• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:23

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste ANDers,

sinds twee weken ben ik in het bezit van de HTC Desire S. Deze telefoon draait op 2.3.3 en heeft Sense 2.1. Ik heb toen de telefoon aangezet en mijn werk-email, -agenda en -contactpersonen via Exchange ActiveSync opgehaald. Onze email-hoster (Rackspace) vereist SSL-verbinding met hun server.
Ik heb mijn telefoon de afgelopen twee weken niet hoeven te herstarten, maar eergisteren moest mijn eerste (geforceerde) reboot toch gebeuren.
Nadat ik mijn telefoon opnieuw opgestart had, kon ik mijn email niet meer synchroniseren met de Exchange-server van Rackspace.
Ik kreeg de melding:
Error
There are problems with the security certificate for this site
Nu heb ik het probleem natuurlijk op teh interwebz opgezocht, maar daar vind ik alleen oplossingen voor de HTC Desire. Het probleem lijkt te zitten in het /system/etc/security/cacerts bestand, welke in de root-paritie van mijn telefoon staat.
Om het probleem op de HTC Desire op te lossen, moet je hiervoor root-toegang verkrijgen op de telefoon. Voor Android 2.3.3 is deze "hack" nog niet beschikbaar en derhalve kan ik het het bestand niet verwijderen.

Ik heb de verbinding op diverse manier geprobeerd tot stand te brengen, via WiFi (zowel op het werk als thuis) en via HSDPA. Via deze 3 wegen heb ik de afgelopen weken altijd kunnen syncen, maar na de reboot dus niet meer.
Onze systeembeheerder heeft ook contact gehad met Rackspace, maar zij beweren geen problemen te hebben met hun certificaten. Ook diverse collega's hebben via dezelfde instellingen verbinding met hun email en kalender, maar zij kunnen zonder problemen synchroniseren. Echter durven ze na mijn berichten niet hun telefoon te herstarten om het te proberen :+

Ik heb tevens mijn email-account verwijderd, maar de data kan ik niet clearen via het settings-menu (geen root access ;) ).

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad) of die een oplossing weten?

Alvast bedankt,

Matis

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee