• padawatje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Hoi Tweakers,

er is een klein drama gebeurd. :-(
Mijn dochter van 8 had al haar spaarcentjes bij elkaar geschraapt en een iPod Touch 4G gekocht. Zo blij als een kind (duh ...) met haar nieuwe speeltje. Maar nog dezelfde dag liet ze hem op de stenen vallen met als gevolg: glas van touchscreen gebroken. Alles werkt nog perfect, maar het glas is helemaal versplinterd. Niet echt veilig voor kinderhandjes dus. Had ik geweten dat het zo'n fragiele spullen zijn zijn, had ze er van mij nooit één mogen kopen, maar kom ...

Op service van Apple hoef ik blijkbaar niet te rekenen. Wel zijn er een aantal firma's actief op het web die reparaties aanbieden (http://www.ipodreparatie.nl/, http://www.ipod-service.nl, ...) maar die reken al gauw 150,- € aan voor reparaties (en daar komen dan nog verzendkosten bij ...).
Dat is me nog al duur voor een toestel dat 219,-€ gekost heeft.

Weten jullie nog andere alternatieven ? Blijkbaar kan je online voor een 40-tal €' een nieuw touchscreen bestellen en het zelf vervangen, maar dat schijnt niet zo heel eenvoudig te zijn.
Ander alternatief is misschien om er een nieuwe te kopen en de kapotte proberen tweedehands te verkopen aan een handig knutselaar ?

Nog iemand tips of ervaringen ?

Alvast bedankt !

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 13:03
padawatje schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:23:
Hoi Tweakers,

er is een klein drama gebeurd. :-(
Mijn dochter van 8 had al haar spaarcentjes bij elkaar geschraapt en een iPod Touch 4G gekocht. Zo blij als een kind (duh ...) met haar nieuwe speeltje. Maar nog dezelfde dag liet ze hem op de stenen vallen met als gevolg: glas van touchscreen gebroken. Alles werkt nog perfect, maar het glas is helemaal versplinterd. Niet echt veilig voor kinderhandjes dus. Had ik geweten dat het zo'n fragiele spullen zijn zijn, had ze er van mij nooit één mogen kopen, maar kom ...

Op service van Apple hoef ik blijkbaar niet te rekenen. Wel zijn er een aantal firma's actief op het web die reparaties aanbieden (http://www.ipodreparatie.nl/, http://www.ipod-service.nl, ...) maar die reken al gauw 150,- € aan voor reparaties (en daar komen dan nog verzendkosten bij ...).
Dat is me nog al duur voor een toestel dat 219,-€ gekost heeft.

Weten jullie nog andere alternatieven ? Blijkbaar kan je online voor een 40-tal €' een nieuw touchscreen bestellen en het zelf vervangen, maar dat schijnt niet zo heel eenvoudig te zijn.
Ander alternatief is misschien om er een nieuwe te kopen en de kapotte proberen tweedehands te verkopen aan een handig knutselaar ?

Nog iemand tips of ervaringen ?

Alvast bedankt !
Ik denk dat je zelf al de antwoorden al geeft...
Wat betreft die kapotte verkopen aan een handige knutselaar en een nieuwe kopen denk 'k dat je toch ook direct 100 euro van je normale verkoopprijs mag afdoen. Het houdt immers voor 'de handige knutselaar' ook een risico in natuurlijk.

Ik denk dat er niets anders op zit dan hem laten herstellen en er een pak voor te betalen, of het zelf te doen, maar uit je bericht kan ik opmaken dat je zelf niet zo'n handige knutselaar bent? Dus daar zou ik me dan maar niet aan wagen, want dan zou het wel eens kunnen dat je het alsnog door iemand moet laten doen, waardoor je met nog hogere kosten zit.

Los van dit alles begrijp ik niet echt wat een 8-jarige met een iPod Touch 4G moet, maar de tijden zijn in die 15 jaar -toen was ik net zo oud- blijkbaar al veel veranderd.

• padawatje
C.QL schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:22:
[...]
Los van dit alles begrijp ik niet echt wat een 8-jarige met een iPod Touch 4G moet, maar de tijden zijn in die 15 jaar -toen was ik net zo oud- blijkbaar al veel veranderd.
Begrijpelijk. Zou wou eerst een Nintendo DS. Maar die heeft géén camera, geen muziekspeler, geen internet toegang, veel duurdere spelletjes, enz. Een iPod is gewoon veel leuker (maar wel een stuk minder stevig dus :F )

Anoniem: 269380

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het vervangen van een scherm wel te doen is, mits je er de tijd voor neemt. Ik heb (helaas) al wat schermen vervangen. Momenteel ook bezig met het vervangen van een scherm voor een iPhone 2G, enkel dien ik te wachten op de juiste onderdelen. Dit schijnt toch een stuk lastigere klus te zijn dat de nieuwere generaties. Het probleem (bij mij en vele anderen) zit hem voornamelijk in het voorzichtig te werk kunnen gaan. Een kleine uitschieter kan direct leiden tot het niet meer werken van het apparaat.

Kun je voorzichtig/nauwkeurig te werk gaan en heb je geduld dan zou ik het zelf doen. Anders lekker door iemand anders laten doen..

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 12:36
Ik wil het wel proberen als ik niet aansprakelijk wordt gesteld voor eventueel volledig falen. Heb geruime ervaring in het repareren van iPhones en enige ervaring met de Touch V2 en V3. V4 nog niet, maar de handigheid zit me wel in de vingers.

Als je interesse hebt zal ik me even orienteren in de moeilijkheid van de klus, en ook of die schermpjes niet nog wat cheaper te halen zijn.

Ryzen 3950x | Taichi x470 | 64GB E-die 3600C16 | Watercooled 2080 Ti | Seasonic X-1250W

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 20:21

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 18:23
Misschien een idee om hem aan de handige knutselaar te verkopen om vervolgens iets anders te kopen? Want ik denk niet dat dit de eerste keer gaat zijn dat ze hem op de stenen laat vallen.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 16:15
Als het bij je thuis of in de tuin is gebeurd is er een kans dat je inboedelverzekering hem dekt. Grote kans dat een gezin met kinderen die oud genoeg zijn om te gaan lopen met een glas cola deze enkele euro's meer kostende verzekering heeft.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

Boxman schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:49:
Ik wil het wel proberen als ik niet aansprakelijk wordt gesteld voor eventueel volledig falen. Heb geruime ervaring in het repareren van iPhones en enige ervaring met de Touch V2 en V3. V4 nog niet, maar de handigheid zit me wel in de vingers.

Als je interesse hebt zal ik me even orienteren in de moeilijkheid van de klus, en ook of die schermpjes niet nog wat cheaper te halen zijn.
Genereus... Als ik de TS was zou ik hier op in gaan...
BlackMage schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:00:
Als het bij je thuis of in de tuin is gebeurd is er een kans dat je inboedelverzekering hem dekt. Grote kans dat een gezin met kinderen die oud genoeg zijn om te gaan lopen met een glas cola deze enkele euro's meer kostende verzekering heeft.
Eigen risico is waarschijnlijk meer dan dat het opbrengt, maar de topic starter kan het proberen.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• padawatje
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Heb even naar de instructies gekeken om hem zelf te repareren, maar daar ga ik me toch maar niet aan wagen. De kans dat je nog meer stuk maakt, lijkt me nogal groot.

Bovendien werd mijn vrouw ongeduldig en heeft ze de iPod deze morgen opgestuurd naar een reparatiedienst ... :F

Ik hou jullie wel op de hoogte !

• relie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-04 20:29
Hallo ik zit met het zelfde probleem maar dan met een ipod touch 3G, Nu vroeg ik me af waar ik het best een vervang scherm kan vinden. iemand enige aanraders?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 10:59
relie schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:02:
Hallo ik zit met het zelfde probleem maar dan met een ipod touch 3G, Nu vroeg ik me af waar ik het best een vervang scherm kan vinden. iemand enige aanraders?
Je kunt deze eenvoudig bestellen op ebay. Mijn advies is om ze met frame en home button te bestellen, dat maakt het vervangen een stuk makkelijker.

Let er tevens op welk scherm je besteld, voor een iPod Touch 3g 8GB moet je het scherm voor de iPod Touch 2g bestellen.Voor de andere capaciteiten gewoon de 3g versie.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• relie
Het is een 32gb versie dus dit moet dan de goede zijn ?
http://cgi.ebay.com/LCD-S...ories&hash=item43a70850dc

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 10:59
Jup dat zou hem moeten zijn :) Succes ermee!

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• relie
DustMan4u schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 07:30:
[...]

Jup dat zou hem moeten zijn :) Succes ermee!
Dank u voor de hulp _/-\o_

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:59
Bestel gelijk een hardcase voor je ipod / iphone leeft hij ook wat langer.

• padawatje
padawatje schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:55:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Heb even naar de instructies gekeken om hem zelf te repareren, maar daar ga ik me toch maar niet aan wagen. De kans dat je nog meer stuk maakt, lijkt me nogal groot.

Bovendien werd mijn vrouw ongeduldig en heeft ze de iPod deze morgen opgestuurd naar een reparatiedienst ... :F

Ik hou jullie wel op de hoogte !
Update: we hadden de iPod opgestuurd naar http://www.iphone-reparatie.nl/ voor herstelling en hebben deze afgelopen weekend terug aangekregen. Niet goedkoop (134€ inclusief verzending), maar wel erg correcte, vriendelijk en redelijk snelle service. Een nieuwe kopen was nog steeds duurder.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:59
En gelijk een hardcase erop doen, ;)

• padawatje
Dat niet, wel een screen protector én lederen etuitje erbij besteld. Hopelijk volstaat dat.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Een screenprotector gaat je niet redden van vallen. Een hardcase cover er omheen of een andere rubbere zal dat wellicht wel doen.

Leer de kleine dat ze het ding binnen gebruikt. Of iets dergelijks (heb nog geen kinderen).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee