A7V133 kapot of geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Hallo allemaal. Zoals jullie misschien hebben gelezen is vorige week vrijdag m'n TB1200 afgefikt. Ik heb nu een nieuwe maar als ik 'm op 1200 mhz boot zegt ie IRQL NOT LESS OR EQUAL. Soms start ie gewoon helemaal niet op. Als ik bijvoorbeeld met een win98 diskette opstart en Cd-ROM support kies lockt ie bij het laden van de CDROM driver. IS m'n MOBO verrot (misschien door de afgebrande cpu?) of is dit meer een geheugen kwestie?)

PLEASE HELP!

A.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Effe weer naar boven halen. PRobleem bestaat nog steeds.

A.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Niemand een idee waarom deze 1200 windows niet start op 1200 mhz?

A.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Heb je hem ook al op een lagere snelheid geprobeerd? Gewoon even om te kijken wat ie dan doet? Misschien is het een hitteprobleem?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
OP 9 * 100 doet ie het gewoon. De cpu wordt idle gewoon 36 graadjes. Ik begrijp er echt geen reet van. Op 9 * 133 gaat ie vollop moeilijk doen. (en het is een C athlon dus hij ondersteund standaard de 133 mhz (266mhz DDR) FSB)

A.

Verwijderd

heb je de temperatuur al eens in de gaten gehouden ????

ik denk verkeerde cooler of zit er niet goed op

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Dan zou ie toch gewoon heel warm worden?

Hij moet toch tenminste W2k opstarten? er zit zover ik weet geen hitte bescherming in eem amd cpu. kan het niet zijn dat m'n mobo of geheugen een klap heeft gehad bij de vorige?

A.

Verwijderd

als die er niet goed op zit dan maakt die wel contact maar niet goed ..

dan word die gewoon te warm zet even de pc uit en kijk en voel of die er goed op zit

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Simpel testje om te proberen of het aan de fsb ligt: zet hem es op 5X133 of zo. Snelheid waarop ie ht zeker moet doen dus. Als dat ookk niet werkt is het hoogst waarschijnlijk je geheugen of de south bridge van je mobo.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Hij staat nu op 6 * 133. Draait zonder problemen. Alleen 12 * 100 of 9 * 133 doet ie gewoon niet of nauwelijks. Wat is er aan de hand? Mobo naar de tering?

A.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Het lijkt me duidelijk. op x *100 doet ie het, op x * 133 doet ie, het, alleen op 1200 doet ie het niet.
Dus je proc is niet 1.2Gh! Toch?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Er staat toch echt 1200 op (het is een C type).

A.

Ben volgens mij zoiezo weer fucked want ik kmom er net pas achter dat er niet van die beschermvietjes op zitten maar ik heb mijn orb er wel opgezet. Dus hij zal wel weer naar de tering zijn!

GREAT. gotta love amd

• worsie
Op maandag 19 maart 2001 11:04 schreef acidfever het volgende:
Hij staat nu op 6 * 133. Draait zonder problemen. Alleen 12 * 100 of 9 * 133 doet ie gewoon niet of nauwelijks. Wat is er aan de hand? Mobo naar de tering?

A.
Ik gok op proc. kan zijn specs niet waarmaken dus. Mobo kan 133 mhz aan, kloksnelheid van CPU heeft verder niet zo veel invloed op mobo. FSB wel, kloksnelheid niet. Speelt zich toch allemaal binnen de proc af.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
great, dan ben ik nu in totaal al 1500 piek kwijt aan processors en nog steeds geen volledig werkend systeem. Weinig kans op teruggave geld want van de eerste krijg ik ook niks terug. KOOP ALSJEBLIEFT GEEN ORB MENSEN!

Kan ik er trouwens wat van zeggen als er niet van die nopjes opzitten om je core te beschermen?

A.

• worsie
Oh ja, dat Alternate gedoe. Wat is de reden die ze aangegeven hebben dat je geen garantie krijgt? Ik zou ze vragen dat schriftelijk te verklaren, en daarmee even naar de rechtswinkel te stappen. Kijken of je daarmee wat verder kan komen, want ze hebben geen poot om op te staan voor zover mijn kennis van de wet reikt (niet zo veel ver, maar ik heb hier wel vaker mee te maken gehad (stond toen alleen aan de andere kant van de lijn)).

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
De reden die hun geven is dat het een montagefout is geweest. Hun mogen volgens mij die conclussie helemaal niet trekken (vooral niet de verkoper zelf) omdat zij niet opgeleid om dit soort onderzoek te doen.

A.
Pagina: 1