• Nitrohoss
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 12:10
Even het scenario:

Aanwezig:
Synology DS411j met ingeschakelde DLNA service
Draadloos netwerk
TV (Samsung A-series 40")
Wii
Versteker
Stereo opstelling (geen 5.1, 7.1 of andere fancy speakerconfiguraties)
Cadeaubon voor Bol twv 70€

Aangezien de samsung een A-series is kan deze niet op zichzelf de services van de NAS vinden en er mee overweg.
Aangezien de cadeaubon toch 70€ is, ga je uit nieuwsgierigheid toch even kijken wat er allemaal te halen valt... dan gaat er een beerput aan specificaties open waar ik niet op gerekend had.

Uiteindelijk komen dan natuurlijk alle rock bottom modelletjes voorbij, de ene met nog beroerdere specs dan de andere. Toch zitten er wel wat leuke dingetjes bij, een ding wordt me snel duidelijk.. die bon zou best wel eens op kunnen gaan aan een goed boek wat ik ter ontspanning kan lezen na deze zoektocht. Anyway... toch maar even de vraag stellen hier.

Op bol worden een aantal leuke dingen aangeboden die met het bijleggen van een paar euro's, toch de mogelijkheid bieden om streaming te kijken.

Mijn focus richt zich op 3 mogelijkheden:
Mede8er 400x
Xtreamer sidewinder
Wii uitbreiden met stream mogelijkheden (werkt alleen acceptabel met Mplayer heb ik begrepen)

Even los van de Wii komen de specs van de 2 mediaspeler heel dicht bij elkaar in de buurt.
Van de mede8er eigenlijk niks dan lof, de xtreamer heeft de mogelijkheid er een schijfje in te stoppen. Daartegenover staat dat daar wel weer heel wat mindere berichten de ronde doen.
Beiden vereisen een extra USB dongle. De prijs van dat dingetje licht ook ongeveer in dezelfde categorie.

Ik kom er even niet helemaal uit. Op papier zijn beide erg aan elkaar gewaagd en zal het qua performance niet zoveel moeten uitmaken.
Mijn vraag is of iemand deze wel eens naast elkaar heeft gelegd, ervaring heeft met beiden of een compleet nieuw voorstel heeft wat past binnen het bestaande plaatje.

Belangrijke eisen:
Communicatie naar de NAS
Bekijken van films in de gangbare formaten
Bekijken van foto's
Luisteren van muziek (voornamelijk mp3)
Prettige interface
Draadloos mogelijk
HDMI out
Analoog out (audio)
Stabiel draaien

Nice to haveStreaming internet content (youtube, etc)
Internet browser
Remote desktop naar PC's
Connectivity met draadloos tobo en muis

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:42
Simpel Mede8er. Zoals je zelf aangaf, komt erg betrouwbaar over.
Probeer draadloos te vergeten indien mogelijk. Full-HD draadloos is niet te doen (er zijn uitzonderingen).
Beide zijn overigens (net als alle Realtek spelers) niet echt geschikt voor het streamen van hoge bit-rate 1080P materiaal. Afspelen vanaf USB is geen enkel probleem.
Je NAS is goed genoeg en DLNA is niet nodig. Het geeft eerder problemen dan gemak

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee