<Ik hoop dat dit hier past>
Eventjes de situatie schetsen :
2 en een halve week geleden schafte ik via gigavolt.nl een Desire HD aan voor inc verzending een 400tal Euro geleverd naar België. Het toestel kwam aan en na een halve dag gebruik : balen! Het formaat stak me enorm tegen qua grootte en ik wist dat dit me gewoon enorm zou enerveren als ik de phone via fiets of gewoon wandelen zou moeten 'meeslepen' (wat het met zo'n formaat en gewicht bijna wordt).
Dus, via email contact gevraagd of ik beroep kon doen op de afkoelingsperiode (aka koop op afstand), en dit kon perfect. De eventuele "evaluatie" zou volgen via email.
ik quote mijn mail:
Phone gecontroleerd op vlekken en krassen, perfect. Alle verpakking was in nieuwstaat buiten het feit dat de plastieken beschermhoesjes natuurlijk weg waren, eens verwijderd zie ik geen nut die ooit bij te houden aangezien terug plakken nu niet echt gaat. De oortjes zaten nog in originele verpakking.
Het pakje in z'n originele verzenddoos is dan vorige week woensdag aangetekend, verzekerd en met prior verstuurd. Away it went..
Vandaag krijg ik via email te weten dat er mij een maximum bedrag van 250 Euro
(inc verzending die afgetrokken worden - 15Euro dus) te crediteren valt aangezien het product niet meer als nieuw verkocht kan worden.
Na wat topics hierover doorgenomen te hebben, neem ik aan dat de firma mij hier - pardon the language - in de zak probeert te zetten gezien het openen van een verpakking geen recht is tot vermindering van waarde.
Nu zit ik met de gebakken peren.
Wat zijn mijn rechten, en wat kan ik effectief ondernemen zonder direct in grote kosten te vallen.
In het ergste geval vraag ik ze het item terug te sturen, en verkoop ik het in België wel met minimaal verlies (winst). Maar op dit moment is het gewoon de last en moeite die ik wil vermijden. Principieel wringt dit ook wel een beetje.
Als winkels zoals Salland het zonder problemen doen (uitzonderingen daarbij gelaten), waarom hier dan niet?
Eventjes de situatie schetsen :
2 en een halve week geleden schafte ik via gigavolt.nl een Desire HD aan voor inc verzending een 400tal Euro geleverd naar België. Het toestel kwam aan en na een halve dag gebruik : balen! Het formaat stak me enorm tegen qua grootte en ik wist dat dit me gewoon enorm zou enerveren als ik de phone via fiets of gewoon wandelen zou moeten 'meeslepen' (wat het met zo'n formaat en gewicht bijna wordt).
Dus, via email contact gevraagd of ik beroep kon doen op de afkoelingsperiode (aka koop op afstand), en dit kon perfect. De eventuele "evaluatie" zou volgen via email.
ik quote mijn mail:
Goed, na mail terug dus klaarmaken voor (terug) verzenden."Beste
Ten eerste wil ik u bedanken voor de vlotte verzending en afhandeling.
Maar jammer genoeg voldoet het product echter niet aan mijn verwachtingen, en bij deze wil ik beroep doen op uw afkoelperiode (m.a.w. de wet van koop op afstand).
Nu heb ik al een contact formulier ingevuld een aantal dagen terug waarop ik tot op heden geen antwoord heb mogen ontvangen. Hopelijk lukt het op deze manier misschien beter.
Uw website en retoursformulier zijn een beetje tegenstrijdig. De een vermeld dat items met geopende verpakking terug gestuurd mogen worden, de ander vermeld expliciet dat dit niet het geval is.
Kunt u hierover duidelijkheid scheppen? De telefoon in kwestie ging na nog geen volledige dag terug in zijn doos en wacht tot op heden op enig bericht langs uw kant dat terugsturen een optie is - iets wat volgens de site geen probleem zou moeten zijn. Alle items zijn compleet kras en vingervlek vrij, het enigste dat ontbreekt is de plastieken beschermfolie.
Ik ga volledig akkoord dat de kosten voor terugsturen op mij vallen, eveneens ga ik akkoord om de kosten van de originele verzending en eventuele (redelijke..) tergboekingskosten (of stock / administratieve kosten, hoe je het wilt noemen) op mij neem. Hoewel dit wettelijk niet eens verplicht is langs mijn kant begrijp ik volledig dat dit voor jullie ook niet aangenaam is. Ik wil absoluut niet de moeilijke klant uithangen.
Indien ik tegen donderdag ochtend geen tegenbericht ontvang word het pakketje sowieso met de koerierdienst meegegeven.
Indien alles afgehandeld kan worden, zal er bij deze ook een lovende mening geuit worden op uw shopbeoordeling op tweakers.net .
Met vriendelijke groeten,
"
Phone gecontroleerd op vlekken en krassen, perfect. Alle verpakking was in nieuwstaat buiten het feit dat de plastieken beschermhoesjes natuurlijk weg waren, eens verwijderd zie ik geen nut die ooit bij te houden aangezien terug plakken nu niet echt gaat. De oortjes zaten nog in originele verpakking.
Het pakje in z'n originele verzenddoos is dan vorige week woensdag aangetekend, verzekerd en met prior verstuurd. Away it went..
Vandaag krijg ik via email te weten dat er mij een maximum bedrag van 250 Euro

Na wat topics hierover doorgenomen te hebben, neem ik aan dat de firma mij hier - pardon the language - in de zak probeert te zetten gezien het openen van een verpakking geen recht is tot vermindering van waarde.
Nu zit ik met de gebakken peren.
Wat zijn mijn rechten, en wat kan ik effectief ondernemen zonder direct in grote kosten te vallen.
In het ergste geval vraag ik ze het item terug te sturen, en verkoop ik het in België wel met minimaal verlies (winst). Maar op dit moment is het gewoon de last en moeite die ik wil vermijden. Principieel wringt dit ook wel een beetje.
Als winkels zoals Salland het zonder problemen doen (uitzonderingen daarbij gelaten), waarom hier dan niet?
[Voor 0% gewijzigd door foetus_ op 07-06-2011 21:31. Reden: toch 1 dt fout minder :<]