Toon posts:

G500 glijd niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Wijkert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-04-2022
Anderhalve maand geleden heb ik een G500 van Logitech bij Azerty gekocht. Bij het eerste gebruik merkte dat hij niet zo soepel over de tafel gleed, als mijn oude muis (mx518). In eerste instantie dacht ik dat het kwam omdat hij wat zwaarder was, maar dat lijkt niet de oorzaak. Een maat van me heeft ook en G500 en we hebben de twee muizen vergeleken. Ten opzicht van die hem loopt die van mij een stuk stroever. Die van hem is meer dan een jaar oud en wordt elke dag gebruikt.

- Is het normaal dat nieuwe muizen minder goed glijden?
- Zo niet, zou het kunnen dat de voedjes niet op gelijke hoogte staan, waardoor hij 'aanloopt'?
- Zouden jullie een RMA aanvragen, mocht jullie inschatting zijn dat mijn exemplaar niet deugt? En worden RMA's met deze rede gehonoreerd?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 22:18

Pykow

Pykow Gaming | BuG

ik zou er zeker een RMA voor sturen, want dit lijkt op een ontwerp fout.
Ik heb zelf jaren de Logitech G5 gehad ( de voorloper) en die gleed heel soepel
Later heb ik hem vervangen voor de G500 omdat ik zo scrollwheel wel erg handig vondt en me muis was al zwaar versleten.

Ik merkte geen verschil tussen de G5 en de G500

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan ook zijn dat je gliders (de voetjes) op zijn, volgens mij kan Logitech die ook gewoon los opsturen.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 22:18

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Terw_Dan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:47:
Het kan ook zijn dat je gliders (de voetjes) op zijn, volgens mij kan Logitech die ook gewoon los opsturen.
Oja vergeten, je kan natuurlijk gewoon contact opnemen met Logitech.
een maat van mij stuurde een muis die vaak uitviel naar ze toe met uitleg erbij.
hij had hem ook pas 2 maanden en hij kreeg gelijk een nieuwe muis opgestuurd.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Wijkert
Zouden jullie mij aanraden om hem eerder naar Logitech dan naar Azerty op te sturen? Met andere woorden wordt ik daar beter geholpen?
Terw_Dan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:47:
Is het mogelijk dat de gliders al op zijn na een maand gebruik?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 16:11

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Wijkert schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:14:
Zouden jullie mij aanraden om hem eerder naar Logitech dan naar Azerty op te sturen? Met andere woorden wordt ik daar beter geholpen?

[...]

Is het mogelijk dat de gliders al op zijn na een maand gebruik?
Als je het op een tafel gebruikt ipv een echte muismat kan dat wel ja :X

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 21:35
Wijkert schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:14:
Ik zou het probleem eerst eens aankaarten bij Logitech, daar zij waarschijnlijk meer verstand van zaken hebben dan bij Azerty. Ik weet uit ervaring dat de helpdesk van Logitech een zeer goede helpdesk heeft! Als je je probleem gewoon uitlegt zoals je hier ook hebt gedaan en aangeeft dat je de muis zelfs hebt vergeleken met een ander exemplaar kunnen ze je vast meer vertellen ;)

• yannickie111
  • Laatst online: 01-06 12:15
Ik zou Logitech bellen/mailen.
Zijn over het algemeen erg coulant, en je krijgt waarschijnlijk een nieuwe muis, of nieuwe "voetjes".

• Wijkert
kKaltUu schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:16:
[...]

Als je het op een tafel gebruikt ipv een echte muismat kan dat wel ja :X
Het is natuurlijk wel een zeer schone en gladde tafel. Die mx518 loopt op diezelfde tafel nog prima na 2 jaar intensief gebruik.

Een muismat heb ik al besteld, dus ik zal in de toekomst nog beter voor mijn muisjes zorgen. ;)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Soms moeten de voetjes/glijders even in gegleden worden :) Maar dat zijn ze meestal wel na 1 of 2 dagen redelijk intensief gebruik. Anderhalve maand is te gek...

Zoals al eerder genoemd, contact opnemen met Logitech is ook mijn advies. Logitech is volgens mij een van de meest coulante bedrijven als het aankomt op dergelijke dingen... Bestel vrijwel nooit bij Azerty, heb geen idee hoe ze daar met RMA/Garantie omgaan... 1,5 maand is eigenlijk ook geen RMA meer.

Heb je de muis overigens al eens over een wat ruwer oppervlak wat stevig heen en weer bewogen? Dat wil ook nog wel eens helpen.

• Wijkert
Volgens betekend RMA dat je een product binnen de garantieperiode naar de suplier terugstuurt om vervolgens een vervangend of gerepareerd product terug te krijgen. Ik zal contact met Logitech opnemen. Iedereen bedankt voor de adviezen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Veel webshops gebruiken de term RMA voor het retourneren van producten welke direct bij aankomst defect zijn, niet bevallen of gewoon simpelweg het verkeerde product... eigenlijk de periode die daar wettelijk voor vast staat gesteld in de wet koop of afstand. Dus zonder vragen of gezeur gewoon terugnemen of ruilen. Na 1,5 maand gaat men je absoluut niet zomaar een nieuw product op sturen of geld zonder daar een paar vragen bij te stellen... dat het onderscheid ligt als ik mij niet vergis.

• Wijkert
MicGlou schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:57:
Veel webshops gebruiken de term RMA voor het retourneren van producten welke direct bij aankomst defect zijn, niet bevallen of gewoon simpelweg het verkeerde product... eigenlijk de periode die daar wettelijk voor vast staat gesteld in de wet koop of afstand. Dus zonder vragen of gezeur gewoon terugnemen of ruilen. Na 1,5 maand gaat men je absoluut niet zomaar een nieuw product op sturen of geld zonder daar een paar vragen bij te stellen... dat het onderscheid ligt als ik mij niet vergis.
Volgens mij is dit niet het geval. Als de webshops waar jij het over hebt die term gebruiken, dan doen ze iets fout. Azerty gebruikt die term in ieder geval op de juiste manier en hanteren de definitie zoals ik die in mijn vorige post heb genoemd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee