• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb een Marantz SR7400 waarop ik via een optische kabel een Asus O!Play en en Squeezebox Classic (3) heb aangesloten. Bij beide bronne "skipt" het geluid met regelmaat. Zo'n 2 keer per minuut is er een hele korte (0,1 sec) onderbreking in het geluid.
Hoewel ik eerst vermoedde dat het probleem in de data stream (vanaf een nas) lag, is dat niet het geval.

Bij de Squeezebox is het opgelost nadat ik de optische kabel verving door een budget optisch kabeltje. Ik merkte ook dat het bewegen van de connector ervoor zorgt dat het geluid wegvalt. Nogal gevoelig, kennelijk.

Bij de O!Play biedt dat kabeltje echter geen oplossing....

Nu vraag ik mij af:
Kan het zijn dat er meer data over dat kabeltje gestuurd wordt dan de SR7400 kan verwerken?
Iemand andere ideeen?

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 14:01
Ik heb ook een Oplay op een SR4300 aangesloten en er zijn via de optische aansluiting geen problemen met de audio. Er zal dus wat anders niet helemaal lekker zitten op de receiver. Misschien de squeezebox coaxiaal aansluiten en de Oplay optisch.

Kun je erin knijpen?

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2022
Welke Firmware draai je op de O!Play?
En bij de Audio instelling op de O!Play staat ie op SPDIF RAW?
Zijn er nog dingen in te stellen aan de ingang op de Marantz?

Squeezebox gaat nu goed, dus dat lag aan het kabeltje. Bij de O!Play is het denk ik iets anders...
Thanks voor je comment iig!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 14:01
Firmware (even uit het hoofd) 2.1
O!play audio instelling bij DD en DTS op SPDIF RAW, sommige files en mp3 op SPDIF LPCM.
Op de marantz kan je de ingangen aanpassen digitaal of analoog (bijvoorbeeld digital 2 op de tv plek o.i.d.) dus even checken of de ingang wel goed is ingesteld.

Kun je erin knijpen?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee