Toon posts:

Point of view Gtx 570 overhitting? wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-05 20:22
Hallo iedereen,

Ik draai hier al een tijdje een Point of View Gtx 570..

Ik heb sinds kort mijn 2e beeldscherm ge-upgrade naar een 1080p model, nu kom ik er achter dat de Gtx 570 gewoonweg overhit..

Op idle is de kaart rond de 65 graden.. met games aan 85 graden of hoger!

Ik heb op internet gelezen dat dit probleem te danken is aan de 2e monitor die op mijn videokaart is aangesloten.. :F
Mijn vraag nu: is hier een fix voor?

zo nee, welke videokaart kan ik het beste kopen als vervanging?, want ik verbreek niet graag de garantie op de kaart door de koeling te upgraden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:14
Je idle temperatuur is inderdaad wat hoog, maar er is toch niets mis met die load temperaturen?
Het is een redelijk bekend probleem met de laatste reeksen van Nvidia icm dual screens en hoge idle temps.

Grafische kaarten kunnen een hogere temperatuur aan dan je processor, en 85 graden bij een 570gtx is niet bepaald alarmerend..

bron : Anandtech

De volgende posts kunnen je wat op weg helpen om je temperaturen wat te verminderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:37

Deathchant

Don't intend. Do!

er is nog eens iemand geweest hier op GoT die hetzelfde probleem had met de Asus directCU. Die had de koeler eraf gehaald en wat bleek; de koelpasta en het koelblok zat maar voor de helft op de chip. Dus ik zou eens de koeler erafhalen en kijken of dit bij jou ook het geval is. Probeer dan schoon te maken met alcohol en nieuwe pasta erop te doen en kijken of het dan gefixed is. Indien niet, dan direct RMA.

65C idle is ook voor een reference model te hoog.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris2
Als ik de standaard koeler er vanaf haal.. dan is de garantie toch direct vervallen?
Ik heb nog nooit de koeler van een grafische kaart losgehaald en koelpasta vervangen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn radeon 6950 wordt iets van 62 c idle als 2e scherm aanstaat. Zonder 2e scherm is ie 45 c. Met 2 schetsen kan de kaart mindere ver terugklokken, dus wordt ie warmer.

• Chris2
Ik heb gelezen dat bij een GTX 590 de 1e core maxed.. en de 2e core wel kan downclocken..
Is dit waar? zo ja, zou dit dan een betere optie zijn?

Mijn main monitor heeft een resolutie van : 2560x1440
2e monitor resolutie: 1920x1080

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je maakt je druk om niets. Zoals je kan zien zijn het normale temperaturen. Wat je wel zou kunnen doen is eens kijken hoe het met de airflow in je kast is. Zolang die niet goed is kan je andere koelers erop zitten zoveel als je wilt maar het resultaat blijft naadje.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 14:35

Xenomorphh

Soep met Ballen

Deathchant schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:34:
er is nog eens iemand geweest hier op GoT die hetzelfde probleem had met de Asus directCU. Die had de koeler eraf gehaald en wat bleek; de koelpasta en het koelblok zat maar voor de helft op de chip. Dus ik zou eens de koeler erafhalen en kijken of dit bij jou ook het geval is. Probeer dan schoon te maken met alcohol en nieuwe pasta erop te doen en kijken of het dan gefixed is. Indien niet, dan direct RMA.

65C idle is ook voor een reference model te hoog.
Als jou kaart 65 graden idle heeft kan je hem RMA sturen wat je wil maar krijg je hem gewoon terug.. Dit is niet te hoog en is gewoon normaal.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee