advies socket 775 mobo voor overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:17
Beste medetweakers,

ik heb hier een oud pctje staan, waarmee ik een poos geleden wat ben gaan overklokken, beetje kijken hoe het werkt etc. Beviel me uitermate goed, me cpu wat minder, die werd langzaam maar zeker steeds warmer.
Toen de pc maar weer uit elkaar gehaald om een nieuwe cpu koeler te installeren, maar toen heeft het vanwege drukte beetje zomaar gelegen in me kamer.
Nu wilde ik hem pas weer in elkaar zetten, en nu komt de climax van het hele verhaal hoor: het moederbord werkt niet meer. Waarschijnlijk omdat ik hem gwoon maar beetje heb laten slingeren :$
Als ik me pc powerup, gaan de fans draaien, maar meer niks. Zelfs me onboard speakertje, die me al sinds jaar en dag vrolijk toepiept geeft geen kik.
Mobo waar we het over hebben is een P5B trouwens.

Goed, dan nu de vraag waar ik dit hele verhaal voor geschreven heb: kan iemand mij een advies geven voor een goede vervanger?
Het moet dus een moederbord zijn waarvan bekent is dat deze zich redelijk leent voor overklokken (het hoeven geen uitmuntende prestaties te zijn, zolang het maar mogelijk is zeg maar) en waar mijn Intel E6300 zich thuis in voelt.
Voor de mensen die het leuk vinden: standaard dus 1.86 Ghz, ik had hem (in een ongekoelde standaard stalen kast) tot 2.8 Ghz. Ondertussen ook een gekoelde kast, dus wil graag weer is gaan proberen :P

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hoe weet je dat het je mobo is? Maar wat heb je zelf gevonden? Wat zijn je eisen? Prijscategorie? Maar als je het geld hebt: pricewatch: Asus P5E Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
Als je goed advies wilt zal je met meer info moeten komen. Zonder specs kan niemand je helpen.
Dus.... wat zijn je specs? (agp/pci kaart, hoeveelheid geheugen, aantal sata/ide schijven/opticals)

[ Voor 22% gewijzigd door ChojinZ op 08-06-2011 15:15 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:22

BrammT

The one and only!

Ik zou zeggen: Kijk eens in de V&A rond, voor rond de 35~50 euries heb je een heel leuk bordje te pakken.

Daarnaast, weet je wel zeker dat je bordje dood is? Probeer anders eens een BIOS reset e.d.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
Hmm, dacht ik aan alles gedacht te hebben, sorry :$ :P
Ik zal is wat meer specs geven inderdaad.
-ik heb voor in het systeem een 9800Gtx, dus er moet minimaal 1 pci lane op zitten
-heb nog een ide schijf liggen waar het allemaal op draait, maar het is geen probleem als er op het moederbord geen aansluiting voor is. Dus minimaal een aansluiting voor een sata schijf en voor een cd/dvd drive

Ik dacht dat uit het verhaaltje wel naar voren kwam dat het een budget/hobby/nietteveelaanbesteden pc is. Maar het idee was om jullie adviezen te bekijken, en dan een mooie uit te zoeken op V&A/marktplaats etc.
Als je per sé een prijs wil, zeg max. 40 euro.

bordje is dood ja. Heb BIOS al gereset, na het inprikken van die 9800gtx deed 'tie het niet meer, dus me oude 7900GT erin gestopt, niks deed het meer jammer genoeg.
EDITje tussendoor: heb trouwens ook de jumper geprobeerd, ook geen resultaat
Ik heb op marktplaats al wat mooie P5B's gevonden, maar ben benieuwd of er betere bordjes zijn etc. En hoop op deze manier wat meer te leren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JustAJ op 08-06-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 14:09

sebasss2

Auto fanaat

P45, x38 en x48 chipset vinden doen het allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
JustAJ schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:23:
Hmm, dacht ik aan alles gedacht te hebben, sorry :$ :P
Ik zal is wat meer specs geven inderdaad.
-ik heb voor in het systeem een 9800Gtx, dus er moet minimaal 1 pci lane op zitten
-heb nog een ide schijf liggen waar het allemaal op draait, maar het is geen probleem als er op het moederbord geen aansluiting voor is. Dus minimaal een aansluiting voor een sata schijf en voor een cd/dvd drive

Ik dacht dat uit het verhaaltje wel naar voren kwam dat het een budget/hobby/nietteveelaanbesteden pc is. Maar het idee was om jullie adviezen te bekijken, en dan een mooie uit te zoeken op V&A/marktplaats etc.
Als je per sé een prijs wil, zeg max. 40 euro.

bordje is dood ja. Heb BIOS al gereset, na het inprikken van die 9800gtx deed 'tie het niet meer, dus me oude 7900GT erin gestopt, niks deed het meer jammer genoeg.
Ik heb op marktplaats al wat mooie P5B's gevonden, maar ben benieuwd of er betere bordjes zijn etc. En hoop op deze manier wat meer te leren ;)
Een mooi 2e hands bordje zou ook de Gigabyte p35 DS3 zijn:
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=2748#ov

Heeft alles wat je zoekt en kan ook nog goed overgeclocked worden. Kheb het mobo ook gehad icm met een E6300 en kon makkelijk over de 400fsb komen (is natuurlijk ook afhankelijk van je proc. 8) )
sebasss2 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:32:
P45, x38 en x48 chipset vinden doen het allemaal wel goed.
Niet als het oem borden zijn. Dan valt er helemaal niets over te clocken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 08-06-2011 15:35 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
ChojinZ schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:34:
[...]
Niet als het oem borden zijn. Dan valt er helemaal niets over te clocken. ;)
en dat zou een beetje jammer zijn :P

Dat Gigabyte moederbord ziet er wel tof uit, hij is alleen niet te vinden op Markplaats (alleen in combo met andere dingen) en op de V&A is er wel eentje, maar die is iets buiten het budget. Maar ga hem wel onthouden

EDIT: en dit? is dat een goed mobo om over te klokken? Zo ja, hoeveel zou dat nog waard zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door JustAJ op 08-06-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mijn advies is eigenlijk van geen 775 moederbord te kopen maar een nieuwer type dat i7's en i5's aankan en koop er gelijk een processor bij. Dat geeft je heel wat meer prestatiewinst dan een minder goeie processor te gaan overklokken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
@Mavamaarten: zoals in de topicstart staat is het een oud knutselpc'tje. Een pc om op te werken, gamen etc. ben ik al in voorzien

EDITJe (alweer): prijs voor dat MSI mobo al gevonden op marktplaats. Iemand ervaring met SelectedOutletstore uit Spijkenisse?
Heb ondertussen ook een review van dat MSI moederbord gevonden, en de reviewer zei dat er nauwelijks mee valt over te klokken. Dus dat wordt hem dan ook niet.
Zijn er mensen met nog meer suggesties? (A)

[ Voor 61% gewijzigd door JustAJ op 08-06-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik zou niet voor p35 gaan, kijk voor een p45 bordje, hierop zitten lekker veel opties voor overclocking. Kijk eens voor bijv een asus p5q pro, daarmee maxx je die cpu zeker, overigens is de p5q-e ook een perfecte keuze..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem eens een kijkje in *LET OP* - Wat moet ik kopen en bijv. [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 2] voor ervaringen met specifieke moederborden. Wij gaan niet voor jou uitzoeken wat een goede vervanger is, dat is namelijk al gebeurd en dat kun je prima zelf vinden met een beetje meer inzet.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.