Randaarde

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb last van enkele zeer vreemde dingen:

- Windows wil niet installeren (95/98/2000)
- Vreemde vastlopers (bij vriend geinstalleerd)
- Netwerk loopt regelmatig vast, complete reboot (BNC)
- Storende tv (Hauppage wintv)

Ik heb dus een bnc-netwerk, een tv-kaart en een monitor met eigen voeding, nu heb ik gehoord dat al deze dingen kunnen worden verklaard door het ontbreken van een randaarde, klopt dit? dat zou mij pc-beleving een stuk prettiger maken...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

kweet niet of dat voor alle problemen zou gelden... maar een randaarde is wel heeeel prettig voor je bak.....
je kan eventueel een ijzerdraad van een bnc-t-stukje naar een verwarming of kraan kunnen laten lopen... of vanaf je behuizing (Wel aan een stuk metaal uiteraard)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je symptomen wijzen inderdaad die kant op. Je hebt 2 mogelijke problemen, die beide door randaarde kunnen worden verminderd/opgelost :
- Je kabels (netwerk is in dit geval het meest waarschijnlijke) pikken storingen op van bronnen in de buurt (aanslaande koelkast, stereo, TV, eventueel de monitor van het systeem zelf).
- Verschillende systemen zitten op verschillende groepen op het licht-net, die onderling een spannings- of fase-verschil vertonen.
Aarden die hap.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

waarde collega mvdejong 80% dat je gelijk hebt

Ton

Verwijderd

Coax zonder randaarde ? Probeer die stekker aan de achterkant maar eens aan te raken. Maak dan een foto van je kapsel :)

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op een mini-lanparty (3 compu's) bij een vriend van me thuis, bleek ook randaarde het verschil uit te maken tussen een werkend en niet-werkend feestje.
Een computer is geen strijkijzer waarbij de randaarde er voornamelijk voor je eigen veiligheid is. We hebben hier te maken met hoogwaardige electronica wat gewoon gevoelig is voor het al dan niet gebruiken van randaarde.

Ik heb zelf alleen stopcontacten met randaarde in de keuken maar ik heb wel mooi zelf de nodige kabels aangelegd zodat alle machines (4 stuks) in mijn kamer en in de kast voorzien zijn van die 3e ader.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
hmm, daar was ik al bang voor....
laat ik mijn vader maar eens lief aankijken of 'ie zo'n mooie derde kabel naar boven wil trekken :)
thx anyways, als het werkt horen jullie 't wel

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Mijn PC wil niet eens opstarten zonder aarde. Is sinds ik er nieuwe DIMMs in heb gezet (vaag), maar met een lang verlengsnoer naar de keuken (daar heb ik het dichtstbijzijnde randaarde-stopcontact) doet ie perfect.

Verwijderd

(over die W98 install problemen he, ) heb je je HD al geformateerd???

Verwijderd

ja kan ook fuck randaarde hebben zoals op ambience. Die veroorzaakte dat de ups'en en switchen instabiel waren. Best wel cool ups dacht dat er stroom op de aarde stond en schakelde op de accu. :)
Pagina: 1