Ik wil de volgende situatie creëren. Ik heb een netwerk met 4 computers(10mbit) 1 daarvan hangt aan de kabelmodem en via die pc gaat de rest internet op(sygate). De computers zijn dmv een 10mbit hub aan elkaar gekoppeld. Dit werkt prima, geen klachten. Alleen ik heb 2 pc's op 1 kamer staan(beide in netwerk via hub) en tussen deze pc's pomp ik regelmatig veel data over. Ik heb in beide pc's een 100mbit netwerkkaart bij gezet en een peer to peer netwerk gemaakt tussen deze beide naast het gewone netwerk. Zit een cross cable tussen enzo. Op deze manier kan ik dus sneller data overzetten tussen deze pc's. Alleen hoe krijg ik het voor mekaar dat ze de 100mbit kaart gebruiken en niet de 10mbit kaart om met mekaar te communiceren. Internet moet blijven werken op beide pc's. Moet ik voor die 2e netwerkkaart een andere netmask invullen ofzo? Zo ja wat mag/moet dit zijn. (gewone netwerk is: 255.255.255.0). Alle pc's hebben een vast ip-adres, ook de 2e netwerkkaart.
De ene pc draait op win2000 en de andere op win98se.
Ik weet het, het klinkt bizar, maar als ik het hele netwerk 100mbit moet maken kost me dat teveel aan een 100mbit hub en nog 2 100mbit netwerkkaarten.
Hoop dat iemand me kan vertellen hoe dit het beste kan.
De ene pc draait op win2000 en de andere op win98se.
Ik weet het, het klinkt bizar, maar als ik het hele netwerk 100mbit moet maken kost me dat teveel aan een 100mbit hub en nog 2 100mbit netwerkkaarten.
Hoop dat iemand me kan vertellen hoe dit het beste kan.