Toon posts:

[LG 42LE5400led i.c.m. GeForce 315] Matige beeldkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 20:46
Allereerst, alle specificaties:

Een Plat kanon: LG 42LE5400led met de handleiding
Een PC: Acer Aspire X3810 C2Q-Q8300

Beide apparaten tracht ik aan te sluiten middels een HDMI kabel. Op de Acer zit een onboard GeForce 315 met HDMI output. Op de LG TV zit een HDMI (DVI) ingang die speciaal bedoeld is voor gebruik vanuit een PC. Tot dusver appeltje eitje zou je zeggen. Nu is het probleem dat de beeldkwaliteit op de native resolutie van de TV bar-slecht is. Als je bijvoorbeeld zwarte tekst op een witte achtergrond hebt zit rond de tekst een extra witte gloed; en het beeld is overall niet scherp.

Ik heb reeds geprobeerd: Nieuwe en oude drivers GeForce installeren, andere HDMI poort gebruiken, (k)Hz instellingen aanpassen, manuele resoluties instellen. Dit alles zonder resultaat. Ook geprobeerd met een VGA kabel aan te sluiten. Alles ziet er dan goed uit, echter minder scherp, en zonder geluid (losse kabel nodig). Het moet gewoon mogelijk zijn met HDMI goed beeld te krijgen. Overigens, bij het afspelen van full-screen video op de PC is het beeld wel prima.

Ik heb reeds alle instellingen van de TV ook bekeken. Volgens mij doet hij standaard Overscan oid toepassen bij het signaal, waardoor het beeld vervormd raakt. Nu kan je in het menu van de TV het ingangssignaal selecteren, keuze's zijn dan 16:9, Scannen, 4:3, 14:9, Bioscoop zoom. Er zijn ook nog opties 'Origineel' en 'Volledige breedte'. Volgens mij moet ik die optie 'origineel' hebben om ervoor te zorgen dat de TV zelf niks met het signaal gaat doen. Nu de hamvraag: "Hoe?" Of heeft iemand betere ideeën?

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je in de Nvidiacontrolpanel niet instellen dat hij underscan of overscan moet inschakelen of juist uitschakelen? Daarmee kun je het vaak wel goed passend krijgen.

• vinnyb
Terw_Dan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:59:
Kun je in de Nvidiacontrolpanel niet instellen dat hij underscan of overscan moet inschakelen of juist uitschakelen? Daarmee kun je het vaak wel goed passend krijgen.
Ik heb het niet kunnen vinden in het nVidia control centre. Weet jij waar het staat?

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

• vinnyb
Ah, toch gevonden! De overscan en Underscan Selectie in de Nvidia control Centre maakt geen enkel verschil. Ben bang dat het aan de instellingen van de TV ligt, echter kan ik hier verder ook niet zo veel mee. Iemand een idee?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 22:23

Mojo

The Power Within

Zet de sharpness van je TV eens op 0.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• vinnyb
Sharpness aanpassen heeft ook geen enkele invloed.

Ik heb uiteindelijk een andere PC aan de TV gehangen met een Ati kaart erin. Die geeft al een stuk beter beeld, stuk helderder etc. Echter is het nog steeds niet optimaal. Zou het kunnen dat het aan de videokaart ligt die het scherm aanstuurt? Hier had ik nooit aan gedacht? If so, welke videokaart zou ik kunnen aanschaffen voor 100% zekerheid dat het niet meer aan de videokaart ligt?

Anoniem: 4336

vinnyb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:40:

Ik heb uiteindelijk een andere PC aan de TV gehangen met een Ati kaart erin. Die geeft al een stuk beter beeld, stuk helderder etc. Echter is het nog steeds niet optimaal. Zou het kunnen dat het aan de videokaart ligt die het scherm aanstuurt? Hier had ik nooit aan gedacht? If so, welke videokaart zou ik kunnen aanschaffen voor 100% zekerheid dat het niet meer aan de videokaart ligt?
Zelf heb ik ook een LG Led tv, met een klacht die wel verdacht veel op die van jouw lijkt. Vele avonden hiermee bezig geweest. Iedere menuoptie uitgeprobeerd, verschillende videokaarten maar het probleem blijft.
Zelf heb ik het idee dat dit een LG trekje is met een bepaalde "optimalisatie". Op een gegeven moment went het wel :)

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 22:29
vinnyb schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:40:

Noem de HDMI ingang op de TV is PC oid. , meestal is hier wel een optie voor, dit maakte bij mijn TV (een Samsung) in ieder geval een groot verschil terwijl je dat niet zou verwachten van alleen een naam veranderen.

• vinnyb
Redblader schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:40:
[...]

Noem de HDMI ingang op de TV is PC oid. , meestal is hier wel een optie voor, dit maakte bij mijn TV (een Samsung) in ieder geval een groot verschil terwijl je dat niet zou verwachten van alleen een naam veranderen.
Ook al geprobeerd, maakt geen verschil. Enige dat gebeurd is dat de schaling automatisch wordt aangepast.

• vinnyb
Anoniem: 4336 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:06:
[...]

Zelf heb ik ook een LG Led tv, met een klacht die wel verdacht veel op die van jouw lijkt. Vele avonden hiermee bezig geweest. Iedere menuoptie uitgeprobeerd, verschillende videokaarten maar het probleem blijft.
Zelf heb ik het idee dat dit een LG trekje is met een bepaalde "optimalisatie". Op een gegeven moment went het wel :)
Balen dat je het niet hebt kunnen vinden. Echter is "Op een gegeven moment went het wel" niet goed genoeg voor mij. Welke videokaarten heb je geprobeerd?

Anoniem: 4336

vinnyb schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:44:
[...]

Balen dat je het niet hebt kunnen vinden. Echter is "Op een gegeven moment went het wel" niet goed genoeg voor mij. Welke videokaarten heb je geprobeerd?
De types weet ik niet meer, maar ik heb 2 verschillende ATI kaarten en 1 Nvidia kaart geprobeerd.

• vinnyb
Na lang proberen en proberen heb ik de TV met een VGA kabel aangesloten, waarna het beeld er perfect uitziet.

Ik vermoed dat het te maken heeft met instellingen van de HDMI input van de LG TV. Jammer is dat voor het geluid nu een apart Jack moet, maar dat is voor nu iig goed genoeg! #ok

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee