Toon posts:

Op zoek naar nieuw RAM

Pagina: 1
Acties:

• Gerton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-05 21:44
Hallo mensen, ik ben al een tijdje op zoek naar nieuw RAM geheugen en zou graag van 4GB naar 8GB gaan.
Ben ook binnenkort jarig dus heb wel aardig wat geld uit te geven.

Mijn PC specs op dit moment:

Moederboard: Packard Bell H57M01
CPU: intel i7 860
Videokaart: XFX Radeon HD6950 2gb.
4GB DDR3 (dit wil ik dus 8 hebben)

Ik merk vaak dat mijn RAM 94% vol zit, vandaar dat ik graag 8GB erin wil hebben.

Zelf zat ik zo te denken aan rond de 100 euro, en heb deze RAM sticks bekeken.
Ik game ook veel, vandaar de videokaart en de processor.

GeIL IDIFX6
Corsair Dominator CMP8GX3M2B1333C9
Mushkin DDR3 PC3-12800 7-9-8-24 Redline

Zou iemand mij kunnen vertellen welke van deze 3 nou het beste zijn ? en of het slimmer is om 4 sticks te halen of 2 ivm prestatie.

Ik hoor graag zo snel mogelijk van jullie.

[Voor 10% gewijzigd door Gerton op 08-06-2011 17:50]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:38

M2M

medicijnman

te langzaam geheugen? Als er iets is wat je in je systeem voldoende hebt, is het wel geheugenbandbreedte.

Check de QVL van je moederbord, te vinden op de website van de fabrikant van je moederbord. Als het een custom moederbord is, is er soms wat te vinden op de website van packard bell, en anders is het googlen op je systeem type en hopen dat iemand op een forum gepost heeft die hetzelfde systeem heeft en een geheugenupgrade uitgevoerd heeft.

-_-

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
gerton112 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:34:
Zelf zat ik zo te denken aan rond de 100 euro, en heb deze RAM sticks bekeken.
Waarom 100 euro als 55 ook genoeg is?

• Gerton
Nielson schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:40:
[...]
Waarom 100 euro als 55 ook genoeg is?
Ik had niet verwacht dat 8GB ook voor 55 euro verkrijgbaar was.. dus ik was alleen maar bezig om rond de 100 euro te kijken.

Is dat goed RAM geheugen ? ik wil er namelijk nog wel een jaartje of 2 mee door kunnen.
M2M schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:39:
te langzaam geheugen? Als er iets is wat je in je systeem voldoende hebt, is het wel geheugenbandbreedte.

Check de QVL van je moederbord, te vinden op de website van de fabrikant van je moederbord. Als het een custom moederbord is, is er soms wat te vinden op de website van packard bell, en anders is het googlen op je systeem type en hopen dat iemand op een forum gepost heeft die hetzelfde systeem heeft en een geheugenupgrade uitgevoerd heeft.
Dat was ik ook van plan, maar omdat het van Packard Bell is, en omdat ze ongelovelijk weinig informatie hebben op hun Website, kan ik geen specs vinden van het moederboard... vind ik heel apart maar het is waar.
ik was ook idd aan het hopen dat er iemand zou komen met het zelfde moederboard.
Dat is nog maar afwachten.

[Voor 41% gewijzigd door Gerton op 08-06-2011 17:46]

• Gerton
Onnodig extra post. kijk originele post.

[Voor 82% gewijzigd door Gerton op 08-06-2011 17:48]

• Nielson
Heb je nu 4x1GB of 2x2GB? Neem aan het eerste anders kun je er gewoon 2 bijprikken natuurlijk (mits je ook 4 sloten hebt).

• Gerton
Nielson schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:48:
Heb je nu 4x1GB of 2x2GB? Neem aan het eerste anders kun je er gewoon 2 bijprikken natuurlijk (mits je ook 4 sloten hebt).
Ja ik heb 2x2GB. maar ik zoek 4x2GB.

Had eigenlijk het idee dat de MHz van mijn huidige RAM wat aan de trage kant is.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 22:38

M2M

medicijnman

Post een CPU-Z screenshot eens. Gewoon meerdere keren cpu-z openen, allemaal op een aparte tab zetten en dan 1 screenshot trekken.

-_-

• Nielson
gerton112 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:49:
[...]

Had eigenlijk het idee dat de MHz van mijn huidige RAM wat aan de trage kant is.
Onderbouw eens waarom je dat denkt. Waarschijnlijk zit er nu gewoon DDR3-1066 (533MHz) of 1333 (667MHz) in wat gewoon een normale snelheid is.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:31
gerton112 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:49:
[...]

Waarom koop je niet gewoon 2x2GB erbij.. Zoek daarnaast eens uit met CPU-Z welk RAM je momenteel hebt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Gerton
D4NG3R schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:55:
[...]

Waarom koop je niet gewoon 2x2GB erbij.. Zoek daarnaast eens uit met CPU-Z welk RAM je momenteel hebt.
Nou ik wil graag dual channel 8GB hebben.

• D4NG3R
En jij denkt dat dat niet kan omdat?...

[Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 08-06-2011 18:21]

• Gerton
D4NG3R schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:20:
En jij denkt dat dat niet kan omdat?...
Ja maar ik las ergens dat 2x4GB sneller is dan 4x2GB
Trouwens in volgende post mijn CPU-Z screens

• D4NG3R
2x4GB kan sneller zijn op oudere systemen, omdat de geheugen controller dan minder belast word. In een modern systeem hoef je je hier geen zorgen om te maken.

Edit: Daarnaast wil je zelf voor 4x2GB gaan, waarom spreek je jezelf tegen 8)7 .

Ik las dat dit beter was, maar toch doe ik dat...

[Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 08-06-2011 18:25]

• Gerton
Mijn CPU-Z screens, omdat er naar zijn gevraagd

Dat plaatje van de graphics begrijp ik overigens niet.

• Gerton
D4NG3R schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:24:
2x4GB kan sneller zijn op oudere systemen, omdat de geheugen controller dan minder belast word. In een modern systeem hoef je je hier geen zorgen om te maken.

Edit: Daarnaast wil je zelf voor 4x2GB gaan, waarom spreek je jezelf tegen 8)7 .

Ik las dat dit beter was, maar toch doe ik dat...
Omdat ik aan het twijfelen was over de snelheid van de 4x2GB heb ik mede deze post aangemaakt.

• D4NG3R
Het ging mij puur om de Memory tab. Je hebt dus gewoon standaard DDR3-1333MT/s (667Mhz).

Geen moeite doen en gewoon een kitje met dezelfde snelheden/timings/voltages halen:
pricewatch: Corsair XMS3 TW3X4G1333C9

• Gerton
D4NG3R schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:29:
Het ging mij puur om de Memory tab. Je hebt dus gewoon standaard DDR3-1333MT/s (667Mhz).

Geen moeite doen en gewoon een kitje met dezelfde snelheden/timings/voltages halen:
pricewatch: Corsair XMS3 TW3X4G1333C9
Kan ik dat niet beter Deze halen ? zelfde timing voltage etc. maar 4gb meer RAM ?

• D4NG3R
Denk je echt baat te hebben bij 12GB ram :S?

• Gerton
D4NG3R schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:53:
Denk je echt baat te hebben bij 12GB ram :S?
Hmm daar heb je een punt. maar het kan geen kwaad toch ?

• D4NG3R
Het kan geen kwaad, maar nogmaals: Denk jij echt baat te hebben bij 12GB RAM?

Waarom geld steken in iets wat nutteloos is :S .

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
je geheugen zit altijd zo vol omdat windows standaard dingen cached, bijvoorbeeld veel gebruikte programmas chached ie alvast zodat het snel geopend kan worden. zodra je wat anders gaat gebruiken wat geheugen gebruikt gaat ie het geheugen vrijmaken. Dat hoge percentage hoef je je dan ook niet druk om te maken.

• Gerton
D4NG3R schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:51:
Het kan geen kwaad, maar nogmaals: Denk jij echt baat te hebben bij 12GB RAM?

Waarom geld steken in iets wat nutteloos is :S .
Waarom nutteloos ? als ik nu 8 gb haal betaal ik 55 euro..
Als ik nu 4gb haal betaal ik 35 euro.
dan maak ik 10 euro winst als ik ooit nog eens wil uitbrijden ?
als het maar om zo'n klein bedrag gaat. waarom dan niet gewoon veel?

• D4NG3R
gerton112 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:26:
[...]

Waarom nutteloos ? als ik nu 8 gb haal betaal ik 55 euro..
Als ik nu 4gb haal betaal ik 35 euro.
dan maak ik 10 euro winst als ik ooit nog eens wil uitbrijden ?
als het maar om zo'n klein bedrag gaat. waarom dan niet gewoon veel?
Als je het niet gebruiken gaat, is elke euro er 1 teveel?..

Kerel, als je toch alle adviezen gaat negeren, zoek het dan lekker zelf uit 8)7 .

• Gerton
D4NG3R schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:18:
[...]

Als je het niet gebruiken gaat, is elke euro er 1 teveel?..

Kerel, als je toch alle adviezen gaat negeren, zoek het dan lekker zelf uit 8)7 .
Nee, ik probeer alleen me te denken.
ik heb al een advies aangenomen, om mijn huidige RAM te laten zitten. als je dan gaat reageren, lees dan niet alleen de eerste post.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:06
Wat anderen inderdaad al zeggen, windows cached erg veel programma's. Of naja, windows, dat doen de programma's zelf, maar windows heeft een tooltje waar je dat mee uit kunt zetten ;).

Klik op start en type in : msconfig --> ga naar het tabje 'opstarten' en vink alles uit wat niet met je drivers / virusscanner te maken heeft. Dit scheelt waarschijnlijk een hoop opstarttijd en scheelt je in gebruik wat geheugen ;).

Verder kan je prima 2 x 2 en 2 x 4GB naast elkaar in Dual channel gebruiken. Of je dat echt nodig gaat hebben betwijfel ik. Kan je het geld missen en krijg je een harde plassert van 12GB RAM in je PC? Dan weet je waarvoor je moet gaan. Kan je het geld goed voor andere dingen gebruiken, hou het dan gewoon bij 8GB. Zelfs dat is voor de meeste gebruikers al overkill ;).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Gerton
grannymark schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:00:
Wat anderen inderdaad al zeggen, windows cached erg veel programma's. Of naja, windows, dat doen de programma's zelf, maar windows heeft een tooltje waar je dat mee uit kunt zetten ;).

Klik op start en type in : msconfig --> ga naar het tabje 'opstarten' en vink alles uit wat niet met je drivers / virusscanner te maken heeft. Dit scheelt waarschijnlijk een hoop opstarttijd en scheelt je in gebruik wat geheugen ;).

Verder kan je prima 2 x 2 en 2 x 4GB naast elkaar in Dual channel gebruiken. Of je dat echt nodig gaat hebben betwijfel ik. Kan je het geld missen en krijg je een harde plassert van 12GB RAM in je PC? Dan weet je waarvoor je moet gaan. Kan je het geld goed voor andere dingen gebruiken, hou het dan gewoon bij 8GB. Zelfs dat is voor de meeste gebruikers al overkill ;).
Ik doe ook niet alleen aan gamen, maar ik doe ook vaak aan Video bewerking, en ik hoorde dat je daar ook veel voor nodig hebt. sinds ik daar ook problemen me heb.

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 18:02

Grozno

acts without consequence!

grannymark schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:00:

[...]
Ik heb het idee dat hier dingen staan die ofwel niet waar zijn, ofwel niet aan te raden.
Drivers en virusscanners uitzetten is niet echt een handige stap om performance te verbeteren over het algemeen.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Gerton
Grozno schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:46:
[...]

Ik heb het idee dat hier dingen staan die ofwel niet waar zijn, ofwel niet aan te raden.
Drivers en virusscanners uitzetten is niet echt een handige stap om performance te verbeteren over het algemeen.
Er word daar niet gezegd om de drivers en virusscanner uit te zetten, maar juist andere programma's.

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik zou het lekker bij 8 GB houden. Dat is voldoende zat voorlopig. Over 2/3 jaar zullen ze vast een nieuwe RAM kaart met snellere mhz hebben gemaakt, en dan wil je toch weer naar dat gaan overstappen. Kom jij aan met je 12gb aan RAM...:P Maar als jij 12 gb wilt.. niemand die je tegen houdt. Kiezen wat je zelf wilt.

Nu we trouwens toch bezig zijn (scheelt weer een topic):

Ik wil ook uitbreiden naar 8GB. Ik heb dit moederbord http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3438#ov.
Wat ik me afvroeg. Waarom zijn 2 geheugen slots wit, en 2 slots blauw? Werken deze anders ofzo of..? Leek mij al raar hoor als het anders zou zijn, maar denk vraag het toch even :)

[Voor 40% gewijzigd door Pablo11392 op 15-06-2011 07:47]

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150-HD3P | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | Corsair RM550x | Samsung 850 EVO 250GB | NZXT S340

Anoniem: 20531

Hoe kunnen jullie allemaal weten dat 4GB, 8GB of 0,005GB genoeg is voor de topic start? Hij doet behalve games ook video bewerking. Het kan best zijn dat het programma wat hij hiervoor gebruikt gek is op geheugen en hoe meer beter is.

ps. Hou er rekening mee dat je Win 7 64 bit nodig hebt.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 15-06-2011 07:54]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 22:48
Ik heb het hele topic niet gelezen dus excuses mocht dit geheugen niet werken oid maar de prijs van dit geheugen is wel zo laag dat ik het even moet tonen mocht het werken:

pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3T1K2/8GX

43 euro inclusief verzenden bij salland voor 8GB(2x 4GB) HyperX geheugen 1600MHZ met XMP! Goedkoper kan het mij niet denkik :) ojah en levenslange garantie.

Specs

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee