Toon posts:

Ubuntu 10 + rii key

Pagina: 1
Acties:

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 07:57
Ik heb een tijdje geleden voor mijn mediacenter een rii mini keyboard gekocht (http://usb.brando.com/rii...oard_p01476c034d15.html). Bij de specifiacties hiervan stond dat deze op heel wat verschillende os-en draait, waaronder linux. Nu blijkt het probleem dat deze voor mij niet onder linux wil werken.

Ik heb hetzelfde keyboard geprobeerd onder mac os x en windows, daar werkte het zonder problemen. Een google search levert ook niet onmiddellijk iets op.

Heeft er iemand enig idee?

Het zou wel jandig zijn om de fullsize muis en toetsenbord weg te kunnen laten en van op een afstandje alles te kunnen besturen.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 22:38
spleethoven schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:02:
Ik heb een tijdje geleden voor mijn mediacenter een rii mini keyboard gekocht (http://usb.brando.com/rii...oard_p01476c034d15.html). Bij de specifiacties hiervan stond dat deze op heel wat verschillende os-en draait, waaronder linux. Nu blijkt het probleem dat deze voor mij niet onder linux wil werken.

Ik heb hetzelfde keyboard geprobeerd onder mac os x en windows, daar werkte het zonder problemen. Een google search levert ook niet onmiddellijk iets op.

Heeft er iemand enig idee?

Het zou wel jandig zijn om de fullsize muis en toetsenbord weg te kunnen laten en van op een afstandje alles te kunnen besturen.
Poeh, zou zelf ook niet weten waar te beginnen.

Als je opstart en je hebt Grub oid, kan je dan wel wat met je toetsenbord?
Wat is de output bij lsusb op de console?
Zie net dat deze native is, dus zelfs in boot/bios omgeving moet werken.

Kwam nog iemand tegen op het ubuntu forum, had je wel eens de dongle opnieuw ingeplugd onder linux? Wat voor linux draai je overigens?

Bron: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1555718 <> Reactie Paddie69

[Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 08-06-2011 17:09]

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-05 07:57
Ik heb het gisteren aan de praat gekregen. Het enige wat ik extra heb gedaan was de settings in de bios eens nagekeken. Terwijl ik in de bios ging begon alles ineens te werken. Vreemd.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 22:38
spleethoven schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:17:
Ik heb het gisteren aan de praat gekregen. Het enige wat ik extra heb gedaan was de settings in de bios eens nagekeken. Terwijl ik in de bios ging begon alles ineens te werken. Vreemd.
Moet je dat altijd doen voor linux hem herkend? Mocht het weer voorkomen in linux, even je usb dongle eruit trekken en opnieuw erin prikken.

/me LinuX-TUX vindt het altijd zo jammer als iets niet uitgesloten wordt. Blijft het altijd maar een gok wat het geweest had kunnen zijn en zitten we over 2 weken met een identiek topic :Y)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee