Rood = WEG :)

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoi
Als ik een monitor heb waar de kleur rood af en toe verdwijnt en daarna niet meer terug komt.
Kan het dan zijn dat de kleurcondensator kapoere is? Zo niet, wat is het dan?
Wat zal het gaan kosten om die te laten maken?
Tnx
P.s. tis een EIZO FlexScan T662

CRT Size 53 cm (20 inch) class, 90° deflection Tension Mask
CRT Phosphor Pitch 0.31 mm
CRT Surface Treatment ErgoPanelTM anti-reflection, anti-static bonded panel
Scanning Frequency H: 30 - 85 kHz, V: 55 - 160 Hz
Input Signals RGB Analog
Input Terminal D-Sub 15-pin and BNC x 5 (switchable)
Active Display Size 387 mm (H) x 291 mm (V)
Recommended Resolution 1280 dots x 1024 lines
Screen Control ScreenManager® & Digital On Screen Display Control
Power Management System VESA DPMS, NUTEK
Power Consumption 140 watts
Power Save Mode 1 Less than 15 watts
Power Save Mode 2 (Off) Less than 5 watts
Plug & Play Windows® 95 Plug & Play (with optional VESA DDC Adapter)
Dimensions 490 mm (W) x 520 mm (D) x 486 mm (H)
Net Weight 35.5 kg
Safety Standards TÜV Rheinland/GS, CE, and CB
Ergonomic/Environmental Standards TÜV Rheinland/Ergonomics (including ISO 9241-3 and MPR-II), EPA ENERGY STAR® Program, TCO 1992

Verwijderd

Mail EIZO

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 11:52
of het kabeltje zit er niet goed in bij je pc/monitor, heb ik ook wel eens, valt rood welleens weg

• Y0ur1
  • Niet online
Op zondag 18 maart 2001 21:13 schreef -OverSoft- het volgende:
of het kabeltje zit er niet goed in bij je pc/monitor, heb ik ook wel eens, valt rood welleens weg
Nee dat is het echt niet...

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Of je hebt een kabelbreuk bij de connector die naar je videokaart gaat, of een van die CONTACTEILANDJES van je lichtkanon (beeldbuis) is niet meer in orde (had ik ook dan moet je ze ff allemaal doorsolderen :9)

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:16

EraZor

Don't mention the war

't gaat om mijn ouwe Eizo (hey Youri). Het ligt in geen geval aan de kabel of de videokaart (alltwee vervangen) ligt zeker aan de monitor zelf. Er is mij verteld dat 't aan de condensator ligt (een reparatie van ongeveer 200), maar als iemand andere suggesties hebt, laat 't maar horen.

Mazzel!

• Y0ur1
  • Niet online
Nog iemand een id wat het kan zijn:?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Ja ja condensatorretje meneer 200 pieke,,:Y)

Heb je allebei je ingangen al uitgeprobeerd zowel D-sub als BNC?
Als ze het zo makkelijk zeggen zal het wel een bekend verschijsel zijn laat je vandaag ROOD maken gaat morgen BLAUW stuk...8-)
Je kan natuurlijk zelf gaan solderen met een schema kom je een heel eind...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 18 maart 2001 21:35 schreef NuKeFaCe het volgende:
Of je hebt een kabelbreuk bij de connector die naar je videokaart gaat, of een van die CONTACTEILANDJES van je lichtkanon (beeldbuis) is niet meer in orde (had ik ook dan moet je ze ff allemaal doorsolderen :9)
IK HEB EEN IEDEE (kijk in quote)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
komt waarschijnlijk doordat de bruggetjes naar je beeldbuis (ja, in de monitor) niet helemaal lekker zijn.

Dit kun je oplossen door (eerst goed ontladen) ze weer goed te solderen met wat extra tin.

pas wel erg op, er staan LEVENSGEVAARLIJKE spanningen op die draden. Dus eerst stekker eruit, en ff kortsluiting maken (ontladen)

Dit werkte bij mij prima

Succes

PS. Oversoft --> coole icon man !!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Een vriend van me had ook zo'n soort probleem met een Ilyama monitor.
En is toen naar Ilyama zelf gegaan.. daar schroefde ze de kast ff open.. hebben ze een printje vervangen.. en hij stond met 5 minuten en een perfect werkende monitor weer op de stoep.

Ik weet niet hoe oud je monitor is.. maar probeer anders Eizo eens te bellen.. en vraag of ze zo'n reperatie service hebben.

Oh bovendien.. hij had de monitor gekregen.. en had geen bon.. TOP service daar bij Ilyama zou ik willen zeggen.
Succes !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1