Goedendag GoT!
Ik zit met een probleem dat me nu al een paar dagen bezig houd.
Ik heb volgens mij het hele internet al afgestruind naar antwoorden maar ik vind of niets of rare uitleg waar ik de ballen van begrijp. Daarom hoop ik dus dat jullie mij mischien kunnen helpen
Het probleem waar ik mee zit is dat ik tussen 2 datums de weekenden wil filteren. Dus een getal krijg van de hoeveelheid aan dagen weekend en dit in mijn formule kan verwerken. tot nu toe heb ik dit staan. Ik krijg hiermee netjes het totaal aantal bestede uren van het project waar het voor geld maar ik mis dus nog het "@AantalWeekend" onderdeel.
Ik zou erg dankbaar zijn als iemand mij een duwtje in de goede richting zou kunnen geven.
Ik zit met een probleem dat me nu al een paar dagen bezig houd.
Ik heb volgens mij het hele internet al afgestruind naar antwoorden maar ik vind of niets of rare uitleg waar ik de ballen van begrijp. Daarom hoop ik dus dat jullie mij mischien kunnen helpen
Het probleem waar ik mee zit is dat ik tussen 2 datums de weekenden wil filteren. Dus een getal krijg van de hoeveelheid aan dagen weekend en dit in mijn formule kan verwerken. tot nu toe heb ik dit staan. Ik krijg hiermee netjes het totaal aantal bestede uren van het project waar het voor geld maar ik mis dus nog het "@AantalWeekend" onderdeel.
Ik zou erg dankbaar zijn als iemand mij een duwtje in de goede richting zou kunnen geven.
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| DECLARE @WerkdagStart datetime DECLARE @WerkdagEind datetime DECLARE @Werktijd int SET @WerkdagStart = (SELECT CONVERT(VARCHAR,START_TIME,108) FROM PS_WERKTIJDTABEL) SET @WerkdagEind = (SELECT CONVERT(VARCHAR,STOP_TIME,108) FROM PS_WERKTIJDTABEL) SET @Werktijd = DATEDIFF(hour,@WerkdagStart, @WerkdagEind) /* Dit is de formule select @EersteDag + @LaatsteDag + @Werktijd * (@AantalDagen - 2) - (@AantalWeekend * @Werktijd) */ /* dit de uitwerking*/ SELECT (DATETIMEDIFF((SELECT CONVERT(VARCHAR,A.DATUMTIJD_AANGEMAAKT,108)) ,(SELECT CONVERT(VARCHAR,B.STOP_TIME,108))) / 60) + (DATETIMEDIFF((SELECT CONVERT(VARCHAR,A.DATUMTIJD_EIND,108)), (SELECT CONVERT(VARCHAR,B.START_TIME,108))) / 60) + @Werktijd * ( DATEDIFF(A.DATUMTIJD_AANGEMAAKT,A.DATUMTIJD_EIND) - 2) - (@AantalWeekend * @Werktijd) FROM PS_HOOFDTABEL A, PS_WERKTIJDTABEL B |