Samsung U26C4000 : net iets te lage resolutie via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik heb via HDMI een sandy bridge mobo met onboard video op een Samsung U26C4000 aangesloten.
Dit wil ik op 1920*1080 gaan doen, maar de buitenste +- 20 pixels vallen telkens van het beeld af.

Ik zie in mijn windows7 bijvoorbeeld alleen het rechterbovenhoekje van de ronde startknop (onderste en linker deel vallen af). Idem ook rechts en bovenin beeld .

In de TV kan ik dat niet verder instellen, en volgens mij zou het ook 'automagisch' goed moeten gaan.

Weet iemand hoe ik dit het handigste op kan lossen en/of waar dit door wordt veroorzaakt?
Helaas heb ik trouwens geen DVI kabel om het mee te testen etc.

Moederbord heeft gisteren prima gewerkt via DVI trouwens, maar ik heb nu 1 beeldscherm, 1 pc, en 1 HDMI kabel. Elimineren door dingen te swappen werkt dus niet :(.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
Pas de frequentie eens aan naar 60 of 75hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Kijk eens in de configtool van je videokaart drivers of daar een under/overscan optie zit. 't Zou ook nog in je tv kunnen zitten, soms moet je 1:1 pixel mapping inschakelen oid.

/edit: Je scherm heeft zover ik kan zien maar een resolutie van 1366 x 768 dus 1:1 op 1080p gaat nooit lukken. Probeer 'm eens met 720p aan te sturen. of kijk even in de handleiding welke opties je via hdmi nog meer hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Nielson op 08-06-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
50,59 en 60 Hz getest, dat maakt niets uit voor het probleem.
Lagere resolutie ook niet, als ik bijv 1800x900 probeer te forceren in de intel config dan herschaalt het scherm het kennelijk en meldt het scherm ook gewoon dat er 1920x1080 wordt gedraaid.

Op 1360x768 werkt het scherm daarentegen als een trein, raar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
En ja hoor het is een 720p scherm. Tof... ik moet een custom made fullscreen app voor 1920x1080 demo'en en komen ze met dit scherm aan :D.

Te droog. Had dat eerst moeten checken ...