Toon posts:

2 netwerkkaarten in een computer. hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de volgende situatie creëren. Ik heb een netwerk met 4 computers(10mbit) 1 daarvan hangt aan de kabelmodem en via die pc gaat de rest internet op(sygate). De computers zijn dmv een 10mbit hub aan elkaar gekoppeld. Dit werkt prima, geen klachten. Alleen ik heb 2 pc's op 1 kamer staan(beide in netwerk via hub) en tussen deze pc's pomp ik regelmatig veel data over. Ik heb in beide pc's een 100mbit netwerkkaart bij gezet en een peer to peer netwerk gemaakt tussen deze beide naast het gewone netwerk. Zit een cross cable tussen enzo. Op deze manier kan ik dus sneller data overzetten tussen deze pc's. Alleen hoe krijg ik het voor mekaar dat ze de 100mbit kaart gebruiken en niet de 10mbit kaart om met mekaar te communiceren. Internet moet blijven werken op beide pc's. Moet ik voor die 2e netwerkkaart een andere netmask invullen ofzo? Zo ja wat mag/moet dit zijn. (gewone netwerk is: 255.255.255.0). Alle pc's hebben een vast ip-adres, ook de 2e netwerkkaart.
De ene pc draait op win2000 en de andere op win98se.

Ik weet het, het klinkt bizar, maar als ik het hele netwerk 100mbit moet maken kost me dat teveel aan een 100mbit hub en nog 2 100mbit netwerkkaarten.

Hoop dat iemand me kan vertellen hoe dit het beste kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 10:55
Gewoon het ene netwerk als IP adres 192.168.x.x geven en het andere 10.x.x.x... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euhm, ja en dan? schiet ik toch nix mee op? ik heb nu de 1st netwerkkaart: 192.168.0.2 de 2e 192.168.0.5
en van de andere pc: 1: 192.168.0.4 2: 192.168.0.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm misschien een proxy installen ( sygate is wel een goede proxy daarvoor)

gewoon ff logica
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat schiet ik nou op met sygate? die draai ik al voor internet. Ik wil die 2 pc's met elkaar data laten uitwisselen op 100mbit zonder dat de rest van het netwerk daardoor beinvloed wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50
Middels een tweede IP adres (hangend onder de 100Mb NIC) kunnen de 2 PC's geloof ik prima met elkaar kleppen op het 100Mb netwerk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou natuurlijk een netwerk van 3
computers kunnen maken. Als je dan een
computer op die kamer achter die andere
computer zet, kun je een 100 MBit verbinding
maken tussen die twee computers. Vervolgens
laat je computer 2 door computer 1 met
het internet verbinden. Het nadeel is dat
je dan computer 2 niet meer op die twee
andere computers kunt bereiken denk ik.:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je voor die 2 100mbit kaarten geen ander protocol gebruiken i.p.v. TCP/IP? Als je op die 2 100mbit kaaten nu NETBUI als standaard protocol zet met bestands- en printerdeling, misschien werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien dat het laatste een optie is. Want zoals het nu is, kunnen ze wel op 100mbit kletsen, maar wie zegt dat ie niet gewoon via de hub gaat ipv via de crosscable. Dus ja, bestands en printerdeling alleen voor netbeui gebruiken. Alleen dan heb ik weer een probleem met de rest van het netwerk lijkt mij, want daar wordt geen netbeui gebruikt, als ik dat wel zou doen krijg ik hetzelfde als bij tcp/ip. hmmm, lastig dit, is er geen manier om dit te scheiden zonder extra pc's en hubs en switches en weekveelwat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Steven_NL gaf al het goede antwoord:

Voor het complete netwerk gebruik je de IP-Range 192.168.x.x en voor het peer-to-peer netwerk bv 10.x.x.x... (evt. ook ander netmask voor de zekerheid). Als je ze dan ook nog via verschillende protocollen laat babbelen en bestandsdeling alleen aanzet voor dat protocol..... (NETBEUI voor peer-to-peer, TCP/IP voor internet) dan moeten ze wel de 100 Mbit pakken voor de bestandsdeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik dat maar es ff proberen, bedankt. Als er nog toevoegingen zijn, laat maar horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van het volgende:
- Netwerkkaarten idd verschillende ip-ranges toekennen (de ene 192.168.*.* en de andere 10.*.*.*).
- Daarna voor bestandsoverdracht een ftp-server en client gebruiken en die dus gewoon laten connecten naar een van de twee adressen, dan weet je zeker dat ftp die bepaalde (100MB) kaart gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt idd. Ik had al zoiets gedaan, alleen de ip-range was hetzelfde. en dan doet ie het niet goed, of half. Nou werkt het wel. Alleen ik moet nog ff een "echt" cross kabeltje kopen, ik heb zelf een patchkabel opengehaald en de aansluitingen gesoldeert. Werkt wel, maar de snelheid is nogal :r
Zal wel behoorlijk wat invoel hebben denk ik. Wat moet je ongeveer halen met 100mbit full duplex? in de praktijk dan, met een ftp-server. ik zit nu op zon 1300kb/s. beetje weinig, als je nagaat dat je met 10mbit half duplex op zon kleine 1000kb/s zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
In een andere werkgroep hangen :?

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe wilde je dat doen dan? Als ik in win98se kijk kan ik maar 1 werkgroep invullen. Bij win2k ook trouwens...
kan toch niet elke x gaan switchen van werkgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Stom :| ff niet mij na gedacht! :|:|:|:|:|:|

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Bestand deling uitzetten op de 10Mbit netwerkkaartjes en uiteraard wel inschakelen op de 100Mb.
Nadeel geen file uitwisseling via de hub en het 10Mbit deel van het netwerk.

:?

? weet jij wat.

Pagina: 1