Toon posts:

[WIN7] VPN met nieuw Ziggo modem Ubee EVW3200 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Stacey
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 15:55
Hallo,

vroegere situatie:
Mijn PC accepteerd binnenkomende verbindingen. Gebruiker 'Gamen' kan met een wachtwoord inbellen op mijn PC welke door middel van een kabel achter het oude Ziggo modem (Motorola?) hangt in combinatie met een Linksys Wifi-router. De router forward poort 1723 TCP naar het IP-adres van mijn PC. Een vriend van mij kan nu thuis een VPN-verbinding realiseren met mijn netwerk als gebruiker 'Gamen'. Let the games begin!

Huidige situatie:
Het oude Ziggo modem en de Linksys router heb ik vervangen door het door Ziggo geleverde Ubee EVW3200 Wifi cable modem. In dit modem ook poort 1723 TCP geforward naar mijn PC IP-adres.

Probleem:
Bij inbellen krijg ik de volgende foutmelding:

Fout bij verbinding maken met VPN

Deze computer wordt in het netwerk geregistreerd...

Fout: 720: Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt. Het kan zijn dat u de netwerkinstellingen voor deze verbinding moet wijzigen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik denk dat ik een instelling in het modem niet goed heb staan maar weet niet welke. Heeft iemand ervaring met dit modem?

Groeten

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:06

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Niet elke consumentenrouter doet VPN passthrough even goed. Kun je weinig aan doen, behalve je wifi modem door Ziggo in "modem" stand te laten schieten ipv router te laten zijn, en vervolgens je oude linksys er weer achter hangen.

Hier stond een dode link.

• Stacey
strandbal schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:53:
Niet elke consumentenrouter doet VPN passthrough even goed. Kun je weinig aan doen, behalve je wifi modem door Ziggo in "modem" stand te laten schieten ipv router te laten zijn, en vervolgens je oude linksys er weer achter hangen.
Maar dit heeft dan effect op de snelheid of niet? Waarom moest dat Ziggo modem vervangen worden? Volgens mij is het nieuwe modem een 1000mbit en mijn Linksys WRT54GL een 100mbit router. Je zou toch zeggen dat het moet lukken met de Ubee. Er zit zelf een VPN-menu in!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
Stacey schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:57:
[...]

Maar dit heeft dan effect op de snelheid of niet? Waarom moest dat Ziggo modem vervangen worden? Volgens mij is het nieuwe modem een 1000mbit en mijn Linksys WRT54GL een 100mbit router. Je zou toch zeggen dat het moet lukken met de Ubee. Er zit zelf een VPN-menu in!
Vanaf vandaag heb ik een Nieuwe modem aangevraagd I.V.M overstappen naar een hoger Snelheid
(zat op 25 MB (alles-in-1 basis ? )
en ga nu naar 120mb.

Zodra ik die modem krijg, ga ik het ook testen. Aangezien ik ook vaak vanuit werk toch op mijn PC moet zijn en dit ook via VPN doe.

Je zou ff kunnen google, anders netwerkinstellingen goed instellen op Modem en op je PC zelf.. Het kan ook zijn dat je alles opnieuw moet instellen.. Dus een nieuwe naam geven, nieuwe wachtwoord. Je IP adress weer opnieuw opvoeren enzovoort (Net zoals je bij GAMER) hebt gedaan.

Suc6 en als ik meer weet, laat ik je het inderdaad weten

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Stacey
Soundstorm2010 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:47:
[...]

Vanaf vandaag heb ik een Nieuwe modem aangevraagd I.V.M overstappen naar een hoger Snelheid
(zat op 25 MB (alles-in-1 basis ? )
en ga nu naar 120mb.

Zodra ik die modem krijg, ga ik het ook testen. Aangezien ik ook vaak vanuit werk toch op mijn PC moet zijn en dit ook via VPN doe.
Hey Sandstorm,

thanks! Ben erg benieuwd of het jou lukt. zou je het me willen laten weten wanneer het gelukt is?

Groeten

• Soundstorm2010
Stacey schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:33:
[...]

Hey Sandstorm,

thanks! Ben erg benieuwd of het jou lukt. zou je het me willen laten weten wanneer het gelukt is?

Groeten
Zal ik zeker doen.. Nu eerst wachten op ziggo tot die modem aan is gekomen :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Soundstorm2010
Soundstorm2010 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:47:
[...]
Je zou ff kunnen google, anders netwerkinstellingen goed instellen op Modem en op je PC zelf.. Het kan ook zijn dat je alles opnieuw moet instellen.. Dus een nieuwe naam geven, nieuwe wachtwoord. Je IP adress weer opnieuw opvoeren enzovoort (Net zoals je bij GAMER) hebt gedaan.

Suc6 en als ik meer weet, laat ik je het inderdaad weten
Probeer dit ook ondertussen, zoals ik heb begrepen, krijg ik ergens in volgende week de modem binnen :)

• Stacey
Soundstorm2010 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:46:
[...]

Probeer dit ook ondertussen, zoals ik heb begrepen, krijg ik ergens in volgende week de modem binnen :)
Geen resultaat helaas... Modem al binnen? ;)

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 14:56
Als je nou overstapt naar OpenVPN?
Het is eerst even lastiger met instellen maar je hebt geen problemen met vpn passthrough.

• Stacey
brambo123 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:16:
Als je nou overstapt naar OpenVPN?
Het is eerst even lastiger met instellen maar je hebt geen problemen met vpn passthrough.
Hey Brambo, ik wacht nog even de reactie van Soundstorm af. Als het hem ook niet lukt stap ik over naar OpenVPN. Bedankt voor je antwoord. 8)

Groet

• Soundstorm2010
Stacey schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:41:
[...]

Hey Brambo, ik wacht nog even de reactie van Soundstorm af. Als het hem ook niet lukt stap ik over naar OpenVPN. Bedankt voor je antwoord. 8)

Groet
Goede middag,

Ik ben nog steeds aan het afwachten op ziggo..

Vindt het persoonlijk best wel lang duren, maar ik hoop dat vandaag of morgen binnen valt.

Iemand trouwens problemen met ziggo en modems ontvangen ? Vindt een week best wel lang :(

je hoort het nog :)

• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
Is het geen optie om de modem/router van ziggo als modem in te stellen en de routerfunctie uit te schakelen? ik heb zelf veel problemen gehad met die Ubee router. Ik had nog een netgear router. via deze weg werkt het wel perfect. Wellicht een optie voor je. anders succes met zoeken

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is Hamachi gebruiken niet een stuk eenvoudiger?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-06 08:44
Is er geen knopje voor "VPN passthrough" of "GRE passthrough" oid in de Ziggo modem/router?

If it ain't broken, tweak it!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
Ik gebruik zelf ook VPN i.c.m. Ziggo. Ik heb VPN Passtrough aanstaan zoals al aanstond, poort 1723 opengezet naar de juiste PC. De eerste paar keer proberen werkte niet, maar daarna wel.

• Stacey
Daffie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:18:
Ik gebruik zelf ook VPN i.c.m. Ziggo. Ik heb VPN Passtrough aanstaan zoals al aanstond, poort 1723 opengezet naar de juiste PC. De eerste paar keer proberen werkte niet, maar daarna wel.
GRE zit er niet in... VPN passtrough stond bij mij ook aan en had poort 1723 opengezet naar mijn pc maar zonder succes. misschien moet ik het ook maar een x aantal keer gaan proberen.

Hoe kan je thuis testen met 2 pc's? Eerst VPN naar mijn werk en met extern bureaublad terug naar mijn pc werkt niet...

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
Stacey schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:05:
[...]
Hoe kan je thuis testen met 2 pc's? Eerst VPN naar mijn werk en met extern bureaublad terug naar mijn pc werkt niet...
Eh, ik heb een vriend gebeld om te vragen of'ie het een paar keer wilde proberen :P

Als je internet op je mobiel hebt kun je die sharen met een van je PC's zodat de verbinding alsnog van buitenaf komt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee