat hoekjes afsnijdt kan je best snel 'iets' hebben. Let wel op dat werkelijk niemand je eindresultaat wilt gebruiken. :P

* Voutloos heeft ook ooit een 'browser' gemaakt, in C. Was bovendien bijzonder compleet, zolang je tevreden bent met enkel support voor een handjevol statuscodes en h1, p, img en a tags. :D

{signature}

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27

alienfruit

the alien you never expected

Ja, beginnen bij HTML 3.2 :+ Ik ben er maar mee gestopt jaren (1998) geleden was mij te veel werk. Vooral die render problemen qua fonts kwamen... Tjonguh wat een bagger zeg.

[Voor 72% gewijzigd door alienfruit op 08-06-2011 23:43]

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 23:30
Misschien niet direct een oplossing voor je probleem maar je kan een proxyserver maken die al het verkeer afvangt en controleert of er Javascript bestanden meegestuurd worden. Ook kan je de Javascript in de html pagina er dan uit filteren.

Nu klinkt het maken van een proxyserver misschien moeilijk maar hier kan je in ieder geval wat meer over vinden op internet (ik heb er zelf ook een moeten maken voor school).

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:02
williewonka03 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:17:
[...]

In visual basic wordt lastig, maar Chrome en Firefox bijvoorbeeld zijn open-source. Ergo, je kan relatief eenvoudig die sourcecode pakken en aan de hand daarvan een 'eigen' browser maken die je aanpast naar je eigen wensen.

Maar aangezien dit een schoolproject is kun je denk ik maar beter die hele no-JS feature vergeten ;) Besides, nieuw is het ook niet, legio browsers ondersteunen die feature al jaren.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• alienfruit

alienfruit

Misschien kan je dit gebruiken:
https://github.com/chillitom/CefSharp

En vervolgens uitzoeken of er een aan/uit optie is voor het draaien van scripts.

Aah, je gebruikt TWebBrowser dan kan je gewoon dit gebruiken:
MSDN: WebBrowser Customization
DLCTL_NO_SCRIPTS and DLCTL_NO_JAVA: Scripts and Java applets will not be executed.

[Voor 50% gewijzigd door alienfruit op 09-06-2011 08:55]

• williewonka03
FragFrog schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 01:18:
[...]

In visual basic wordt lastig, maar Chrome en Firefox bijvoorbeeld zijn open-source. Ergo, je kan relatief eenvoudig die sourcecode pakken en aan de hand daarvan een 'eigen' browser maken die je aanpast naar je eigen wensen.

Maar aangezien dit een schoolproject is kun je denk ik maar beter die hele no-JS feature vergeten ;) Besides, nieuw is het ook niet, legio browsers ondersteunen die feature al jaren.
dat is nou net de reden dat ik het er in wil hebben. het moet een zo volledig mogelijke kloon zijn.
alienfruit schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:52:
Misschien kan je dit gebruiken:
https://github.com/chillitom/CefSharp

En vervolgens uitzoeken of er een aan/uit optie is voor het draaien van scripts.

Aah, je gebruikt TWebBrowser dan kan je gewoon dit gebruiken:
MSDN: WebBrowser Customization

[...]
sorry maar ik heb geen ervaring in C ik snap werkelijk niks van die pagina. is er niet zo iets maar dan in de standaard vb.net taal? alvast hartelijk bedankt voor alle reacties!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:46

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

kluyze schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:18:
[...]
Huh? Een browser is een applicatie zoals alle andere en kan evengoed aan een OS gebonden zijn.
Dat zei ik omdat het niet duidelijk was dat het om zijn eigen browser ging, ik dacht dat hij een programma wou schrijven in een browser dat javascript uit kon schakelen. Nouja goed het was nogal vaag ;)
williewonka03 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:07:
[...]

dat is nou net de reden dat ik het er in wil hebben. het moet een zo volledig mogelijke kloon zijn.

[...]

sorry maar ik heb geen ervaring in C ik snap werkelijk niks van die pagina. is er niet zo iets maar dan in de standaard vb.net taal? alvast hartelijk bedankt voor alle reacties!
Ik denk niet dat je ver gaat komen in vb.net om een browser te schrijven behalve dan door het IE control te gebruiken maar dan krijg je een soort Maxthon clone. Wees een goeie student en kijk wat de andere mensen van je klas doen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• alienfruit

alienfruit

Ja maar, je kan nu toch googlen op DLCTL_NO_SCRIPTS? Dan kom je vast wel wat bruikbaars in C#, VB.NET of Delphi tegen. Er is zelfs een Webbrowser2 voorbeeld op support.msdn.com volgens mij. Maar goed, ik heb sinds 97 niet meer met de WebBrowser ActiveX component gewerkt...

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:42

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Ik heb er wel genoeg van eigenlijk. Ik zie nergens dat je zelf inzet toont. Je roept alleen maar heel de tijd om linkjes, voorbeelden en dergelijke. Er wordt genoeg nuttigs gezegd door de mensen die je op weg proberen te helpen, maar dat lijk je te negeren tot er iemand met linkjes op de proppen komt. Waarom je zelf keywords niet gewoon eens in de zoekmachine intikt en dan aangeeft waarom je niet verder komt met de info die je daar kan vinden, dan kan er nog iets zinnigs van gezegd worden. Op deze manier schieten we niets met het topic op en daarom gooi ik het dicht. Lees de Quickstart nog eens door.

Mocht je nu tegen een probleem aan lopen bij het schrijven van je project, zorg dan dat je topicstart genoeg relevante informatie heeft, dat wij duidelijk kunnen zien wat je nou zelf allemaal probeert en doet (zoals bijvoorbeeld met je docent overleggen, knowledge bases afstruinen etc).

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee