Toon posts:

AMD FX onjuistheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22
:w nieuws: E3: AMD herintroduceert FX-merknaam voor high-endprocessors

Allereerst viel me op dat de volgende zinnen totaal niet lopen:
In 2006 kwam nog de laatste succesvolle FX-telg uit: de FX-60, een dualcore met een klokspeed van 2,6GHz. AMD probeert nu het succes van die generatie te herhalen. Overigens duiken al sinds 2008 berichten op dat AMD FX weer nieuw leven in wil blazen en heeft het bedrijf overigens ook Quad FX-modellen uitgebracht.
Daarbij zijn wat onjuistheden. De laatste processor is zeker niet de FX-60 geweest. Dat wordt al een beetje genoemd met de Quad FX modellen, maar staat nog heel onlogisch in de tekst. De laatste non Quad FX (als zijnde 2x 2 core processoren) is niet de FX-60, maar de FX-62 op 2,8GHz. Van de Quad FX modellen is model FX-74 op 3GHz de allerlaatste.
Wikipedia: List of AMD Athlon 64 microprocessors

En nog een aanvulling:
Opvallend is dat drie cores dezelfde multiplier hebben, maar toch verschillende kloksnelheden hebben.
Niet alleen dat is opvallend (iedere core zijn eigen clock generator), maar iets anders sprong mij nog veel meer in het oog: De 2 cores in een module (die dus wel de fetch en decode delen) kunnen blijkbaar apart klokken. Dat is zeer opvallend imho. Kijk maar of jullie het nieuwswaardig genoeg vinden om dat over te nemen.

[Voor 17% gewijzigd door GENETX op 07-06-2011 19:41]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 10:17
Van wat ik me kan herinneren is de FX-60 wel degelijk de laatste succesvolle processor in de FX-lijn geweest. De FX-62 bood marginaal betere prestaties voor een hogere prijs en bovendien kwam de concurrentie van de Core 2 Duo. Desondanks waardevolle aanvullingen die ik in de tekst zal verwerken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee