Ik heb een Lenovo W520 laptop. Daarin is een SSD als primaire harddisk ingebouwd en de standaard meegeleverde SATA drive is ingebouwd in de bay waar de DVD brander zat. Nu heb ik het volgende probleem: Die SATA drive wordt getoond als removable device, en bij sommige sleep/hibernate acties probeert Windows de drive ook te ejecten. Dit leidt tot een melding dat de schijf niet ge-eject kan worden (en gelukkig, terecht!).
Maar ik wil Windows 7 x64 zo instellen dat ie helemaal niet als removable gezien wordt.Ik heb allerlei dingen gezien mbt een registry key 'treatasinternal' (was een WinXP oplossing), een registrykey 'DisableRemovable' (leek niks te doen, en alle oplossingen wijzen naar een nvata device, terwijl het een Intel chipset is).
Kortom, weet iemand hoe dit moet?
(ik twijfel of dit topic hier hoort of in Windows subforum?)
Maar ik wil Windows 7 x64 zo instellen dat ie helemaal niet als removable gezien wordt.Ik heb allerlei dingen gezien mbt een registry key 'treatasinternal' (was een WinXP oplossing), een registrykey 'DisableRemovable' (leek niks te doen, en alle oplossingen wijzen naar een nvata device, terwijl het een Intel chipset is).
Kortom, weet iemand hoe dit moet?
(ik twijfel of dit topic hier hoort of in Windows subforum?)