Toon posts:

AH mobiel internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 17:05

Roetzen

he.net Certified Sage

Topicstarter
Deze week is het AH mobiel internet pakket in de bonus. Ik heb het gisteren gekocht.

1) Naar verluid zou het Huawei E153 3G modempje wat er bij geleverd wordt simlock vrij zijn. Maar als je er een sim in stopt die niet aan het KPN netwerk gelieerd is, wordt er om de deblokkeercode gevraagd. Het lijkt er dus op dat er een (KPN) netwerklock op zit.

2) Het IP adres wat aan het modem toegewezen wordt is een dynamisch IPv4 publiek adres. Het is echter niet pingbaar van buiten af.

3) Er wordt door WinXp een 6to4 tunnel opgezet en er wordt een 2002:* IPv6 adres aangemaakt. Dat is echter niet bruikbaar. Het lijkt er op alsof protocol 41 geblokkeerd wordt.

4) Als ik 6to4 uitschakel, wordt een Teredo tunnel opgezet. Het daarbij behorende IPv6 adres is wel bruikbaar. ipv6.google.com is bereikbaar. Maar het Teredeo IPv6 adres is niet pingbaar.

Iemand ervaringen?

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Topicstarter
Inmiddels zijn we een maand verder. Contact opnemen met de klantenservice via e-mail lukte niet. Dus na vele pogingen uiteindelijk toch maar op de ouderwetse manier: via de telefoon. En iedere keer maar weer het telefoonnummmer, het simlocknummer, IMEI, e-mail adres en straatadres doorgeven. En iedere weer de belofte dat ik de deblokkeercode binnen een paar dagen [er e-mail zou ontvangen. En steeds niets.

Vanmiddag heb ik een wat fermere toon aangeslagen en dat bleek toch wat indruk gemaakt te hebben, want begin van de avond werd ik terug gebeld door iemand die kennelijk kennis van zaken had en die mij de achtcijferige code gaf. En die werd ge-accepteerd. Dus nu heb ik een simlock vrije dongle.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Topicstarter
Het wordt nog gekker. Eind van de middag kreeg ik een e-mailtje van KPN support center. Ik kreeg ... de unlockcode voor mijn AH dongle.

Deze keer een 23 cijferig nummer. De eerste 8 (66 444 324) waren hetzelfde als de code die ik gisteren over de telefoon kreeg. De overige 15 waren hetzelfde als de IMEI van de dongle.

Sja.... ;)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:15

IEF

Why so serious?

Move naar Telecomproviders.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee