Laptop vraagt wachtwoord bij opstarten windows zonder voedin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Hallo,

Ik heb hier een belinea B.Book staan.
Hier staat windows xp op geinstalleerd.
Hiermee heb ik een zeer vreemd probleem...

Als ik de laptop opstart terwijl deze aan de netspanning zit start de laptop netjes door naar het inlog scherm. Ik druk dan 1 van de 2 gebruikers aan en de laptop start door.

Als ik de laptop opstart terwijl deze op de accu werkt dan vraagt hij bij het inlog scherm om een wachtwoord. Dit vraagt hij bij beide gebruikers.

Iemand een idee waarom de laptop om een wachtwoord vraagt als deze op de accu werkt?

edit: in de bios kan ik niks vinden!

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Scratch op 08-06-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je weet dat wachtwoord? Als hij opstart met accu?
Probeer anders eens de passwords te resetten van deze gebruikers.

Windows knop + R (uitvoeren)
en dan typen: lusrmgr.msc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik weet dat er in Win7 verschil kan zitten tussen stroom en accu bij het vragen om een wachtwoord bij de schermbeveiliging. Mijn Dell vroeg aan de stroom bijvoorbeeld geen wachtwoord nadat het systeem op de schermbeveiliging had gestaan maar wanneer ik op accu werkte deed hij dit wel. Was een verschil dat zat in de energieinstellingen. Ik zou haast denken dat jij iets soortgelijks ervaart. Kijk eens in je energieinstellingen of je daar iets kunt vinden wat er mee te maken kan hebben.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
@iljab ik weet het wachtwoord dus niet...ik kan dus alleen maar opstarten met de laptop aangesloten op de lader.

@Rupie: de laptop heeft idd wel een schermbeveiliging erop staan, draait nu trouwens onder xp. ik zal de energie instellingen is bekijken